Klausimas (kalba ir stilius netaisyti): “Labas rytas, ponia Vaida, noriu jusu paklausti, kokia dieta veiksminga, kad galeciau per 2 savaites sulieknėti? Jei galite, ta plana sudariusi, atsiuskite man, nes man 23 metai, o sveriu 144 kg. Man labai sunku, tai patarkite is karto. Aciu!”
Konsultuoja sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė
Iš laiško matyti, kad jūs galvojate apie tai, kaip atrodyti per vestuves, tačiau konkrečiu atveju įžvelgiu daug didesnes bėdas. Jūs jauna ir spėju, kad Jums atrodo, kad jūsų sveikata gera. Tikriausiai gydytojai įspėjo, kad būtina mesti svorį, nes netrukus gresia įvairios ligos: diabetas, širdies problemos ar net negebėjimas vaikščioti, nes ilgainiui neatlaikys sąnariai.
Tikriausiai jus vis aplanko mintis, kad jei nieko nekeisite – ilgainiui svoris dar užaugs, nors ir dabar jis didžiulis. Tik šiuo metu paprasčiau užsimerkti ir galvoti, kad to nebus, tiesa? Jums TIK 23-eji, o svoris 144 kg! Pasiskaičius dietų ar papildų reklamų internete atrodo, kad galima greitai numesti svorio be jokių pasekmių, tačiau tai- netiesa.
Jūs labai jauna ir tikiu, kad Jums gali atrodyti ir kitaip, tačiau šiuo atveju būtini ne greiti sprendimai, o esminis mitybos pakeitimas. Žinoma, galite ir nieko nekeisti, žavėtis dietomis ir toliau save žaloti, pasekmės netruks pasibelsti.
AR “GREITAI” IR “SVEIKAI” – SUDERINAMA? 
Pirmiausia, kalbant apie lieknėjimą, reikėtų žinoti, kad sveikai ir ilgam laikui svoris metamas lėtai. Per tris mėnesius prižiūrimam specialisto, būnant sočiam ir valgant skanų maistą, galima nesunkiai numesti 10-12 procentų nuo kūno svorio. Juk ne tas pats numesti 15 kg nuo 100 kg ir tiek pat nuo 70 kg kūno svorio. Pirmu atveju tai bus 15 procentų nuo kūno svorio, o antruoju net 21,4 proc.  Jūsų atveju tai būtų 14-17 kilogramų.
Žinoma, norisi greito, juk dėl akivaizdaus svorio pokyčio “galima ir pakentėti”. Tiesa? Tačiau reikėtų atminti, kad per greitai metant svorį nutinka daug blogų dalykų.
Pirmiausia lėtėja medžiagų apykaita. Tai nutinka dėl dviejų priežasčių. Greitas svorio kritimas įmanomas tik ypatingai stipriai sumažinant gaunamų kalorijų kiekį per parą. Organizmas ima naudoti savo turimas atsargas. Blogiausia tai, kad tokiu atveju pirmiausia pasišalina skysčiai ir didžioji dalis trūkstamos energijos gaunama ne iš riebalų, kaip daug kam atrodo, bet ir raumens audinio. Efektas stulbinantis, bet tik trumpam. Vėl pradėjus valgyti skysčiai netrukus sugrįžta, o dėl raumenyno netekimo – sulėtėja medžiagų apykaita visam laikui, nes būtent raumenys ir vidaus organai sudegina pagrindinį suvartojamų kalorijų kiekį. Raumenis galima atstatyti tik aktyviai sportuojant.
Antra priežastis – dietą organizmas suvokia kaip badą. Jūsų smegenys nesupranta, kad darote sau “gera”, taigi stengiasi apsisaugoti ir jau antrą griežtos dietos dieną sulėtina medžiagų apykaitą, kad galėtų išgyventi “sunkmečio” laikotarpiu.
Trečias blogas dalykas, nutinkantis greitai metant svorį, yra sotumo ir alkio jausmų sutrikimas. Kaip jau minėjau, organizmas dietą suvokia kaip badą ir jums pradėjus vėl normaliai maitintis jūs norite valgyti daugiau, nei iki tol, be to, sulėtėjusi medžiagų apykaita atsistato tik po kurio laiko. Priežastis labai paprasta – jūsų kūnas nori prikaupti riebalų kitam “badmečiui”. Tie, kas yra greitai metęs svorį, žino, kad svoris po tokių “efektyvių” dietų labai greitai sugrįžta. Ir tai dar ne viskas. Paprastai po tokių drastiškų priemonių sveriama dar daugiau, nei iki dietos pradžios.
Atkreipkite dėmesį, kad medžiagų apykaita dietos metu sulėtėja dėl dviejų priežasčių: raumenyno masės sumažėjimo ir organizmo persijungimo į taupymo režimą. Jei aktyviu reguliariu sportu neatstatysite raumenyno – jūs visada galėsite valgyti tik mažiau, tuo tarpu tvarkingai maitinantis organizmo taupymo režimą per kurį laiką galima grąžinti į normalų.
KOKIA IŠEITIS? 
Svorio visam laikui galima atsikratyti tik pakeitus mitybos įpročius visam laikui, su retomis išimtimis. Išimtys reiškia, kad nėra maisto produktų ar patiekalų, kurių būtina atsisakyti visam gyvenimui. Klausimas kitas, kiek dažnai ir kiek jų valgysite. Žinojimas, kad jei labai ko nors norėsite – tuo galėsite ramiai pasimėgauti, suteikia ramybės. Nebelieka “paskutinio karto apsirijimų”.
Pasitarkite su specialistu, raskite jums priimtiną sprendimą ir keiskitės, kol dar laikas.
Daug sveikos mitybos patarimų rasite čia >> sveika mityba , o sveikus receptus, suskirstytus pagal valgymo laiką – čia >>> sveiki receptai.