Kava  – kasdienis gėrimas, dažniausiai saldinamas cukrumi. Kaip sumažinti cukraus kiekį racione, bet išsaugoti kavos gėrimo malonumą?
Jei jūs dedate į kavą cukraus tik ant šaukštelio galo- tai nieko tokio. Bet ką daryti tiems, kas mėgsta tikrai saldžią kavą? Keletas išbandytų būdų:

– Idealiausias – skaninti kavą cinamonu. Jei verdate kavą, galima kartu pavirti ir cinamono lazdelę. Paprastesnis būdas- užplikyti cinamono lazdelės gabalėlius kartu su kava. Daug kam kava su cinamonu net skaniau, nei su cukrumi. Įdomu, kad cinamonas suteikia saldumo kavai. Be to, cinamonas švelniai stabilizuoja insulino bei gliukozės lygius kraujyje ir taip reguliuoja alkio jausmą. Daugiau apie cinamoną ir jo naudą>>>. Kokybiško cinamono galite įsigyti specializuotose arbatos, prieskonių ar sveikų produktų parduotuvėse, pvz. sveikiproduktai.lt

– Kavą gerti užkandant žemoje temperatūroje džiovintu vaisiumi be cukraus. Nesuku apsigauti, nes dauguma džiovintų vaisių parduotuvėje yra cukatos, t.y. mirkyti cukraus sirupe. “Saugu” pirkti džiovintas slyvas ar razinas. Tokia informacija turėtų būti ant pakuotės, nors ten tokiu atveju dažniau rašo “be papildomo cukraus” ar pan. Kadangi jų valgome mažaim verta pirkti ekologiškus – žymiai mažiau chemikalų saugojimo nuo grybelių ir pan. Idealu jei jie būtų džiovinti žemoje temperatūroje – išlieka daugiau vitaminų. Pamenate, kaip mūsų mamos džiovindavo orkaitėje ilgą laiką 40 laipsnių temperatūroje.

– Mėgaujamės kava, užsikąsdami mažu gabalėliu kokybiško šokolado, kuriame yra 70-80% kakavos.

– Galime saldinti agavos sirupu, kuris pasisavinamas daug lėčiau nei cukrus, t.y. nesukels alkio jausmo po ~1,5-2 val. Svarbu, atsiminti, kad kalorijų šis sirupas turi tiek pat, kiek ir cukrus. 🙂

Kai kurie, norėdami sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį, naudoja saldiklius. Natūralus saldiklis – stevija ar kitaip vadinama medaus žolė. Tačiau paskutiniai Harvardo univesriteto tyrimai rodo, kad saldikliai skatina apetitą, o to jums- tikrai nereikia.

Skanaus