Įžvalgos iš dr. A.Lukšienės, VU Onkologijos instituto genetikės paskaitos. Daugelis šią informaciją esame skaitę, tačiau bus ir naujų faktų. Viena paskaitos klausytoja pasakė: “ Kaip gerai, kad mane pakvietėt, nes tai puikus stimulas susirūpinti savo sveikata dabar, o ne jau susirgus.“
Nėra vėžio be priešvėžio. Kiekvienas mes turime 1000 vėžinių ląstelių, tačiau kol jos pavieniui – mūsų imunitetas jas tiesiog „suvirškina“. Dabar yra žinomi 20 genų, kurie rodo polinkį į navikus, tačiau tokio geno turėjimas dar nereiškia, kad jūs būtinai susirgsite.
Mirties nuo vėžio priežastys
– Rūkymas (tame tarpe ir pasyvus rūkymas) 29-30%
– Mitybos ypatumai 20-50%
– Alkoholis 4-6%
– Profesija (pvz., cheminės valyklos, cemento gamyklos,
– dažytojai, medžio apdirbėjai, radiologai) 2-4%
– Infekcija 10-20%
– Aplinkos užterštumas 1-5%
– Elektromagnetinė spinduliuotė 5-7%
– Fizinio aktyvumo stoka 1-2%
– Reprodukciniai hormonai 10-20%
– Vaistai <1%
– Pramonės produktai <1%
Kartais gali išgirsti – vat mano senelis rūkė ir gėrė, bet vėžiu nesirgo, mirė sveikas… arba šitas nerūkė, negėrė, sveikai maitinosi , o vėžys – užpuolė… Vėžio atsiradimo nenulemia vienas ir kitas veiksnys savaime. Mūsų organizmas yra toks sudėtingas, kad tiesiog turime šalinti visas galimas kancerogenines rizikas.  Statistika sako:
– 92% sergančių plaučių vėžių yra rūkantys.
– Kėdainių raj. plaučių vėžys yra labiausiai paplitęs lyginant su visa Lietuva.
– Japonijoje moterys valgo 30% mažiau gyvulinės kilmės maisto nei JAV ir serga 3 KARTUS mažiau krūtų vėžiu.
– Infekcijos, kaip vėžio atsiradimo priežastys yra todėl, kad vėžys nesivysto normaliame audinyje, o infekcijų metu jis pažeidžiamas.
– Prie reprodukcinių hormonų reikėtų priskirti ir pakaitinę hormoninę terapiją kaip rizikos faktorių. Lentelėje nėra atskirai išskirta, bet nutukimas taip pat padidina riziką, ypač susirgti gimdos vėžiu, mat poodinis riebalų sluoksnis gali virsti estrogenais.
Gyvenimo būdo ir rizikos susirgti vėžiu ryšys

1 grupė 2 grupė 3 grupė
Mėsa + +
Alkoholis + +
Tabakas + +
Šviežios daržovės  + +
Rizika susirgti 1 0,67 0,4

Pliusas lentelėje nurodo kokios mitybos grupės yra kasdieninėje žmogaus dietoje. Sveikiausiai maitinasi trečios grupės atstovai ir tikimybė susirgti vėžiu drąstiškai sumažėja. Kai žmogus sako, kad sveikai maitinasi, tai dar nereiškia, kad tai tiesa. Objektyviai įvertinti galima tik tada, kai atliekamas pilnas sveikatos/kraujo tyrimas ir žinoma ar organizmas gauna visus reikiamus mineralus, fermentus, vitaminus.
Kaip bebūtų liūdna, oficialioji medicina iki šiol pripažino tik vėžio gydymą chemoterapija, švitinimu, chirurgija. Tačiau tokiu būdu yra sunaikinamas ne tik vėžys, bet ir visas žmogaus imunitetas. Gydant vėžį labai svarbu remtis principu „padaryti viską, kas įmanoma“, o tai apima ir taip vadinamas alternatyvias priemones – mitybos papildus, fitoterapiją (vaistažoles).
Alternatyvių priemonių paplitimas tarp onkologinių ligonių
– Europoje 36%
– JAV 40%
– Japonijoje 33%
Labiausiai paplitusios alternatyvios priemonės
– Didelių dozių vitaminai 21-81%
– Fito preparatai 9-60%
– Arbatžolės 7-25%
– Dietos 9-24%
– Dauguma naudoja kelias priemones.
Labai skiriasi ir alternatyvių priemonių naudojimas priklausomai nuo vėžio tipo, pavyzdžiui sergant krūties vėžiu – 86%, galvos smegenų – 30%. Tai tikrai neatsitiktiniai skaičiai, kurie tik parodo, kad informavimas apie vėžio prevenciją, apie sveiką gyvenimo būdą labiau skatina ieškoti visų įmanomų gydymo praktikų.
Visuotinai pripažinti elementai priskiriami vėžio prevencijai ir prisidedantys prie gydymo:
– Vitaminai A, C, E, selenas, karotenoidai – atioksidantai, išvalantys ląsteles nuo teršalų, laisvųjų radikalų
– Kalcio junginiai – tausoja žarnyno epitelį
– Fitoestrogenai – normalizuoja hormonų veiklą
– Folio rūgštis – normalizuoja pakenktą DNR
– Maistinės skaidulos – normalizuoja žarnyno veiklą, absorbuoja ir evakuoja kancorogenines medžiagas
– Bacilus lactilus – veikia antigenotiksiškai
Laikydamasis sveikos dietos visų šių elementų žmogus gauna su maistu. Tiesa, jei mityba nėra pilnavertė, būtina papildyti natūraliais papildais.
Šaltinis: Gabrielės Štaraitės blogas http://www.busiusveikas.lt/