Nėštumo metu moterims labai svarbu tinkamai maitintis, nes nuo to priklauso ir būsimo kūdikio sveikata. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė pabrėžia, kad nėščiosioms išskirti vienokių ar kitokių vaisių ir daržovių nederėtų – svarbiausia valgyti jas kuo įvairesnes.
Čia ji užsimena apie daržovių spalviškumą kaip apie labai svarbų faktorių ir primena, jog vaisius ar daržovė spalvą turi ne šiaip sau – tai rodo tam tikrų medžiagų koncentraciją. Tad nėra gerai apsistoti ties viena ar kita spalva, nes tokiu atveju organizmas negauna visų reikalingų medžiagų. Įvairovė – geriausias pasirinkimas.
Nėščiosioms renkantis vaisius ir daržoves, svarbus turėtų būti sezoniškumas – daržovė pati vertingiausia vos tik jai užaugus. Anot V. Kurpienės, vasarą geriau valgyti vandeningesnes daržoves – pomidorus, agurkus, įvairias lapines daržoves, kopūstinius. Atšalus orams, vėlyvą rudenį bei žiemą – šaknines, kopūstinius ir raugintas daržoves.
Specialistė teigia, jog lietuviai nelinkę eksperimentuoti ir dažniausiai tiesiog valgo pomidorus ar agurkus, tačiau svarbu paragauti ir, pavyzdžiui, įvairių šakninių daržovių, net ir skirtingos rūšys lapinių salotų organizmą praturtins skirtingomis medžiagomis. Neretai pamirštamos šakninės daržovės, tad Vaida Kurpienė džiaugiasi, jog parduotuvėse vis dažniau atsiranda jau ir salierų bei petražolių šaknų, ridikų, ropių, kaliaropių, kitaip vadinamų ropinių kopūstų, ir jos visos auginamos ir Lietuvoje.
Nėščiajai reikėtų valgyti kuo daugiau termiškai neapdorotų daržovių – jos turi daugiausiai naudingųjų medžiagų, kurių reikia tiek motinos, tiek ir vaisiaus organizmams. Iš daržovių gaunamos maistinės skaidulos būtinos virškinamajam traktui. Tačiau anot V. Kurpienės, pasitaiko, jog nėščiosios pirmame nėštumo trimestre sunkiai virškina šviežias daržoves. Tuomet reikėtų valgyti šiek tiek daugiau nesaldžių vaisių, o daržoves būtina gerai sukramtyti, smulkiau supjaustyti ar sutarkuoti. Jei tai nepadeda, tuomet specialistė šiam laikotarpiui pataria daržoves nuplikyti arba trumpai apdoroti garuose.