Vaida Kurpienė

Vaida Kurpienė, sveika mityba, Prieš ir Po

Vaida Kurpienė. Veikla.

Nuo 2010 metų konsultuoju asmeniškai lietuvių, rusų ir anglų kalbomis. Rengiu keleto mėnesių trukmės seminarų ciklus Vilniuje bei nuotoliniu būdu. (registracija)

Mano seminarus savo darbuotojams užsako IT įmonės, bankai, tarptautinės organizacijos, gamyklos, draudimo kompanijos ir kitos organizacijos, kad žmonės, tinkamai maitindamiesi, dirbtų produktyviau, mažiau sirgtų ir būtų labiau patenkinti gyvenimu. Didžiausia auditorija vienoje salėje konferencijos metu – 1000 žmonių.

Daugiau nei 50 proc. klientų į mano kursus ateina paskatinti ankstesnių dalyvių rekomendacijų., kurie užbaigę seminarų ciklą, čia siunčia savo šeimos narius, kolegas ir draugus – man tai pats geriausias įvertinimas.

Konsultuoju maitinimo įstaigas bei maisto pramonės įmones palankesnio sveikatai meniu sudarymo, naujų produktų įvedimo bei pozicionavimo klausimais.

Mitybos planai pagal mano sistemą.

Drauge su komanda mes sudarinėjame sezoninius mitybos planus. Tai – asmeninės receptų knygos su lengvai įgyvendinamais patarimais ir greitai paruošimų patiekalų receptais. Kiekviename mitybos plane jų yra 100-120 receptų – taigi tikrai pakankamai visam sezonui. Džiugu, kad žmonės, įsigiję vieno sezono mitybos planą, vėliau užsisako ir kitą bei dar tolimesnius, nes tai – paprasčiausias būdas išlaikyti įkvėpimą ir toliau tęsti savo pokyčius.

Knyga “Liekna visam gyvenimui” 

Iš viso net trys knygos mano sąraše. Pirmoji – su Agne Jagelavičiūte “Mažos nuodėmės taisyklė”. Antroji – apie mitybą mėgėjiškai sportuojantiems su Martyno Praškevičiaus receptais “Balansas. Skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms “ ir naujausia knyga “Liekna visam gyvenimui“, kurios pirmąjį tiražą jau po pirmo mėnesio reikėjo pakartoti. Visas knygas galite įsigyti www.knygos.lt, Maxima, Pegasas ir kituose knygynuose.

Tinklaraštis ir socialinės medijos

Mano tinklaraštyje sulieknek.lt yra beveik 1.000 receptų ir daugiau nei 800 straipsnių.

Mane rasite ir Facebook, Instagram bei Youtube, įvedę mano vardą ir pavardę. Drauge sudėjus visus mano sekėjus, jų skaičius viršija 140.000

Mano klientės nuolat klausinėdavo apie vaikų mitybą. Taip gimė mano naujas elektroninis „kūdikis“ – vaikumityba.lt, kuriame rasite mano parašytas e-knygas su kūdikių ir vaikų mitybos planais bei patarimais. Tokiu pat pavadinimu sukūriau ir Facebook puslapį.

Vaida Kurpienė. Išsilavinimas ir biografija

Gimiau 1978 m., Klaipėdoje. Taigi mano amžius 40+. Su pagyrimu baigiau mokyklą, vėliau taip pat puikiai bakalauro bei magistro studijas.

Turiu du vaikus.

Išsilavinimas maitinimosi srityje:
– Intensyvūs 6 savaičių kursai su egzaminais: Kalifornijos, Stanfordo, Floridos, Duke universitetuose,
– Trijų mėnesių programa „Diet and Nutrition Advanced“ Stonebridge Associated Colledges, –   Dietetikos specialybės sudijos (profesinis bakalauras) Vilniaus kolegijoje.
– Sunkiai suskaičiuojama daugybė lankytų seminarų bei išklausytų paskaitų apie suaugusiųjų ir vaikų mitybą.

Išsilavinimas psichologijos srityje:
– savaitė “Georgia University of Technologies”,
– trijų mėnesių trukmės programa “Wesleyan Universitete”,
– neurolingvistinio programavimo praktiko licencija.

Mano istorija aprašyta žiniasklaidoje: „Atsikračiusi 24 kg antsvorio, mitybos paslapčių moko kitas moteris”

„2004 metais Vaida atrodė gerokai kitaip. Dėl ligos vartodama didžiulius kiekius hormoninių vaistų, išsipūtė tarsi balionas. Tačiau atradusi savo mitybos sistemą, ne tik sėkmingai atsikratė antsvorio bei ligų, bet jau daugalį metų sveikos mitybos moko kitus.”

Delfi.lt žurnalistė Jūratė Juršienė kalbina Vaidą Kurpienę – sveikos mitybos specialistę, lieknėjimo kelius ir klystkelius išbandžiusią savo kailiu:

– Kaip antsvoris atsirado Jūsų gyvenime?

– 2002-2003 metais vartojau didžiules dozes hormoninių vaistų. Pakilo apetitas. Išsipūčiau kaip balionas. Atrodžiau baisiai. Man atrodė, kad sulėtėjo mano medžiagų apykaita, nuolat norėjau valgyti, apie savęs ribojimą negalėjo būti nei kalbos.

Vaistų pavyko atsisakyti, tačiau svoris liko, visą laiką jaučiausi pavargusi, rytais skrandžio srityje jausdavau nemalonų pykinimo jausmą, kuris išnykdavo tik pavalgius. Kankino migrena. Maniau, kad svorio jau niekada nebenumesiu.

Pasipiršus mano būsimam vyrui, nusprendžiau svorį numesti. Pradėjau valgyti labai mažai, praleidinėjau valgymus. Užkąsdavau, kai pasidarydavo silpna. Valgiau tik nesveiką maistą, pavyzdžiui dešras, užpilamą karštu vandeniu sriubą iš pakelių. Tai, kas tuomet man atrodė skanu ir kam nereikėjo gaišti savo laiko. Vestuvinės nuotraukos buvo puikios. Bet pasekmės nenudžiugino – per tris mėnesius svoris sugrįžo su kaupu…

Netrukus po šios patirties sanatorijoje, kurioje dirbau pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadove, inicijavome lieknėjimo programas. Kurdami programą daug dirbome kartu su prižiūrinčiu klientus gydytoju, dietologu, virėjais ir profesionaliu treneriu. Teko įsigilinti į lieknėjimo ir sveikos mitybos temą, nes buvau atsakinga už šių programų pardavimus ir man buvo įdomu, kaip viskas daroma. Tiesa, tuo metu apie savo būsimus pokyčius net negalvojau, buvau susitaikiusi su padėtimi ir maniau, kad jau niekada nebepavyks numesti svorio.

– Kaip atrodė lūžio taškas, kas įvyko jūsų viduje?

– Lūžio taškas buvo netikėtas. Vasarą su trimis draugėmis ilgai vakarojome. Vidurnaktį visos paeiliui atsistojome ant svarstyklių. Kiekviena asmeniškai įvardino, kiek ji planuoja numesti per mėnesį. Susilažinome, kad už kiekvieną nenumestą kilogramą į bendrą kasą įnešime po 50 Lt. Man reikėjo per mėnesį atsikratyti 5 kilogramų.

Pabudusi ryte susigriebiau už galvos dėl šio pažado, bet teko įsipareigojimus vykdyti. Mano pačios nuostabai, penki kilogramai su kaupu lengvai nukrito per mėnesį, nes jau rėmiausi naujai išmoktomis taisyklėmis. Taigi ir vėliau laikiausi sveikos mitybos sistemos su nedidelėmis išimtimis.

Svoris lengvai tirpo. Įtakos neturėjo nei atostogos, nei didelis darbo krūvis. Jau po poros mėnesių itin pagerėjo mano odos būklė, alergija ir dermatitas neišnyko, bet situacija buvo kur kas geresnė. Dingo rytinis pykinimas ir galvos skausmai. Atsirado energijos.

Per pusmetį be jokios kančios atsikračiau viso antsvorio ir išsaugoti norimą svorį, kas yra svarbiausia, nereikėjo jokių didelių pastangų. Valgiau sočiai ir skaniai. Tai darau iki šiol.

– Ką galite patarti neapsisprendžiantiems ar neprieinantiems to lūžio taško?

– Kitas žmogus sunkiai gali patarti, nes atsakymas Jūsų viduje. Manau, geriausia šiuo atveju atsisėsti ramiai prie arbatos puodelio, kai niekas netrukdo, ir susirašyti ant lapo pirmiausia, kas pasikeistų, jei numestumėte svorio. Antras sąrašas turėtų būti kitoks. Reikėtų surašyti – kas baugina? Kas stabdo nuo mitybos įpročių keitimo?

Prie sąrašo grįžkite kelis kartus ir papildykite. Taip gausite atsakymą. Dažniausiai antras sąrašas, t.y. baimių įsisąmoninimas, padeda labiausiai, ypač, jei pasitariate dėl jų su specialistu. Dažnai tos baimės būna tik įsivaizduojamos ir realybėje to nenutinka.

– Kokias taisykles sau nusistatėte, kokia buvo naujojo kelio pradžia?

– Susidariau mitybos režimą ir ėmiau reguliariai valgyti kas dvi su puse-tris valandas. Pirmiausia planavau valgymus ir tik paskui visus kitus darbus. Valgymų nepraleisdavau.

Mano racione atsirado daugybė šviežių daržovių, sumažėjo mėsos ir pieno produktų. Atsirado ankštinių daržovių patiekalų, žuvies, riešutų ir sėklų.

Įprastus miltinius patiekalus pakeičiau į grūdų košes ir bemielę viso grūdo duoną. Rinkausi kuo mažiau apdorotus produktus.
Valgiau tik skanų maistą. Jei kuri daržovė neskani – ieškodavau lygiaverčių alternatyvų.

Visada siekiau, kad būčiau soti, tai labai svarbi sveikos mitybos taisyklė.

– Koks sporto vaidmuo? Kaip teko pakoreguoti savo įpročius?

– Mesdama svorį visiškai nesportavau. Tiesą sakant, jei į kursus ateina nesportuojantys dalyviai, rekomenduoju jiems du mėnesius nepradėti sportuoti, tų, kas sportuoja, prašau nedidinti krūvio. Nuoširdžiai tikiu, kad sportas reikalingas. Tačiau jis reikalingas ne svoriui mesti, o gerai savijautai.

– Kokius lieknėjimo etapus galėtumėte įvardyti?

– Manau, dauguma gali patvirtinti, kad svorį numesti nesunku, nes tai limituotas laiko tarpas.
Esminis etapas yra svorio stabilizavimas ir išlaikymas ilgą laiką. Remiantis pasauline statistika, tik penki procentai žmonių išlaiko numestą svorį bent vienus metus. Mano istorija liudija tą pačią situaciją. Pokyčiai veiksmingi tik tuomet, jei imatės ne trumpalaikių priemonių, bet keičiate mitybos įpročius visam laikui.

– Kas asmeniškai Jus labiausiai viliojo – gražesnė išvaizda ar geresnė savijauta, sveikata?

– Daugiausia motyvavo ne mažėjančios apimtys bei krentantis svoris, bet puiki savijauta. Dingo galvos skausmai, iš esmės pagerėjo odos būklė. Sergu atopiniu dermatitu, turiu didžiulę alergija maistui bei dulkėms. Šios ligos nepranyko, bet situacija labai pasitaisė.

Gera savijauta man pats didžiausias motyvuotojas.

Džiaugiuosi, kad mano vedama sveikos mitybos programa domisi vis daugiau jaunų žmonių, kurie neturi antsvorio ir yra puikios sveikatos. Jie nori tokie išlikti ilgą laiką. Prevencija visada yra daug paprastesnė ir efektyvesnė, nei sunkių pasekmių lengvinimas. Dažniausiai lėtinių ligų nebegalima išgydyti, įmanoma tik sulėtinti progresą ir sumažinti simptomus.

Nuoširdžiai pasidžiaugiu tais momentais, kai programos dalyviai, atėję tik numesti svorio, pasijunta taip pat puikiai, kaip ir aš kadaise, kai gera savijauta ima džiuginti daug labiau, nei numestas svoris.

Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (70) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  1. jolita | 2015-06-29 00:10 Atsakyti

    Laba diena,
    Norejau paklausti jusu ar duotumete patarimu, o gal net galetumete pakonsultuoti del dukros.Jos akivaizdziai per mazas svoris(ugis 172, sv. 52,5).Tai nebuvo jos nuolatinis svoris, Net nezinau ,galima sakyti pradejo kusti budama dvyliktoke .Aisku stresas ,egzaminai poto stojimas ,dar turejome tonziliu salinimo operacija pries pusmeti.Tikejomes,kad praejus kiek laiko viskas atsistatys,bet niekas nesitaiso .Nesilaiko jokiu dietu ji pati nori priaugti kompleksuoja del mazo svorio.Labai prasytume jei galite patarkite nesugalvojame pacios jau nieko ,ziniu ir informacijos atrodo daug,bet tiesiog nezinome ka daryti ir kas tikrai padetu.Ir dar noriu paklausti gal jus sudarote ir mitybos pana tokiu atveju nes pacios nismastome.Butume labai jums dekingos jei reiktu galetume ir atvykti pas jus .Gal jus konsultuojate privaciai?Aciu lauksime jusu komentaro.

  2. ramute | 2015-04-27 16:23 Atsakyti

    noriu ismokti teisingai maitintis ir numesti svorio,nuo ko pradeti?

  3. Rasa | 2014-08-17 11:52 Atsakyti

    Sveiki,
    Ar galima siu matinimosi metodu laikytis kai laukiesi? Ar toks svorio metimas nestumo metu nepakenks vaisiui? Mano ugis 175, svoris 80. Baiminuosi, kad nestumo metu priaugsiu dar daugiau svorio ir bus sunku. Iprastai anksciau sverdavau apie 70-75 kg.

    • Sulieknėk sveikai | 2015-03-09 15:16

      Žinoma, kad galima, Rasa. Tik svorio mesti nereikėtų nėštumo metu, o svorio pokyčius būtina aptarti su prižiūrinčia ginekologe. Tokia mityba akivaizdžiai pagerins jūsų ir Jūsų vaikelio sveikatą.

  4. Daiva | 2014-08-02 20:49 Atsakyti

    Sveiki,noreciau suzinoti ar sveiki tokie mano pusryciai: Darau naminius sausus pusrycius-kukuruzu dribsniai,ivairus riesutai,sezamas,selenos,semenys,razinos,dz.bananai,dz.ananasai,papaja,kokosu drozles,avizos,saulegrazos,moliugu seklos…na visokie va tokie grudai…tada pasildau medaus su ruduoju cukrum po pora saukstu,viska ismaisau ir 30 min pakepu orkaiteje. Labai patinka valgyti rytais su kefyru ar siaip vienus. ar teisingas mano mastymas. As nuo ju pasisotinu ilgam. Siaip esu is tu kuri stengiasi maitintis sveikai.Aciu

    • Gert | 2016-06-27 10:16

      I apologise – I was using the 2001 census. Upper estimates are now 2.4 million. Even so it shows that Peres' suggestion of &qvua;seoertl million" voters (several wouold require more than 2.6) is just plain wrong.

    • Sulieknėk sveikai | 2014-08-05 10:09

      Sveiki tai, ką jūs išvardinote skirta desertui, o ne pusryčiams:)))

  5. *** | 2014-06-23 18:46 Atsakyti

    Gerb. Vaida,

    Dr. Unikauskas teigia, kad reikia valgyti retai, bet po daug, nes kas 3 valandas yra neva per dažnai, neva tuomet nuolat būna daug insulino organizme ir nėra deginami riebalai (TV3 laidoje "Kvieskite daktarą" jis tai akcentavo jau ne kartą). Prie reto valgymo būdo, pasak dr. Unikausko, žmogaus organizmas yra prisitaikęs evoliucijos eigoje. Jis siūlo valgyti tik 2 kartus per dieną, o tarpuose gerti tik vandenį, daugiausiai siūlo valgyti 3 kartus per dieną, o viena nevalgymo pertrauka turi būti mažiausiai 16 valandų.

    Įdomu būtų sužinoti, ką jūs apie tai manote? :) Juk, kaip ir dauguma dietologų, siūlote valgyti kas 2,5-3 valandas, t. y. 5 kartus per dieną (3 pagrindiniai valgymai ir 2 užkandžiai).

    • Sulieknėk sveikai | 2014-06-23 20:37

      Girdėjau šią naują teoriją. Jų yra įvairių, aš remiuosi PSO, JAV širdies ligų asociacijos ir Kalifornijos universiteto rekomendacijomis.
      Riebalai dega kuo puikiausiai:) turiu ilgą mano dėstomos teorijos pavyzdžių sąrašą. Beje, kaip puikiai tirpsta riebalai klientai pasimatuoja darydami kūno analizės tyrimą. o 6 valandos tarp valgymų daugumai per ilgas laiko tarpas. Todėl šiuo metu neplanuoju keisti savo rekomendacijų:)

  6. Sulieknėk sveikai | 2013-09-07 08:38 Atsakyti

    Sveiki,

    esu labai dėkinga už man skiriamą taip Jums brangų laiką, šiandien grįžau iš Vilniaus,nes šiuo metu prižiūriu anūkus, padedu vaikams. Anūkams 2 ir 4 metukai. Sekmadienį vėl važiuosiu.
    Dabar sėdžiu ir skaitau laiškus, o ypatingai apsidžiaugiau gavusi Jūsų laišką (naujienlaiškį) ir tiek visko daug ir įdomaus. Ačiū Jums labai,labai. Galimybės dalyvauti Jūsų programose neturiu
    Adelė

  7. Lina | 2013-08-24 19:37 Atsakyti

    Laba diena, norėčiau pridaugti svorio ar Jūsų programa tam tinkama ? Mano ūgis 164 cm, svoris 50 kg.

    • Sulieknėk sveikai | 2013-08-25 07:16

      Pirmas klausimas būtų jūsų toks svoris visada buvo, ar staiga dėl kažkokių priežasčių nukrito? Jei pirmas variantas, tuomet rekomenduočiau prie to ir likti.
      Antra, svoris priaugamas dviem būdais: riebalai arba raumenys. Vien tik valgant, net ir sveiką maistą, galima priaugti tik riebalų, Klausimas ar to norite? Jie norite periaugti raumens būtina sportuoti. Taigi į Jūsų klausimą tik dar daugiau klausimų. Pirmiausia Jums pačiai:)

  8. Ricke | 2013-08-15 18:46 Atsakyti

    Jeigu gyvenu ne Vilniuje,ir noreciau dalyvauti on line seminaruose,visame kurse,kiek man tai kainuos? Aciu uz atsakyma

  9. Margarita | 2013-01-09 21:30 Atsakyti

    Laba diena, norėjau pasiteirauti, ką Jūs baigusi?

    • Brandy | 2016-06-27 10:42

      It’s a bit like that, LOLI think that, yep, I’ll definitely do my sequel story to OTRB then I start thinking about my characters for the mystery and so want to do that one.I guess I won&28#17;t know until the 1st of November the way I’m going . . .

    • Tadas | 2015-03-07 13:41

      Ką tie gydytojai yra baigę tada man įdomu :)) cirkas

    • Sulieknėk sveikai | 2013-01-10 09:51

      Jei klausiate ar turiu medicininį išsilavinimą, atsakymas – ne. Turiu su mityba nesusijusios srities magistro laipsnį. Sveikos mitybos patirtis, kaip jau skaitėte, yra praktinė, žinios iš knygų, konsultacijų su gydytojais, reguliariai skaitau periodinę informaciją, pavyzdžiui Harwardo universiteto mitybos naujienlaiškį http://www.hsph.harvard.edu/. Medikai, tame tarpe ir gydytojai, lanko "Sulieknėk sveikai" programą, pritaria joje dėstomoms mintims ir džiaugiasi sumažėjusiu cholesteroliu, kraujo spaudimu ir pagerėjusia sveikata.

  10. Ligita | 2011-10-02 14:29 Atsakyti

    Jusu kursai vyksta tik Vilniui???

    • Sulieknėk sveikai | 2011-10-04 15:56

      Smagu, kad susidomėjote “Sulieknėk sveikai kursais. Jei gyvenate NE VILNIUJE, yra dvi galimybės:
      grupiniai on-line užsiėmimai. Viskas vyksta taip pat, kaip ir realiuose susitikimuose – aptarimas, paskaita, namų darbai. Tik tiek, kad tuo metu kiekvienas savo namuose sėdi, bet mato paskaitų medžiagą bei girdi dėstytoją ir gali užduoti jai klausimus. Daugiau http://www.sulieknek.lt/sveikos-mitybos-ir-lieknejimo-programa-internetu/
      individualūs užsiėmimai on-line (per skype), laikas ir diena – pagal susitarimą. Tokių klientų irgi turiu: Alytuje, Norvegijoje, Airijoje.
      Šių programų skirtumai ir panašumai aprašyti lentelėje http://www.sulieknek.lt/sveiko-lieknejimo-programa/
      Svarbiausia apsispręsti, kas Jums asmeniškai svarbiau- a) daugiau laiko ir dėmesio Jums ar b) linksma kompanija ir užsiregistruoti tel. 8 614 77992 arba el.p. info@sulieknek.lt

  • Vaida Kurpienė

    Tel. +370 614 77992
    El. p. registracija@sulieknek.lt
    Viber +37061477992

  • Facebook

  • Instagram

    Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.