Gražios, lieknos, tvirtos kojos? Jei manote, kad apie sveikas ir grakščias kojas pradėti galvoti verta tik artėjant atostogų sezonui – laikas pakeisti požiūrį. Specialistų teigimu, pagrindinė priežastis, kodėl vis dar nepavyksta džiaugtis tvirta ir stangria kojų oda – netinkamas gyvenimo būdas. Tad kas iš tiesų trukdo pasiekti norimus rezultatus ir ką daryti, kad iki vasaros sezono celiulitas nors kiek sumažėtų?

IV celiulito stadijos

 „Apelsino žievele“ pasidengusi oda – menkas grožis tiek pačioms moterims, tiek vyrų akims. Tiesa, daugelis jų nežino, jog pats celiulitas turi net IV skirtingas stadijas. Pirmosios jų – vos matomos plika akimi, tačiau III ir IV stadija vertos susirūpinimo.

  • I stadija – nepastebima, tačiau odos pakitimas juntamas. Šis ir žymi pačią problemos pradžią, kuri, nesiimant jokių priemonių, ilgainiui tik gilėja.
  • II stadija – jau ryškesnė. Dažniausiai pastebima suspaudus odą tarp pirštų. Būtent tuomet ir išryškėja vadinamoji „apelsino žievelė“.
  • III stadijoje suspaudus odą, išryškėja jau ne „apelsino žievelė“. Šioje stadijoje suspaudus odą, matomi gumbeliai, keliantys nemažą susirūpinimą.
  • IV stadija – pati sunkiausia celiulito forma. Oda nelygi, grublėta, netgi skausminga, o pažeistose vietose ne tik pakitusi spalva (dažnai, melsvo atspalvio), bet ir šalta. Šioje stadijoje jau pažeistos ir nervų galūnėlės.

Verta trumpai priminti, kad celiulito pažeista oda nėra tik amžiaus ar nėštumo pasekmė. Celiulitas atsiranda dėl įvairių ir dažnai labai skirtingų priežasčių. Tarp jų gali būti ir paveldimumas, ir organizme atsiradęs hormonų disbalansas. Šių taip lengvai nepakeisime. Tačiau yra ir daugiau celiulito atsiradimo priežasčių.

Viršsvoris

Šiuolaikinis gyvenimo ritmas nors ir greitas, judama išties daug mažiau nei reikėtų. Viena priežasčių – sėdimas darbas prie kompiuterio. Būtent ilgas sėdėjimas skatina toksinių bei skysčių kaupimąsi, o užspaudžiamos arterijos nebegauna reikalingo deguonies. Taip ir išryškėja celiulitas – didžiausia šio skaitmeninio amžiaus rykštė. Norint jo atsikratyti, pirmiausia siūloma praverti sporto klubo duris arba pasistengti daugiau judėti. Vaikščioti, bėgioti, lankyti šokius ar aerobiką, užsiėmimus, kurie padėtų išjudinti po darbo dienos sustabarėjusius raumenis ir po truputį padėtų atsikratyti celiulito.

Netinkama mityba

Kita šio amžiaus rykštė – greitai paruošiamas maistas. Jame gausu dirbtinių cukraus pakaitalų, konservantų, dirbtinių dažiklių, kvapiųjų medžiagų. Be to, dažniausias užkandis darbo dienos metu – miltiniai kepiniai, bandelės, javainių batonėliai ar kažkas kito, greitai suteikiančio energijos, tačiau neturintis jokių maistingųjų medžiagų. Angliavandeniai ne tik stipriai susiję su viršsvorio augimu, bet lygiai taip pat skatina celiulito atsiradimą. Ir jei sakoma, kad grožis reikalauja aukų, tuomet šiuo atveju auka turėtų tapti visi greitai paruošiami užkandžiai. Tvarkinga mityba ir subalansuotas maistas – daug stipresnis ginklas su celiulitu, nei kasdienis plušėjimas sporto klube ir smaguriavimas po visko.

Ultravioletiniai spinduliai

Kai už lango jau dairomės pirmojo sniego ir pasigendame saulės, geriausiu draugu tampa soliarumo šviesa. Tiesa, ne tik moterims, bet ir celiulitui. Ultravioletiniai spinduliai ilgainiui pažeidžia odą, todėl celulito atsiradimui atsiranda tik dar tinkamesnė terpė. Ir nors toks dirbtinis saulės šviesos užtaisas šiek tiek pakelia nuotaiką, o parudusi oda – pasitikėjimą savimi, norint išvengti celiulito, geriausia šio malonumo atsisakyti.

Nuolatinis stresas ir įtampa

Tiesa tokia, kad žmogaus organizme – viskas yra susiję. Stresas greitame gyvenimo ritme taip pat atlieka nemažą vaidmenį. Būtent dėl patiriamos įtampos atsiranda ir emocinis valgymas, o geriausias streso malšintojas yra ne kas kita, bet saldumynai. Toks gyvenimo būdas sutrikdo organizmo valymosi sistemą, todėl odos audiniuose pradeda kauptis toksinai, skysčiai, sulėtėja kraujotaka, o paviršiuje pradeda ryškėti celiulito žymės. Laikas išmokti šiek tiek atsipalaiduoti, o stresą geriau nei saldumynai malšina kokybiškas pasivaikščiojimas ar valandėlė išsiliejant sporto salėje. 

Tad jei vis dar svajojate apie gražią, stangrią ir lygią odą, apsvarstykite galimybę įsigyti sporto klubo abonementą, profesionalaus dietologo konsultaciją ar vizitą pas grožio specialistą, kuris galėtų įvertinti ne tik celiulito stadiją, bet ir galimą gydymą. Susitvarkius mitybą, išmokus atsipalaiduoti ir reguliariai sportuojant, iki atostogų apie celiulitą galbūt jau būsite ir pamiršusios.

0 0 vote
Patiko? Įvertinkite!