Vaida Kurpienė

Vaida Kurpienė, sveika mityba, Prieš ir PoStudijos “Sulieknėk sveikai” idėja kilo iš pačios vadovės poreikio – prastos sveikatos ir nutukimo. Jos vadovė yra sveikos mitybos specialistė (darbo patirtis ir išsilavinimasVaida Kurpienė (nuotraukos).

 Jos pasisakymus žiniasklaidoje rasite čia>>,  

Tikra istorija: atsikračiusi 24 kg antsvorio, mitybos paslapčių moko kitas moteris

Prieš 10 metų Vaida atrodė gerokai kitaip. Dėl ligos vartodama didžiulius kiekius hormoninių vaistų, išsipūtė tarsi balionas. Tačiau atradusi savo mitybos sistemą ne tik sėkmingai atsikratė viršsvorio bei ligų, bet jau ne vienerius metus sveikos mitybos moko kitus.

Žurnalistė Jūratė Juršienė kalbina Vaidą Kurpienę – sveikos mitybos specialistę ir studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovę, lieknėjimo kelius ir klystkelius išbandžiusią savo kailiu.

– Kaip viršsvoris atsirado Jūsų gyvenime?

– 2002-2003 metais vartojau didžiules dozes hormoninių vaistų. Pakilo apetitas. Išsipūčiau kaip balionas. Atrodžiau baisiai. Man atrodė, kad sulėtėjo mano medžiagų apykaita, nuolat norėjau valgyti, apie savęs ribojimą negalėjo būti nei kalbos.
Vaistų pavyko atsisakyti, tačiau svoris liko, visą laiką jaučiausi pavargusi, rytais skrandžio srityje jausdavau nemalonų pykinimo jausmą, kuris išnykdavo tik pavalgius. Kankino migrena. Maniau, kad svorio jau niekada nebenumesiu.

Pasipiršus mano būsimam vyrui, nusprendžiau svorį numesti. Pradėjau valgyti labai mažai, praleidinėjau valgymus. Užkąsdavau, kai pasidarydavo silpna. Valgiau tik nesveiką maistą, pavyzdžiui dešras, užpilamą karštu vandeniu sriubą iš pakelių. Tai, kas tuomet man atrodė skanu ir kam nereikėjo gaišti savo laiko. Vestuvinės nuotraukos buvo puikios. Bet pasekmės nenudžiugino – per tris mėnesius svoris sugrįžo su kaupu…

Netrukus po šios patirties, sanatorijoje, kurioje dirbau pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadove, inicijavome lieknėjimo programas. Kurdami programą daug dirbome kartu su prižiūrinčiu klientus gydytoju, dietologu, virėjais ir profesionalu treneriu. Teko įsigilinti į lieknėjimo ir sveikos mitybos temą, nes buvau atsakinga už šių programų pardavimus ir man buvo įdomu, kaip viskas daroma. Tiesa, tuo metu apie savo būsimus pokyčius net negalvojau, buvau susitaikiusi su padėtimi ir maniau, kad jau niekada nebepavyks numesti svorio.

– Kaip atrodė lūžio taškas, kas įvyko jūsų viduje?

– Lūžio taškas buvo netikėtas. Vasarą su trimis draugėmis ilgai vakarojome. Vidurnaktį visos paeiliui atsistojome ant svarstyklių. Kiekviena asmeniškai įvardino, kiek ji planuoja numesti per mėnesį. Susilažinome, kad už kiekvieną nenumestą kilogramą į bendrą kasą įnešime po 50 Lt. Man reikėjo per mėnesį atsikratyti 5 kilogramų.

Pabudusi ryte susigriebiau už galvos dėl šio pažado, bet teko įsipareigojimus vykdyti. Mano pačios nuostabai, penki kilogramai su kaupu lengvai nukrito per mėnesį, nes jau rėmiausi naujai išmoktomis taisyklėmis. Taigi ir vėliau laikiausi sveikos mitybos sistemos su nedidelėmis išimtis.

Svoris lengvai tirpo. Įtakos neturėjo nei atostogos, nei didelis darbo krūvis. Jau po poros mėnesių žymiai pagerėjo mano odos būklė, alergija ir dermatitas neišnyko, bet situacija buvo žymiai geresnė. Dingo rytinis pykinimas ir galvos skausmai. Atsirado energijos.

Per pusmetį be jokios kančios atsikračiau viso viršsvorio ir palaikyti svorį, kas yra svarbiausia, nereikėjo jokių didelių pastangų. Valgiau sočiai ir skaniai. Tai darau iki šiol.

– Ką galite patarti neapsisprendžiantiems ar neprieinantiems to lūžio taško? 

– Kitas žmogus sunkiai gali patarti, nes atsakymas Jūsų viduje. Manau, geriausia šiuo atveju atsisėsti ramiai prie arbatos puodelio, kai niekas netrukdo ir susirašyti ant lapo pirmiausia, kas pasikeistų, jei numestumėte svorio. Antras sąrašas turėtų būti kitoks. Reikėtų surašyti – kas baugina? Kas stabdo nuo mitybos įpročių keitimo?

Prie sąrašo grįžkite kelis kartus ir papildykite. Taip gausite atsakymą. Dažniausiai antras sąrašas, t.y. baimių įsisąmoninimas, padeda labiausiai, ypatingai jei pasitariate dėl jų su specialistu. Dažnai tos baimės būna tik įsivaizduojamos ir realybėje to nenutinka.

– Kokias taisykles sau nusistatėte, kokia buvo naujojo kelio pradžia?

– Susidariau mitybos režimą ir ėmiau reguliariai valgyti kas dvi su puse-tris valandas. Pirmiausia planavau valgymus ir tik paskui visus kitus darbus. Valgymų nepraleisdavau.

Mano racione atsirado daugybė šviežių daržovių, sumažėjo mėsos ir pieno produktų. Atsirado ankštinių daržovių patiekalų, žuvies, riešutų ir sėklų.

Įprastus miltinius patiekalus pakeičiau į grūdų košes ir bemielę pilno grūdo duoną. Rinkausi kuo mažiau apdorotus produktus.
Valgiau tik skanų maistą. Jei kuri daržovė neskani- ieškodavau lygiaverčių alternatyvų.

Visada siekiau, kad būčiau soti, tai labai svarbi sveikos mitybos taisyklė.

– Koks sporto vaidmuo? Kaip teko pakoreguoti savo įpročius?

– Mesdama svorį visiškai nesportavau. Tiesą sakant, jei į kursus ateina nesportuojantys dalyviai, rekomenduoju jiems du mėnesius nepradėti sportuoti, tų, kas sportuoja, prašau nedidinti krūvio. Nuoširdžiai tikiu, kad sportas reikalingas. Tačiau jis reikalingas ne svoriui mesti, o gerai savijautai.

– Kokius lieknėjimo etapus galėtumėte įvardyti?

– Manau, dauguma gali patvirtinti, kad svorį numesti nesunku, nes tai limituotas laiko tarpas.
Esminis etapas yra svorio stabilizavimas ir išlaikymas ilgą laiką. Remiantis pasauline statistika, tik penki procentai žmonių išlaiko numestą svorį bent vienerius metus. Mano istorija liudija tą pačią situaciją. Pokyčiai veiksmingi tik tuomet, jei imatės ne trumpalaikių priemonių, bet keičiate mitybos įpročius visam laikui.

– Kas asmeniškai Jus labiausiai viliojo – gražesnė išvaizda ar geresnė savijauta, sveikata?

– Daugiausia motyvavo ne mažėjančios apimtys bei krentantis svoris, bet puiki savijauta. Dingo galvos skausmai, iš esmės pagerėjo odos būklė. Sergu atopiniu dermatitu, man didžiulė alergija maistui bei dulkėms. Šios ligos nepranyko, bet situacija žymiai pasitaisė.

Gera savijauta man pats didžiausias motyvatorius.

Džiaugiuosi, kad mano vedama sveikos mitybos programa domisi vis daugiau jaunų žmonių, kurie neturi antsvorio ir yra puikios sveikatos. Jie nori tokie išlikti ilgą laiką. Prevencija visada yra daug paprastesnė ir efektyvesnė, nei sunkių pasekmių lengvinimas. Dažniausiai lėtinių ligų nebegalima išgydyti, galima tik sulėtinti progresą ir sumažinti simptomus.

Nuoširdžiai pasidžiaugiu tais momentais, kai programos dalyviai, atėję tik numesti svorio, pasijaučia taip pat, kaip ir aš kadaise, kai gera savijauta ima džiuginti daug labiau, nei numestas svoris.

Visas interviu paskelbtas Delfi.lt portale (nuoroda)

Apie sveikos mitybos ir lieknėjimo programą: registracija, laikas, kainos ir aprašymai vaizdo seminarai internetu realiu laiku arba Vilniuje

Programos dalyvių atsiliepimai
NEMOKAMAS  naujienlaiškis ir dovana e-knyga “Išsamus iškrovos dienų gidas”

Studija “Sulieknėk sveikai”
MB Valgau sveikai
www.facebook.com/sulieknek.sveikai
Grupė Facebook’e www.facebook.com/groups/1783591511878770/
https://www.instagram.com/vaidakurpiene_suliekneksveikai/

 

Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (41) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  1. Rita | 2017-06-11 11:44 Atsakyti

    Laba diena,gundausi pas Jus uzsirasyt,bet pirmiausiai noreciau suzinoti kokius mokslus esate baigus. Jus gydytoja dietologe? Niekur nerandu jokios info.

    • Sulieknėk sveikai | 2017-06-19 15:24

      sveiki, mano formalus išsilavinimas kitos srities. MDuomenys Linked-ine.
      Mitybos mokiausi kursuose įvairiuose ir savarankiškai.

  • Facebook

  • Instagram