Atgal į straipsnių sąrašą

anna-machalska-403681-unsplashBe svarainių dažnas anksčiau neįsivaizduodavo rudens – gardi svarainių arbata ar sirupas tiesiog užburia savo aromatu. Kodėl verta prisiminti svarainius ir juos įtraukti į mitybą?

Svarainiai – tikras vitaminų ir mikroelementų šaltinis. Vienų jų, žinoma, nevalgysime, tačiau ruošti įvairius patiekalus ar juos pagardinti – galime.

Populiariausias patiekalas iš svarainių – sirupas, taip pat galime juos džiovinti: užpilame pjaustytas skilteles cukrumi, palaikome, kol susidaro sirupas ir vėliau jį galime naudoti arbatai ar kompotui, o svarainių skilteles išdžiovinti orkaitėje.

Tikinama, kad svarainiai labai tinka nuo peršalimo, saugo nuo virusų, infekcijų, pasižymi karštį malšinančiu poveikiu, todėl kai pasitinka pirmieji peršalimo simptomai skanaukite svarainių uogienės arba tiesiog gerkite arbatą su svarainių skiltelėmis. Svarainiai pasižymi ir medžiagų apykaitą greitinančiu poveikiu, tačiau tokiu atveju reikėtų rinktis svarainius be jokio papildomo cukraus, pavyzdžiui, svarainiai tiks troškiniuose, su mėsos patiekalais, daržovėmis, salotomis, net sriubomis ir pan.

Kai kuriuose kraštuose svarainius kepdavo su medumi, o rytų virtuvėje valgydavo su pupelėmis, jautienos faršu. Dabar iš svarainių dažniau daro sirupą, džemą, uogienes, želė, juos džiovina.

Tikinama, kad svarainiai tinka kenčiantiems nuo širdies ir kraujagyslių, virškinamojo trakto ligų, taip pat jie gerina nuotaiką, suteikia energijos, žvalumo, stiprina imunitetą, mažina kraujospūdį. Svarainiai pasitelkiami ir kosmetikoje, įvairioms kaukėms, kremams. Juose esančios medžiagos padeda išlaikyti jauną odą, išvengti raukšlių, dėmių, saugo nuo saulės poveikio. Taip pat tvirtinama, jog svarainiai teigiamai veikia plaukų sveikatą.

Mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentaras

Žinoma, cukrus nėra sveikos mitybos akcentas, todėl sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė pataria svarainius naudoti kitaip: „Svarainiai yra mažai sukultūrinti, todėl turi daug antioksidantų, stiprinančių imunitetą ir apsaugančių nuo uždegimų bei lėtinių ligų.

Daug vitamino C, taip pat vitamino E ir PP, B grupės mineralinių medžiagų: kalcio, kalio, kobalto, fosforo, magnio, vario, geležies. Žievelėse yra vertingų eterinių aliejų, antioksidantų. Iš svarainių labai tinka išspausti sultis ir užšaldyti ledo formelėse. Paskui jas galima naudoti vietoj citrinos ar acto, gardinti salotas, pavyzdžiui kopūstų.“

Asta Kaušakienė
15min.lt

Vaida Kurpienė
Vaida Kurpienė
Sertifikuota mitybos specialistė
Studijos “Sulieknėk sveikai” vadovė

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Atgal į straipsnių sąrašą
Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (0) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  • Vaida Kurpienė

    Tel. +370 614 77992
    El. p. registracija@sulieknek.lt
    Viber +37061477992

  • Facebook

  • Instagram

    Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.