Dažnai sakoma, kad salierų sultys skatina svorio mažėjimą. Ypač metų pradžioje pasklinda gandas apie stebuklingus saliero kokteilius ir sultis, kurie tiesiog „tirpdo“ riebalines ląsteles. Deja, šiam teiginiui trūksta mokslinių įrodymų, bet salieras yra naudinga daržovė ir gali paskatinti SVORIO METIMĄ kitais būdais. 

  1. Jūsų svoris priklauso nuo to, kiek kalorijų suvartojate per dieną, o salieras mažai kaloringas: vos 15 kcal 100 g! Tad visame kilograme bus tik 150 kcal. 
  2. Salieras turi skaidulų, kurios suteikia sotumo, o kcal – mažai. Išspaudus sultis saliero skaidulos išmetamos. Tad geriau jį pjaustyti ir berti į patiekalus – tūrio ir sotumo bus daug, o kalorijų – mažai.
  3. Tinka emociniam valgymui (pagraužimui). Suvalgyti daug saliero – misija neįmanoma. Žiemą puikiai rinka daržovių (be bulvių) ir salierų sriuba. Valgai, sotu, šilta, o kalorijų mažai. Taigi, lieknėti lengva.

NAUDA SVEIKATAI: 

  • Alzhaimerio ligos prevencija. Tyrimai rodo, kad salierų sėklų ekstraktas, žinomas kaip L-3-n-butilftalidas, gerina pažinimą ir atmintį. 
  • Kraujo spaudimo kontrolė dėl salierų sėklose gausiai esančios fitocheminės medžiagos, žinomos kaip ftalidai. Manoma, kad šis junginys atpalaiduoja arterijų sienelių audinius, skatina kraujotaką ir tokiu būdu mažina kraujospūdį: sistolinį ir diastolinį.
  • Salieruose yra augalinio junginio, vadinamo apigeninu, kuris tradicinėje kinų medicinoje vertinamas kaip priešuždegiminis, antibakterinis, antivirusinis ir antioksidantas.
  • Kupinas flavonoidų bei turi specifinių antioksidantų, mažinančių uždegimus ir lėtinių ligų atsiradimą:  apigeniną, luteoliną, selineną, limoneną, kampferolį, p-coumaric rūgštį.  

Salierus aš, tikriausiai, tik prieš 12 metų pradėjau valgyti, iš pradžių patiko salierų gumbas, o dabar ir stiebą valgau. Kai žinai su kuo skanu, tai skanu ir būna! Taigi, KUR TINKA NAUDOTI ir SU KUO VALGYTI SALIERO STIEBUS: 

  • Dėkite į troškinius, sriubas. Labai gardžios salotos su salierais.  
  • Valgykite kaip užkandį, pavyzdžiui, su riešutų sviestu. 
  • Įdėkite tarp kitų daržovių užkandžiui supjaustę pagaliukais: morkas, salierus, kaliaropes, cukiniją. Daug skonio – mažai kcal. 
  • Tinka „kabinti“ iš indelio užtepėles, pavyzdžiui, humusą (avinžirnių). 
  • Valgykite priešpiečiams su vaisiais, labai dera su obuoliu. 
  • Galima dėti į grūdų košes (soras, grikius, miežius) ar net… 
  • Pagaminti desertą su datulėmis!

KADA IR KAM salierus RIBOTI? 

Valgomi dideliais kiekiais salierai gali sukelti pilvo pūtimą. Taip gali būti dėl didelio daržovėse esančio manitolio kiekio, kuris, siejasi su virškinimo trakto problemomis.

Jei nemėgstate saliero kvapo – gali dėl to nevirškinti, bet pabandykite ragauti termiškai apdorotą salierą, virškinimas ir jausmas – visai kitas. Taip pat paragaukite saliero šaknies, viena skaniausių daržovių, bent jau man. Jų salotos su morkomis – dievų maistas.

Pasitaiko alergija salierams, tad tokiu atveju reikia vengti ir mažų kiekių.

TOFU SU ORKAITĖJE KEPTAIS BUROKĖLIAIS, SALIERU IR MORKOMIS

Dažnai sakoma, kad salierų sultys skatina svorio mažėjimą. Ypač metų pradžioje pasklinda gandas apie stebuklingus saliero kokteilius ir sultis, kurie tiesiog „tirpdo“ riebalines ląsteles. Deja, šiam teiginiui trūksta mokslinių įrodymų, bet salieras yra naudinga daržovė ir gali paskatinti SVORIO METIMĄ kitais būdais. 
Išbandyti šį receptą

SALIERO GUMBO TRAŠKUČIAI

Salierų šakniavaisiai dažniausiai tarkuojami ir naudojami įvairioms salotoms, tinka ir troškinti, virti ar kepti. Salierai netgi gali pakeisti bulves sriubose bei daržovių troškiniuose, taip pat salieras skanus ir keptas.
Išbandyti šį receptą

MORKŲ, BUROKĖLIŲ, SALIERŲ IR PANKOLIO SALOTOS

Burokėliai dėl turimų antioksidantų gali padėti sumažinti lėtinių ligų atsiradimą ir vystymąsi, įtraukiant vėžį. Žmogaus navikų ląstelių tyrimai parodė, kad burokėliai gerokai sumažino naviko augimą.  
Išbandyti šį receptą

Daugiau receptų su salierais>>>

5 1 vote
Patiko? Įvertinkite!