Dažnai sakoma, kad salotos nesotu ir greitai išalkstama. Sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė pataria kaip šį patiekalą paversti ne tik skaniu bei sveiku, bet ir sočiu.

Riebalai salotose

Pirmiausia šiame patiekale turi būti šiek tiek riebalų, pavyzdžiui šalto spaudimo aliejus: alyvuogių, kanapių, linų sėmenų ar graikiškų riešutų aliejus. Porcijai rekomenduojama ne daugiau šaukšto, beje, jame yra apie 130 kcal. Svarbu atsiminti, kad užsisakant viešoje vietoje salotas būtinai paprašykite padažo atskirai ir užsipilkite tik vieną valgomąjį šaukštą iš pateikto indelio. Kitu atveju tikėtina, kad suvalgysite 4-5 šaukštus riebalų, t.y. apie 500-600 kcal vien iš riebalų, sotumo jausmo nebus, o talija tikrai nepadėkos savo savininkui.

Be to, gamindami salotas atkreipkite dėmesį kiek kitų riebių produktų įdėta, jei salotose yra alyvuogių, avokado, 40-50 proc. riebumo sūrio, riebios žuvies ar mėsos – tokiu atveju aliejaus salotose turi būti dar mažiau ar iš viso nebūti.

Baltymai salotose

Salotose, jei tai pagrindinis patiekalas būtini baltymai, bet tai nebūtina, jei salotas valgote kaip pirmą patiekalą.

Baltymų pasirinkimas platus:
– varškės sūris. Jei jis saldaus pieno – karštyje jis netirpsta, taigi šį sūrį galima supjaustyti kūbeliais ir pakepinti su aštriais prieskoniais ir suberti į salotas.
– taip pat galima paruošti tofu – sojos pieno sūrį. Jo yra pirkti visose didelėse pardotuvėse pieno produktų skyriuose. Tai puikiai pasisavinamas sojos pieno produktas,
– puikiai tinka pakepinta ant grotelių ar mažame riebalų kiekyje paukštienos krūtinėlė be odos,
– dėkite į salotas ankštinius: daigintus lęšius ar pupeles, pavyzdžiui spindulines pupuoles (mung),arba virtas pupeles, lęšius, avinžirnius,
– dažnai pamirštame kiaušinius, o jie mažai kaloringi ir puikus produktas, galite rinktis kaip vištos, taip ir putpelių virtus kiaušinius,
– įvairiai paruošta žuvis,
– krevetės ar kitos jūros gėrybės.

Sveikos salotos – išmėginkite:

Salotos su grikiaisVaida KurpienėIdėja pietų dėžutei darbe. Autorė - Facebook grupės dalyvė Natalija Masevičienė.
Kopūstų salotosVaida KurpienėNorėdami išvengti didelių stiklainių atidarymo, kai reikia mažo produkto kiekio, svarainių sultis užšaldykite ledukų formelėse. Jos šiam receptui suteikia rūgštumo. Autorė - Facebook grupės dalyvė Birutė Vitkauskienė
Kiaušinių salotosVaida KurpienėGreitai pagaminamos salotos. Smidrus apverdame trumpai, 2-3 minutes, taip išsaugomas, skonis, spalva, traškumas. Autorė - Facebook grupės dalyvė Donata Vaišnoraitė.
Avinžirnių salotos su daržovėmisDonataKas nemėgsta greitų, paprastų, bet skanių salotų? Jos tinkamos ne tik pietums, vakarienei, bet ir įsidėti į pietų dėžutę, kad darbe valgytumėt ne tik gardžiai, bet ir visi pavydėtų. Šių salotų variacijos yra begalinės. Kiekvieną kartą galite išgauti skirtingą skonį keisdami produktus. O kas svarbiausia - čia galite dėti daržoves, kurias mėgstate arba tiesiog tuo metu turite šaldytuve. Labai skanu ir tiesiog paprasta.
Šviežių daržovių ir lęšių salotosIrvydaLęšiai – patrauklūs tuo, kad prieš virimą jų nereikia brinkinti, kaip daugumos pupinių šeimos augalų sėklų. Jie išverda per 25-30 min. ir gali būti puikus troškinių, košių, salotų ir kitų patiekalų pagrindas. Foto - Natalija Masevičienė Šaltinis: Renatos blogas http://www.isbandytireceptai.com/2010/02/svieziu-darzoviu-ir-lesiu-salotos.html
Šviežių burokėlių salotos su žalumynaisIrvydaKavinėje ar restorano meniu rasite tik virtų ar virtų-marinuotų burokėlių salotas. Mes nesame įpratę, o tikriausiai daugumas Jūsų net nesate ragavę šviežių burokėlių salotų. pabandykite, skonis Jus nustebins:) FOTO - Ina Šv
Raudongūžio kopūsto salotos su paprikaVaida KurpienėEsame įpratę dažniausiai valgyti baltagūžį kopūstą, išmėginkite ir kitokį – raudongūžį. Labai skanu jį sutarkuoti su stambia “burokine” tarka. Recepto ir nuotraukos autorė Lina Špokė.