Skaitytoja klausia: “esu moteris ir noriu numesti svorio. Kokį patartumėte palaikyti kalorijų deficitą ir kiek svorio galima numesti laikantis tokio režimo? Dėkoju.”
Į šiuos klausimus atsako sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė.
Tikėtinas rezultatas. Kalbant apie rezultatus, tai sveikas svorio metimas yra ne daugiau 10 proc. nuo kūno svorio svorio per tris mėnesius. Taigi pagal savo esamą kūno svorį Jūs galite pasiskaičiuoti kiek galite numesti.
Dėl kalorijų kiekio – pirmiausia neaišku kiek jūs sveriate ir kokia Jūsų kūno struktūra. Kiek reikia žmogui kalorijų skaičiuoti galima teoriškai. Moteriai vienam kilogramui skiriama 22 kcal ir gaunama kalorijų norma reikalinga ramybės būsenoje, t.y. nesportuojant ir nemetant svorio. Tuomet iš šio skaičiaus atimama ~15% ir gaunama kalorijų norma, reikalinga metant svorį. Bet tai teorinis skaičiavimas. Daugeliui ši norma yra per didelė, nes neatitinka mano kūno struktūros, t.y. kalorijų kiekis priklauso nuo to, kiek žmogus turi raumenų ir riebalų. Išsiaiškinti tai galima kūno analizės aparatu. Pavyzdžiui Vilniuje, “Sulieknėk sveikai” studijoje daromas šis tyrimas kurso dalyviams. Būna ir kitų modelių, pvz Tanita. Šis tyrimas daromas ir sporto klubuose.
Aš asmeniškai kalorijų neskaičiuoju ir nemokau to daryti savo klientų, nes manau, kad yra svarbesni kiti dalykai. Apžvelgsiu juos žemiau.
Nuoširdžiai patarčiau pirmiausia susibalansuoti režimą: valgymas kas 2,5-3 valandas, būtini pusryčiai, pietūs pagrindinis valgymas, vakarienė – ne vėliau kaip 3 valandos iki miego.
Antra, maistui skirti laiko – planuokite valgymus, gerai sukramtykite maistą ir valgymo metu nieko kito neveikite.
Trečia, dominuojančius Jūsų mityboje menkos vertės produktus pakeiskite į sveikesnius. Rinkitės daugiau daržovių petiekalų, ypatingai vertinami šviežių daržovių, vartokite mažiau pieno bei mėsos produktų, venkite baltų miltų ir saldumynų, keiskite juos viso grūdo košėmis. Retkarčiais pasilepinkite geros kokybės saldumynu, bet tik mažu kiekiu ir ne vėliau kaip 15 val.
Ketvirta –vartokite pakankamai vandens ir kelis puodelius arbatos. Kiek teoriškai Jums reikia vandens gali pagelbėti skysčių skaičiuoklė.