Daugumai atmetimo reakcija dėl košių yra atsiradusi dėl neigiamų patirčių: darželyje, mokykloje, kariuomenėje, kai būdavo patiekiamos pervirusios beskonės gličios košės. Kita vertus, jei paklausiu ar mėgsta plovą ar troškinius su ryžiais daugumos atsakymas būna teigiamas, o juk tai ta pati košė, tiesa? Tik šiuo atveju nesuvirusi, nesaldi ir kitaip pagardinta.
Pirmiausia būtina išbandyti tai, ko nebandėte niekada. Ir pabandyti reikia ne dieną ir savaitę, o bent kelis mėnesius. Akivaizdų poveikį tikrai pajusite. Jei norite daryti tai, ką iki šiol darėte, tai ir rezultatas bus tas pats. Primenu, kad geriausi sveiki pusryčiai – tai košės, bet ne bet kokios. Jos turi būti:
– kramtomos, t.y. nepervirtos, žymiai ilgesnis sotumo jausmas bei daugiau mums būtinų maistinių skaidulų,
– sūrios/aštrios, bet ne saldžios, tikrai galite gardinti įvairiomis šviežiomis ir pakepintomis daržovėmis, užtepėlėmis, prieskoniais, grietine, aliejumi.
– ta pati košė gali būti tik kas keturias dienas, kad gautumėte įvairių medžiagų ir nepabostų net pats skaniausias patiekalas,
– nešlifuotų grūdų (galimas pasirinkimas): apie 60-80 proc daugiau vertingų medžiagų ir dvigubai ilgesnis sotumo jausmas.
Grūdai mūsų regiono tradicinis maistas, prie kurio mūsų organizmas yra puikiai prisitaikęs ir šie produktai yra būtini organizmui. Be to, nesaldi, nepervirusi (kramtoma košė) suteikia energijos iki pat pietų ir padeda atsikratyti saldumynų bei miltinių poreikio. Ilgainiui net kavos žmogus ima mažiau gerti.
Paįvairinimui vasarą pusryčiams galima valgyti kalną vaisių ar uogų, tačiau tuomet dienos metu būtinai reikės mažai apdorotų grūdinių produktų patiekalo.
Kartais galima pasimėgauti sveiku sumuštiniu, tik atminkite kad ir pati puikiausia duona mažiau vertinga maistinių medžiagų prasme (ne kalorijų) nei tinkamai pagaminta grūdų košė.
Dar rečiau mėgaukitės blynais, tačiau juos irgi ruoškite ne iš baltų, įprastų miltų, tačiau iš pilno grūdo kvietinių , speltos, ruginių ar nešlifuotų ryžių, avižų miltų.
Daug idėjų pusryčiams rasite čia: http://www.sulieknek.lt/sveiki-receptai/pusryciai-sveiki-receptai/