Apie meilės sau ir svorio sąsajas pasakoja sveikos mitybos specialistė, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė Vaida Kurpienė.

Daugiausia dirbu su moterimis ir susiduriu su mąstymu: „kai sversiu X kg, tada pradėsiu save mylėti“. Tokios mintys kyla nepriklausomai nuo to, kiek moteris nori svorio numest: du ar dvidešimt. Sunku patikėti, kad pirmiausia turime pradėti save gerbti, saugoti ir mylėti. Tik tuomet mūsų išvaizdos pokyčiai bus ilgalaikiai. Kitu atveju, net ir pasiekus norimą svorį, iliuzijos apie meilę sau ir aplinkos pokyčius nepasitvirtina ir vėl ranką tiesiame prie lengvai pasiekiamo malonumo – maisto.
Kiek iš tiesų laiko skiriate sau?
Dabar stabtelėkite ir pagalvokite – kiek laiko per savaitę skiriate sau? Kurioje vietoje, po darbo, buities, vyro, vaikų, tėvų ir draugų reikalų esate jūs? Jei tikrai savimi pasirūpinate, kasdien pabūnate su savimi ir galva neskauda nuo kalno nepadarytų darbų – šis straipsnis ne jums:)
Visoms kitoms rekomenduoju suskaičiuoti kiek valandų per savaitę skiriate sau. Užsirašykite ir skaitydamos straipsnį atlikite paprastus matematinius veiksmus, atimdami valandas, kurios neįsiskaičiuoja į šį dydį. Laikas sau turi atitikti kelias sąlygas. Taigi skaitykite toliau ir koreguokite valandas, kurias pasirašėte.
Pabuvimas sau tai nėra privalomas pasirūpinimas savo fizine išvaizda: rytinis dušas bei kitos higienos ir susijusios procedūros. Po šio punkto valandų sau pamažėjo?
Mūsų atveju būtina veikla, kuri tikrąja žodžio prasme atpalaiduoja, jos nekantriai laukiate. Neturi būti jokių pareigų ar prievolių, tik grynas malonumas. Jei aplink šurmulys: šeima ir draugai, dažniausiai sunku bus atsipalaiduoti, nes įprastai tai susiję ir su tam tikru pasirūpinimu. Kursai bei mokymai, net jei jūs ir mokotės ne dėl darbo reikalų, o dėl asmeninių, vėlgi susiję su pareigomis ir įtampa, kad ir malonia. Jei yra iš tiesų taip, kad kursų laukiate su dideliu nekantrumu ir išeinate iš pamokos kupinos entuziazmo, tuomet šias valandas paliekame sąraše. Jei yra kitaip- mažiname skaičių.
Svarbi sąlyga ir tai, kad minėtas pabuvimas sau turi tikrąją žodžio prasme džiuginti. Štai šioje vietoje susiduriame su dar vienu iššūkiu – rasti tokią veiklą. Jei jūs žinote ir kas savaitę tuo užsiimate – nuoširdžiai sveikinu. Jei ne, tokiu atveju pamąstykite kas jus džiugindavo studijų metais ar net anksčiau, ką norėtumėte pabandyti ir išbandykite tuos pačius būdus. Kai kurios moterys jau pirmą dieną atranda džiuginančius dalykus, kai kurios mąsto kelias savaites ar net ilgiau ir neranda nieko kas nuoširdžiai džiugintų.
Tokia situacija gali kilti ir todėl kad esate tiesiog pervargusi ir jums reikia paprasčiausiai išsimiegoti ir pailsėti. Taigi čia prie vieno iš pagrindinių punktų atkeliaujame. Paklauskite savęs, ar laikas sau skiriamas miego sąskaita? Jei taip, tokiu atveju irgi nesiskaito….
Kiek savaitinių valandų liko parašyta Jūsų lapelyje? Viena, trys valandos, ar nulis? Ar manote, kad to pakanka jaustis savimi ir gyventi ne tik kitų, bet ir savo gyvenimą?
Suprantu, kad gali kilti vidinis pasipriešinimas ir sakysite sau bei kitiems, kad „aš nespėju, neturiu laiko dabar, štai kai įvyks x (pavyzdžiui paaugs vaikai), tuomet….“ Bet situacija tokia, kad tuomet bus kitų svarbių dalykų. Be to, gyvenate šiandien, o ne vakar ir rytoj. Dėl šios priežasties būtent dabar pagalvokite, KAIP galiu rasti būdų skirti laiko savo poilsiui ir malonumui. Pasidalinkite apie tai straipsnio komentaruose.
Idealu, jei tokia veikla nieko ar visai nedaug kainuoja ir yra lengvai prieinama. Tokiu atveju, net ir sunkesniu gyvenimo momentu, pasinersite į malonią veiklą, o ne keliausite į virtuvę kraustyti spintelę ir ieškoti „ko nors skanaus“.
Kodėl kalbu apie tai, o ne apie kalorijas ir maisto produktus? Priežastis labai paprasta. Kai pabūnate su savimi ir skiriate laiko ne tik savo fiziniams poreikiams, jūsų mintys ramesnės ir malonumą gaunate ne tik iš maisto, taigi ir suvalgote mažiau. Emocinis valgymas atsitraukia.
Su meile
Vaida Kurpienė