Skaitytojo KLAUSIMAS: ar nuo šoninės, jei valgysiu tik su daržovėmis, galiu priaugti svorio?

ATSAKYMAS. Bendram supratimui 100 g šoninės yra:
– ~480-510 kcal – vidutinės moters pietų porcijos kaloražas.
– daug riebalų net 44,4 g/100 g, panašiai kaip fermentiniame sūryje
– baltymų tik 10 g, tik tiek, kiek avižose. Manydami, kad „mėsa“ – baltymų šaltinis galite ir suklysti.

Teisingai įsivertinkite porcijos dydį.Be to, kalbant apie lieknėjimą svarbu KIEKIAI ir DAŽNUMAS, bei ką dar be to produkto valgote. Todėl pasakyti, kad nuo vieno ar kito produkto storėjama – neteisinga, nes sprendžia ne vienas patiekalas, o – visuma.

Sveikatos prasme dabar yra įvairiausių mitybos teorijų. Kai kuriose jų šoninė laikomas tinkamas maistas, o tradicinėse ir sveikatos organizacijų pateikiamose rekomendacijose – atvirkščiai. Tiesa, rūkyti produktai, tame tarpe ir šoninė visuotinai pripažinti kenksmingi sveikatai.

Aš į savo mitybos planus šoninės nededu, BET kas skaitėte mano knygą ar buvote mokymuose žinote, kad nieko nedraudžiu, kai labai labai norisi! Taigi kartais galite suvalgyti šoninės šiomis sąlygomis:

a) Tai neturi būti kasdienis maistas,
b) Riebios mėsos kiekiai vizualiai turi būti maži. Atminkite, kad riebaus maisto porcijos vizualiai atrodo mažos. Tai viena pagrindinių priežasčių kodėl žmonės „padaugina“ tokio maisto. Juk „mažai suvalgiau“ / „nieko nevalgau“, o svoris auga. Taip gali atrodyti, nes riebalai – tankūs, sunkūs ir lėkštėje užima mažai vietos.
c) Venkite to valgymo metu kitų papildomų riebalų.
d) Šoninę galima valgyti ne kaip pagrindinį patiekalą, o mažą kiekį prie grūdinių ar kitų augalinių produktų. Malonumo gausite, o talijai ar sveikatai įtakos bus mažiau. Taigi jūsų pasirinkimas valgyti su daržovėmis- puikus.
e) Valgykite mažais kąsneliais ir gerai sukramtykite, kad kuo ilgau šoninė pabūtų burnoje. Riebalai per skonio receptorius duoda ženklą smegenims išskirti… laimės hormoną. Bet tik tol, kol patiekalas būna burnoje. Taigi laimės kiekis priklausys ne nuo to, kiek suvalgėte, o nuo to- kiek ilgai kramtėte.
f) Valgykite pasimėgaudami 100 proc. be TV, planšetės, telefono ar knygos.

Taigi koks jūsų santykis su šonine?