Ryte pavalgyti sočiai yra būtina. Geriausias pasirinkimas yra košės. Rinkitės grūdus, kurie ilgam suteikia sotumo, energijos, padeda gerinti mąstymą, susikaupimą ir mažinti saldumynų bei miltinių potraukį.

Sutaupysite laiko, jei vakare, gamindami vakarienę, pasiruošite grūdus pusryčiams. Juos nuplaukite kelis kartus pakeisdami vandenį, kol jis taps skaidrus. Grūdus užmerkite kambario temperatūroje.

Ryte įdėkite druskos ir kitų prieskonių, užvirkite ir išjunkite. Jei kruopos smulkios: grikiai, soros, bolivinė balanda – jau ir laikas dėti į lėkštę. Jei kruopos didesnės, tokios kaip avižos ar perlinės, palikite jas brinkti, kol atliksite higienos procedūras, apie 15-20 minučių.

Svarbu, kad kruopos išliktų kietokos, kad būtų ką kramtyti. Tik taip jos duos naudą.

Patiekalai pusryčiams

Siūlau idėjas, kaip greitai, pigiai ir skaniai paruošti skirtingus, maistingus pusryčius visa savaitę.

Pusryčiai, mažiausiai 4 dienas iš eilės, turi būti skirtingi, dėl vertingų medžiagų bei siekiant išvengti per didelio kiekio vienodų IgG antikūnų (kuriuos vėliau „randate“ maisto netoleravimo testuose).

7 idėjos pusryčiams:

  1. Grikiai, geriausia nekepinti. Skanūs su viskuo, pavyzdžiui, su kmynais ir kietuoju sūriu.  
  2. Perlinės kruopos. Skanu su grietine arba sviestu ir džiovintais baravykais.
  3. Soros. Skanu su sviestu ar džiovintais pomidorais.
  4. Sumuštinis. Paįvairinimui galite rinktis viso grūdo, avižinės duonos ar naminės grikių duonos.
  5. Senelio košė – keturių grūdų košė, pagaminta iš kviečių, miežių, rugių bei žirnių. Ji skaldyta, tad, kaip ir skaldytos miežių kruopos, puikiai tiks, jei iš vakaro pamiršote užsimerkti grūdų. Jos mirkyti nereikia, tik virkite atsargiai, galima greitai pervirti! Man skanu ją valgyti su grietine, o sūnui – su sviestu ir kukurūzais.
  6. Bolivinė balanda. Greitai pagaminama, o ir lengvas jausmas pavalgius. Tinka su feta ar džiovintais pomidorais.
  7. Blynai iš viso grūdo miltų arba avižinių dribsnių. Jei norisi paįvairinti meniu, galima kartais ir sveikesnių blynų ar sumuštinį suvalgyti.

Košių pagardai su pieno produktais:

  1. Sviestas.
  2. Grietinė su prieskoniais ar be nieko.
  3. Kietasis sūris, smulkiai tarkuotas – paprastai vaikai labai mėgsta.  
  4. Feta.
  5. Natūralus jogurtas su prieskoniais.
  6. Pesto ar pesto roso.

Augaliniai pagardai:

  1. Džiovinti pomidorai.
  2. Aliejus, pavyzdžiui, šalto spaudimo kanapių ar alyvuogių ypač tyras.  
  3. Alyvuogės, juodosios, smulkiai pjaustytos.  
  4. Kukurūzai.
  5. Traiškyti riešutai.
  6. Sėklos.
  7. Daržovės ar žalumynai smulkiai pjaustyti, pavyzdžiui, paprika.  
  8. Raugintas agurkas – kapotas.
  9. Prieskoniai: kmynai, pipirai, cinamonas (soroms, grikiams, ar avižoms) ir kiti.

Jei košės pagarde nėra riebalų, pridėkite šiek tiek sviesto, aliejaus ar gabalėlį avokado. Mamoms – mažiau, vaikams – daugiau. Nebent mamos intensyviai sportuoja – tada kiti reikalai.

PUSRYČIŲ IDĖJOS

PUSRYČIAI >>>

KOŠĖS >>>

PERLINĖS KRUOPOS SU KEPINTAIS SVOGŪNAIS IR POMIDORŲ PASTA

Perlinėse kruopose gausu mineralinių medžiagų, tarp kurių yra kalio, kalcio bei magnio. Tyrimais nustatyta, kad šie mineralai gali natūraliai sumažinti kraujo spaudimą.  Be to, prie šio poveikio sustiprinimo prisideda ir maistinės skaidulos.
Išbandyti šį receptą

BLYNAI >>>

GRIKIŲ MILTŲ BLYNAI SU AIRANU

Airanas – prisotintas vitaminų, ypač  vitamino A,B1, B2, PP, C ir E, amino rūgščių, mineralų: kalio, kalcio, magnio, geležies,fosforo, chloro, jodo, sieros ir kt.
Išbandyti šį receptą

SUMUŠTINIAI >>>

SUMUŠTINIS SU ŠPINATŲ PESTO IR MATJES SILKE

Tamsiuoju metu ir akyse tamsiau darosi. Ką daryti? Kur ieškoti spalvų, atnešančių džiaugsmo? Levas Tolstojus yra pasakęs: ,,Žmogus turi būti linksmas. Jei džiaugsmas baigiasi, ieškok, kur suklydai." O kurgi ieškoti, jei ne mityboje?
Išbandyti šį receptą
0 0 votes
Patiko? Įvertinkite!