Šviežios šilauogės – tikras skanumynas. Jos neturi nei kotelių, nei kauliukų (mažos sėklytės yra valgomos), o dėl vertingų medžiagų išsilaiko ilgiau nei kitos uogų ir vaisių rūšys.

Šilauogių nauda – jos tikras vitaminų šaltinis

Šilauogės – daugelio vitaminų ir biologiškai aktyvių medžiagų šaltinis. Jose randama bioaktyvių junginių, kurie užtikrina natūralią gynybą nuo ligų, suteikia skonį, kvapą ir spalvą.

Šilauogės gerina sveikatą:
a) Ypač vertingos šios uogos tiems, kurie skundžiasi regėjimo sutrikimais.
b) Pektinas, kurio gausu šilauogėse, mažina kraujo klampumą.
c) Šilauogės pasižymi ir uždegimo slopinamuoju poveikiu.
d) Naudinga priemonė nuo žarnyno ligų.

Šviežiomis šilauogių uogomis galima mėgautis skinant jas tiesiai nuo krūmo. Užtenka per dieną suvalgyti pusę stiklinės šių uogų, ir jūsų organizmas bus aprūpintas vertingomis medžiagomis. Šilauogių galima dėti į salotas, labai skanu jas valgyti su jogurtu.

Net ir šaldytos šilauogės nepraranda daugelio savo maistingųjų savybių. Šilauogių džiovintos uogos yra parduodamos vaistinėse.

Šilauogės padeda smegenų neuronams efektyviau susisiekti vieniems su kitais. Amžiui bėgant, atmintis silpnėja, o sugebėjimai, būtini koordinacijai ir pusiausvyrai, mažėja. Jos turi fermentų, kurie gerina atmintį ir koordinaciją.

Japonijoje šilauogės vadinamos akių uogomis, nes jos gali apsaugoti nuo glaukomos bei kataraktos. Šiose uogose yra didelis kiekis natūralių antioksidantų ir medžiagų nuo uždegimo, mažinančių akių įtampą ir gerinančių regėjimą. Ypač padeda tiems, kurie blogai mato prietemoje.

JAV Ilinojaus universitete buvo tirti įvairūs vaisiai, siekiant nustatyti, ar juose yra priešvėžinių savybių turinčių medžiagų. Didžiausiu priešvėžiniu poveikiu išsiskyrė šilauogės.

Šaltinis: www.sveikatosradijas.lt

0 0 votes
Patiko? Įvertinkite!