Pilvo pūtimas, meteorizmas ar dujų kaupimasis – viskas apie tą patį. Nesmagus jausmas, ypač viešumoje. Kas gali įtakoti dujų kaupimąsi? Kaip jo išvengti?
Jei nėra sunkesnių ligų, kurios gali įtakoti pilvo pūtimą, pavyzdžiui širdies, kepenų ar kasos nepakankamumo bei tam tikrų virškinamo trakto ligų, tokiu atveju tikrai turime atkreipti dėmesį ne tik į tai ką valgome, bet ir kada bei kaip.
Svarbu kokius produktus valgome. Dažniausiai pilvą pučia dėl pupelių, kopūstinių, taip pat svogūnų, keptų bulvių, šviežios duonos ar pieno (ne pieno produktų).
Sąrašą būtų galima tęsti, tačiau iš praktikos galiu pasakyti, kad jis kiekvienam žmogui gali būti skirtingas ir tik pats žmogus, vesdamas mitybos dienoraštį gali išsiaiškinti nuo ko jam pučia, o nuo ko – ne. Be to, svarbūs ne tik maisto produktai, bet ir kiti veiksniai, kuriuos aptarsime žemiau.
Kai pučia pilvą- svarbus maisto produkto apdorojimas:
Pavyzdžiui, dažnai pilvą pučia ne nuo paties obuolio, o nuo jo žievelės. Taigi nuskutus obuolį problema išnyksta.
– Ankštinius būtina mirkyti, t.y. padaiginti 10-24 val, priklausomai nuo rūšies. Jei vis dar išlieka dujų kaupimosi problema – įberkime kvapniosios ferulos (kitaip asafetida) prieskonio. Jis ypatingai gerina ankštinių virškinimą – rezultatas nustebins.
– Jei pilvą pučia nuo šviežių šakninių daržovių – nuplikykite jas karštu vandeniu ar porą minučių apdorokite garuose. Traškumas išliks, o komfortas pagerės. Ilgainiui valgant šviežias daržoves organizmas prisitaiko ir tokių priemonių nebereikia.
Kramtymas ypatingai reikšmingas geram virškinimui. Valgymui būtina skirti laiko. Kai ryjate – maistas turi būti košelės pavidalo. Mes įpratę skubėti ir maistą ryjame kąsniais. Sustokite ir ramiai pavalgykite be televizoriaus, radijo ar laikraščio, nes taip nevalingai maistą prastai sukramtome. Kai kramtote – geriau nekalbėkite, ir nemandagu, ir oro prisiryjate, kuris vėliau gali atsiliepti pilvo pūtimu.
Mitybos rėžimas taip pat turi įtakos virškinimui. Valgyti reikia kas 2,5- 3 valandas nedideliais kiekiais. Tuo tarpu dauguma žmonių ypatingai daug valgo antroje dienos pusėje, persivalgo vakarais – tai gali stipriai padidinti pilvo pūtimo problemą. Taip pat valgoma per vėlai, t.y. likus mažiau nei 3 valandoms iki miego.
Jei vartojame per mažai skysčių, ypatingai vandens, tikėtina, kad užkietės viduriai ir tai skatins pilvo pūtimą. Būtina gerti pakankamai vandens, o gerdami arbatą daržniau rinkitės pankolių, ramunėlių, kmynų ar valerijonų šaknų arbatas, gerinančias virškinimą ir mažinančias pilvo pūtimą.
Fizinis aktyvumas būtinas kiekvienam, nesvarbu jūs lieknas ir nešiojate nereikalingus kilogramus. Tiesa, pilvo pūtimas gali būti tiesioginė viršsvorio ir tuo labiau nutukimo pasekmė. Kad ir kaip puikiai maitintumėtės, jei nejudėsite – tinkama medžiagų apykaita nevyks. Kasdien išeikite aktyviai pasivaikščioti, bent po 15 minučių 2 kartus per dieną. Dujų kaupimosi ir užkietėjusių vidurių problemą puikiai padeda spręsti ir 5-10 minučių dviračio mynimo pratimas gulint, iš pat ryto, dar neatsikėlus iš lovos.
Pilvo pūtimas galimas ir dėl streso, tačiau siūlyčiau pirmiausia atmesti visas kitas galimas priežastis ir imtis veiksmų.
Primenu, kad sužinoti kodėl pučia pilvą lengviausia vedant mitybos dienoraštį ir stebint save.
Apie kūdikių pilvo pūtimą galite pasiskaityti plačiau, be to tame straipsnyje rasite ir produktų, skatiančių pilvo pūtimą, sąrašą