Atgal į straipsnių sąrašą

Žmonės klaidingai galvoja, kad raugti galima tik agurkus ar kopūstus. Raugti galite viską, ypač daržoves, kurios yra kietos – tai burokėliai, žiediniai kopūstai, morkos, cukinijos, moliūgai ir kitos. Daugelis dar įsivaizduoja, kad raugti daržoves galime tik medinėse statinėse. Iš tikrųjų puikiai tinka paprasčiausi įvairaus dydžio stiklainiai, todėl net ir butuose gyvenantys žmonės gali lengvai užsiraugti norimų daržovių. Tam galite naudoti ir litro dydžio stiklainius, raugti nesmulkintas arba smulkintas daržoves, jų mišinius, mišraines. raugintos darzoves

Rauginimas – vienas geriausių konservavimo būdų, kuris mums, gyvenantiems tokioje klimato juostoje idealiai tinka. Raugintuose produktuose gausu antioksidantų, kurie gerina žarnyno mikroflorą, stiprina imunitetą, kas labai svarbu, kai valgome nemažai apdorotų maisto produktų. Taip pat puiki galimybė paįvairinti savo mitybos racioną.

Tačiau svarbus vienas niuansas – druskos kiekis. Dažniausiai raugintų daržovių negalime suvalgyti tiek, kiek šviežių, kadangi su keliais agurkais galime gauti visą druskos paros normą ar dar daugiau. Per didelis druskos kiekis pavojingas žmonėms, kurie skundžiasi padidėjusiu kraujospūdžiu, todėl jiems rekomenduočiau raugintų daržovių valgyti mažiau. Tas pats patarimas galioja ir žmonėms, kurie linkę tinti, taip pat jiems reikėtų raugintas daržoves valgyti dienos metu, nes iš vakaro suvalgę gali prabusti patinę. Yra ir kitų sveikatos sutrikimų, kada yra ribojama druska ar raugintos daržovės.

Verta paminėti ir tai, kad jeigu raugintas produktas buvo laikomas netinkamai ir supelijo, nereikia jo vartoti. Jam nepadės, jeigu nupjaustysite papelijusias vietas, kadangi būdamas skystoje terpėje vaisius ar daržovė visas persisunkia nuodingomis medžiagomis, net jei jų nesimato. Supelijusių raugintų produktų negelbėkite, o išmeskite.

Norėdami pagreitinti rūgimo procesą, galite naudoti jau prieš tai buvusį raugą – praskieskite jį vandeniu, sudėkite norimus prieskonius, druską ir daržoves ir rauginkite. Procesas sutrumpės kelis kartus.

Beje, rauginti galite ne tik daržoves ir vaisius, bet ir tešlą blynams, jorgurtą, rūgpienį, kefyrą. Rauginti produktai yra sveika mūsų paveldo dalis, todėl racione jų turėtų būti ir jie yra sveikos mitybos dalis.

Šaltinis: mitybos specialistę Vaidą Kurpienę kalbino Ji24 žurnalistė Asta Kaušakienė

Vaida Kurpienė
Vaida Kurpienė
Sertifikuota mitybos specialistė
Studijos “Sulieknėk sveikai” vadovė

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Atgal į straipsnių sąrašą
Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (0) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  • Vaida Kurpienė

    Tel. +370 614 77992
    El. p. [email protected]
    Viber +37061477992

  • Facebook

  • Instagram