Ką ir kiek valgyti vakarienei? Šis klausimas aktualus tiek besirūpinantiems savo kūno linijomis, tiek norintiems gerai jaustis. Kalbame apie tai su sveikos mitybos specialiste Vaida Kurpiene.

PAGRINDINĖS KLAIDOS VAKARIENĖS METU

Ypatingai dažnai žmonės iki vakarienės peralksta ir suvalgyti tinkamą kiekį maisto, jau nekalbant apie gerą jo sukramtymą, praktiškai neįmanoma. Per daug išalkęs žmogus per kelias minutes sukemša į save daug maisto beveik nekramtydamas ir taip, per trumpą laiką, persivalgo.

Sveikos mitybos specialistė sako, kad didelis alkis vakare gali būti įtakotas dviejų priežasčių. Pirma, per mažas miego kiekis ir žmogus vakare būna pavargęs, nebesuvokia sotumo jausmo. Šiuo atveju vienintelis sprendimo būdas – pamiegoti, nors ir trumpai. Antra peralkimo priežastis – netvarkinga mityba dienos metu: per maži pietūs, praleidžiami valgymai, kaloringi, bet mažai maistiniu požiūriu vertingi patiekalai, skatinantys apetitą. Jei valgysite pusryčius, priešpiečiams užkąsite vaisių, pietūs bus jūsų pagrindinis-didelis dienos valgis, o pavakariams sukramtysite 30-40 gramų riešutų vakare jausite nedidelį alkį kurio valdyti tikrai nereikės. Pakaks suvalgyti pusę porcijos kiek valgėte pietums.

Dar viena didelė klaida vakare – valgyti per vėlai. Vakarienė turėtų būti ne vėliau, kaip trys valandos iki miego. Kitu atveju maistas nespės susivirškinti, skrandis spazmuos ir naktį prastai miegosite. Žinoma, ryte tokiu atveju valgyti nenorėsite bet ranka tiesis prie kavos puodelio, saldumynų, miltinių ir taip vakare vėl persivalgysite….

TINKAMIAUSI PATIEKALŲ PASIRINKIMAI VAKARIENEI

Vaida Kurpienė pataria vakarienei rinktis šviežių daržovių porciją, kurios dydis būtų ~200 gramų. Jei valgote tik pomidorus, paprikas ar agurkus, tokiu atveju reikėtų daržovių žymiai daugiau. Atsižvelkite į sezoną ir altuoju metu geriau rinkitės šaknines daržoves bei kopūstinius. Raugintas daržoves geriau palikti pietums, nes jos turi daug druskos ir suvalgę jų vakare ryte galite nenudžiugti, nes atsikelsite patinę, organizme bus užsilaikę skysčiai.

Galima pasiruošti šviežių daržovių salotas su sotesniais priedais. Jei gaminamės karštą patiekalą, su kuriomis šviežios daržovės nedera skonio prasme, tuomet jas valgome kaip pirmą patiekalą, o karštą vakarienės dalį – kaip antrą.

Kokia sočioji vakarienės dalis turėtų būti galima būtų sudaryti ilgą sąrašą, bet pirmiausia vertėtų paminėti ko saugantiems kūno linijas vakare reikėtų vengti. Produktai, savyje turintys daug angliavandenių: vaisiai, grūdiniai ir miltiniai, bulvės, yra tie produktai ko vakare geriau nevalgyti. Na, nebent ketinate šokti visą naktį. Sėdėdami prie televizoriaus vargu ar sudeginsite angliavandenių kalorijas, kurias reikia išnaudoti pakankamai greitai. Šiuos produktus valgykite pirmoje dienos pusėje, įtraukiant pietūs kuomet ir medžiagų apykaita greitesnė ir jūs daugiau judate.

Vakarienei puikiai tinka maisto produktai, kuriuos mes įprastai renkamės pusryčiams, pavyzdžiui varškė su žalumynais ar kiaušinis. Pusryčiams geriau rinkitės košes (apie tai buvo rašyta kitame straipsnyje), o baltymus valgykite per pietus ar vakare. Taip pat vakare jus puikiai pasotins ankštinės daržovės, pavyzdžiui lęšiai, avinžirniai, šparaginės pupelės, nedidelis kiekis liesos mėsos ar žuvies. Jų porcija turėtų būti dvigubai mažesnė nei per pietus.

Šaltuoju metu periodu, kai norisi šilumos – puikiai tinka tirštos sriubos ir troškiniai. Tik atminkite, kad daržovės juose turi išlikti traškios, nepervirtos. Visada turi būti ką kramtyti, kad būtų ir sotumo jausmas didesnis, ir vertingos maistinės medžiagos išliktų.

Kad Jums būtų paprasčau pasirinkti, receptų skiltyje yra speciali dalis vakarienei, kurios receptų sąrašas nuolat papildomas.

Sveikos mitybos specialistė primena, kad maisto kiekis neturi būti didelis, paprasčiau sakant – jo turi būti du kartus mažiau nei pietų. Taigi svarbiausia – nevalgykite antrų pietų vakare!

Naujausi receptai vakarienei:

Šviežios daržovės su varškės arba jogurto užtepėlėmisVaida KurpienėSabina Šatė rašo, kad labai mėgsta tokius derinius, o užtepėlei tinka ir feta sūris. Nuotraukos autorė naudojo žirnius ir pomidorus šalia užtepėlės. Skanaus, pasidalinkite idėjomis komentaruose. Recepto autorė - Renata.
Kiaušinių salotos su pomidorais ir saulėgrąžų daigaisVaida KurpienėSonata Jadeškienė atsiuntė nuotrauką šiam receptui ir rašo, kad tai sočios ir greitai paruošiamos salotos. Ar Jūs mėgstate tokius deriniu, pasidalinkite komentaruose. Recepto šaltinis: Lilė iš “Rojaus daržas”.
Daržovių troškinys su kokosų pienuVaida KurpienėSonata Jadeškienė rašo, kad tai greitai pagaminamas ir skanus patiekalas. Ar Jūs mėgstate tokius, pasidalinkite komentaruose. Skanaus linki recepto autorė – Svetlana G.
Balandėliai su jautienaVaida KurpienėSkanaus linki recepto autorė – Rima D. Natalija Masevičienė‎ rašo: "Labai skanu. Puikus patiekalas pietums, vakarienei. Papildomai valgiau salotų. Ryt nešiuosi ir į darbą." O Jūs ar mėgstate tokius, pasidalinkite savo pastebėjimais komentaruose.
Orkaitėje kepta menkė marinuota su pomidorų pastaVaida KurpienėLabai skani žuvis, labai sultinga, rašo nuotraukos autorė Raminta. Nuotaukos autorė taip paruoštą žuvį valgė su daržovėmis: pomidoras, nuplikytas brokolis. Svogūnai su morkomis pekepti keptuveje ant ghee sviesto su pomidoru pasta. Skanaus.
Įdaryta cukinija su jautienaVaida Kurpienė"Išbandžiau ir šį receptą, tikrai kartosiu. Valgė visa šeima, visiems patiko, dar su salotų kalnu." rašo nuotraukos autorė Natalija Masevičienė. Skanaus linki recepto autorė – Jolanta Z.
Keptas baklažanas orkaitėjeVaida KurpienėSabina Šatė rašo: "Skonis tirai puikus, užkandėlė labai pikantiška!" Nuotraukos autorė tiesiog įpjovė odelę ir valgė iš viso baklažano. O Jūs ar mėgstate keptą baklažaną? Kaip jį valgote? Galima valgyti karštą ir šiltą, kaip atskirą patiekalą ar derinti su kitais. Keptas baklažanas puikiai dera (pasirinktinai) su: – keptu varškės sūriu, – tofu (sojos pieno sūriu), – grūdų koše.
Orkaitėje kepti šamo file kepsneliai marinuoti su sojos padažuVaida KurpienėŠamas man labai patiko, rašo Natalija Masevičienė, kuri gamino ir atsiuntė nuotrauką. Nuotraukos autorė taip paruoštą žuvį valgė su tokiomis salotomis: vyšniniai pomidorai, šiaudeliais pjaustyta cukinija ir agurkas, šiek tiek paprikos, mėlynojo svogūno, apšlakstyta citrinos sultimis, druska, pipirais, ypač tyru alyvuogių aliejumi. O Jūs ar mėgstate šamą ir kaip jį gaminate, pasidalinkite komentaruose.
Kepta žuvis su įvairių pipirų mišiniu, cukinija ir morkomisVaida KurpienėLabai sotus ir skanus patiekalas, kuris greitai paruošiamas, galima kepti keptuvėje arba orkaitėje. Tinka pietums ir vakarienei, rašo nuotraukos autorė Donata Jokšienė. Šitaip paruoštą žuvį valgė su agurkų ir špinatų salotomis, o Jūs ar mėgstate žuvį ir kaip ją ruošiate? Pasidalinkite savo idėjomis komentaruose. Skanaus.
Dorada kepta orkaitėje su daržovėmisVaida KurpienėNatalija Masevičienė pasidalino idėja ir nuotraukomis. Ačiū. Ji taip paruoštą žuvį valgė su salotomis: baltas ridikas, morka, agurkas. Susmulkinta norimo dydžio gabalėliais. Užpilas: 1 a.š Dižono garstyčių, 1 a.š. citrinos sulčių, 1 a.š. vandens, pipirai.
Varškė su agurkais ir kefyruVaida KurpienėŠis varškės patiekalas gali būti valgomas kaip pagrindinis patiekalas, puikiai tinkantis vakarienei bei gali būti naudojamas kaip užtepėlė. "Ir paprasta, ir skanu..." rašo nuotraukos autorė Birutė Vitkauskienė.
0 0 vote
Patiko? Įvertinkite!