Vaida Kurpienė

Vaida Kurpienė, sveika mityba, Prieš ir PoVaida Kurpienė. Ką veikiu:

Nuo 2010 metų konsultuoju asmeniškai lietuvių rusų ir anglų kalbomis. Rengiu kelių mėnesių trukmės seminarų ciklus Vilniuje bei nuotoliniu būdu. (registracija)

IT, bankai, tarptautinės organizacijos, gamyklos, draudimai ir kitos organizacijos užsako mano seminarus savo darbuotojams, kad tinkamai pavalgius darbas būtų našesnis, mažiau ligos lapelių, o žmonės – labiau patenkinti gyvenimu.  Didžiausia auditorija vienoje salėje konferencijos metu – 1000 žmonių.

Su komanda sudarome sezoninius mitybos planus. Planai panašūs į 250 puslapių asmenines receptų knygas su lengvais įgyvendinamais patarimais ir greitai pagaminamais receptais.

Konsultuoju maitinimo bei maisto pramonės įstaigas dėl vertingesnio sveikatai meniu, naujų produktų įvedimo bei pozicionavimo.

Virš 50 proc. klientų kursų dalyvių ateina per rekomendacijas. Patys palankę seminarų ciklą siunčia savo šeimos narius, kolegas ir draugus – man tai pats geriausias įvertinimas.

Smagu, kad vieną mitybos plano sezoną nusipirkę po kelių mėnesių įsigija ir kitą, o vėliau dar kito sezono, nes taip paprasta įsikvėpti ir vėl tęsti savo pokyčius.

Esu parašiusi tekstus knygai „Balansas. Skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms “ ir rašau antrą.

Šiame mano tinklaraštyje sulieknek.lt yra beveik 1.000 receptų ir virš 800 straipsnių.

Rasite mane ir Facebook, Instagrame, Youtube suvedę mano vardą ir pavardę. Kartu sudėjus sekėjų skaičius viršija 130.000.

Mano klientės nuolat klausdavo apie vaikų mitybą. Taip gimė mano naujas elektroninis kūdikis- vaikumityba.lt kuriame rasite mano parašytas e-knygas su kūdikių ir vaikų mitybos planais bei patarimais. Tokiu pat pavadinimu turiu ir Facebook puslapį.

Mano išsilavinimas

Maitinimosi sritis: intensyvūs 6 savaičių Kalifornijos, Stanfordo, Floridos, Duke universitetų kursai, trijų mėnesių programa „Diet and Nutrition Advanced“ Stonebridge Associated Colledges. studijos Vilniaus kolegija dietetikos specialybė (profesinis bakalauras). Sunkiai suskaičiuojamas kiekis lankytų seminarų bei išklausytų paskaitų suaugusių ir vaikų mitybos srityje.

Psichologijos srityje: savaitės Georgia University  of Technologies , trijų mėnesių trukmės programa Wesleyan Universitete, neurolinvistinio programavimo praktiko licencija.

Mano istorija aprašyta žiniasklaidoje: atsikračiusi 24 kg antsvorio, mitybos paslapčių moko kitas moteris

2004 metais Vaida atrodė gerokai kitaip. Dėl ligos vartodama didžiulius kiekius hormoninių vaistų, išsipūtė tarsi balionas. Tačiau atradusi savo mitybos sistemą ne tik sėkmingai atsikratė viršsvorio bei ligų, bet jau ne vienerius metus sveikos mitybos moko kitus.

Žurnalistė Jūratė Juršienė kalbina Vaidą Kurpienę – sveikos mitybos specialistę, lieknėjimo kelius ir klystkelius išbandžiusią savo kailiu.

– Kaip viršsvoris atsirado Jūsų gyvenime?

– 2002-2003 metais vartojau didžiules dozes hormoninių vaistų. Pakilo apetitas. Išsipūčiau kaip balionas. Atrodžiau baisiai. Man atrodė, kad sulėtėjo mano medžiagų apykaita, nuolat norėjau valgyti, apie savęs ribojimą negalėjo būti nei kalbos.

Vaistų pavyko atsisakyti, tačiau svoris liko, visą laiką jaučiausi pavargusi, rytais skrandžio srityje jausdavau nemalonų pykinimo jausmą, kuris išnykdavo tik pavalgius. Kankino migrena. Maniau, kad svorio jau niekada nebenumesiu.

Pasipiršus mano būsimam vyrui, nusprendžiau svorį numesti. Pradėjau valgyti labai mažai, praleidinėjau valgymus. Užkąsdavau, kai pasidarydavo silpna. Valgiau tik nesveiką maistą, pavyzdžiui dešras, užpilamą karštu vandeniu sriubą iš pakelių. Tai, kas tuomet man atrodė skanu ir kam nereikėjo gaišti savo laiko. Vestuvinės nuotraukos buvo puikios. Bet pasekmės nenudžiugino – per tris mėnesius svoris sugrįžo su kaupu…

Netrukus po šios patirties, sanatorijoje, kurioje dirbau pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadove, inicijavome lieknėjimo programas. Kurdami programą daug dirbome kartu su prižiūrinčiu klientus gydytoju, dietologu, virėjais ir profesionalu treneriu. Teko įsigilinti į lieknėjimo ir sveikos mitybos temą, nes buvau atsakinga už šių programų pardavimus ir man buvo įdomu, kaip viskas daroma. Tiesa, tuo metu apie savo būsimus pokyčius net negalvojau, buvau susitaikiusi su padėtimi ir maniau, kad jau niekada nebepavyks numesti svorio.

– Kaip atrodė lūžio taškas, kas įvyko jūsų viduje?

– Lūžio taškas buvo netikėtas. Vasarą su trimis draugėmis ilgai vakarojome. Vidurnaktį visos paeiliui atsistojome ant svarstyklių. Kiekviena asmeniškai įvardino, kiek ji planuoja numesti per mėnesį. Susilažinome, kad už kiekvieną nenumestą kilogramą į bendrą kasą įnešime po 50 Lt. Man reikėjo per mėnesį atsikratyti 5 kilogramų.

Pabudusi ryte susigriebiau už galvos dėl šio pažado, bet teko įsipareigojimus vykdyti. Mano pačios nuostabai, penki kilogramai su kaupu lengvai nukrito per mėnesį, nes jau rėmiausi naujai išmoktomis taisyklėmis. Taigi ir vėliau laikiausi sveikos mitybos sistemos su nedidelėmis išimtis.

Svoris lengvai tirpo. Įtakos neturėjo nei atostogos, nei didelis darbo krūvis. Jau po poros mėnesių žymiai pagerėjo mano odos būklė, alergija ir dermatitas neišnyko, bet situacija buvo žymiai geresnė. Dingo rytinis pykinimas ir galvos skausmai. Atsirado energijos.

Per pusmetį be jokios kančios atsikračiau viso viršsvorio ir palaikyti svorį, kas yra svarbiausia, nereikėjo jokių didelių pastangų. Valgiau sočiai ir skaniai. Tai darau iki šiol.

– Ką galite patarti neapsisprendžiantiems ar neprieinantiems to lūžio taško? 

– Kitas žmogus sunkiai gali patarti, nes atsakymas Jūsų viduje. Manau, geriausia šiuo atveju atsisėsti ramiai prie arbatos puodelio, kai niekas netrukdo ir susirašyti ant lapo pirmiausia, kas pasikeistų, jei numestumėte svorio. Antras sąrašas turėtų būti kitoks. Reikėtų surašyti – kas baugina? Kas stabdo nuo mitybos įpročių keitimo?

Prie sąrašo grįžkite kelis kartus ir papildykite. Taip gausite atsakymą. Dažniausiai antras sąrašas, t.y. baimių įsisąmoninimas, padeda labiausiai, ypatingai jei pasitariate dėl jų su specialistu. Dažnai tos baimės būna tik įsivaizduojamos ir realybėje to nenutinka.

– Kokias taisykles sau nusistatėte, kokia buvo naujojo kelio pradžia?

– Susidariau mitybos režimą ir ėmiau reguliariai valgyti kas dvi su puse-tris valandas. Pirmiausia planavau valgymus ir tik paskui visus kitus darbus. Valgymų nepraleisdavau.

Mano racione atsirado daugybė šviežių daržovių, sumažėjo mėsos ir pieno produktų. Atsirado ankštinių daržovių patiekalų, žuvies, riešutų ir sėklų.

Įprastus miltinius patiekalus pakeičiau į grūdų košes ir bemielę pilno grūdo duoną. Rinkausi kuo mažiau apdorotus produktus.
Valgiau tik skanų maistą. Jei kuri daržovė neskani- ieškodavau lygiaverčių alternatyvų.

Visada siekiau, kad būčiau soti, tai labai svarbi sveikos mitybos taisyklė.

– Koks sporto vaidmuo? Kaip teko pakoreguoti savo įpročius?

– Mesdama svorį visiškai nesportavau. Tiesą sakant, jei į kursus ateina nesportuojantys dalyviai, rekomenduoju jiems du mėnesius nepradėti sportuoti, tų, kas sportuoja, prašau nedidinti krūvio. Nuoširdžiai tikiu, kad sportas reikalingas. Tačiau jis reikalingas ne svoriui mesti, o gerai savijautai.

– Kokius lieknėjimo etapus galėtumėte įvardyti?

– Manau, dauguma gali patvirtinti, kad svorį numesti nesunku, nes tai limituotas laiko tarpas.
Esminis etapas yra svorio stabilizavimas ir išlaikymas ilgą laiką. Remiantis pasauline statistika, tik penki procentai žmonių išlaiko numestą svorį bent vienerius metus. Mano istorija liudija tą pačią situaciją. Pokyčiai veiksmingi tik tuomet, jei imatės ne trumpalaikių priemonių, bet keičiate mitybos įpročius visam laikui.

– Kas asmeniškai Jus labiausiai viliojo – gražesnė išvaizda ar geresnė savijauta, sveikata?

– Daugiausia motyvavo ne mažėjančios apimtys bei krentantis svoris, bet puiki savijauta. Dingo galvos skausmai, iš esmės pagerėjo odos būklė. Sergu atopiniu dermatitu, man didžiulė alergija maistui bei dulkėms. Šios ligos nepranyko, bet situacija žymiai pasitaisė.

Gera savijauta man pats didžiausias motyvatorius.

Džiaugiuosi, kad mano vedama sveikos mitybos programa domisi vis daugiau jaunų žmonių, kurie neturi antsvorio ir yra puikios sveikatos. Jie nori tokie išlikti ilgą laiką. Prevencija visada yra daug paprastesnė ir efektyvesnė, nei sunkių pasekmių lengvinimas. Dažniausiai lėtinių ligų nebegalima išgydyti, galima tik sulėtinti progresą ir sumažinti simptomus.

Nuoširdžiai pasidžiaugiu tais momentais, kai programos dalyviai, atėję tik numesti svorio, pasijaučia taip pat puikiai, kaip ir aš kadaise, kai gera savijauta ima džiuginti daug labiau, nei numestas svoris.

 

Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (50) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  1. Laima | 2018-07-13 11:08 Atsakyti

    Sveiki, norėčiau užsiregistruoti Jūsų konsultacijai, dėl mitybos sureguliavimo. Kur reikėtų kreiptis ir kokia kaina? Ačiū.

  2. Nijole | 2018-06-04 17:04 Atsakyti

    Laba diena , mane domina jusu seminarai apie sveika mityba,kadangi gyvenu UK tai sunku suderinti laika del seminaru ,gal galeciau gauti seminarus man patigiu laiku?
    su pagarba Nijole

  3. Tatjana | 2018-05-02 16:28 Atsakyti

    Sveiki. Ar turite ką pasiūlyti,jei dirbu naktines pamainas. 6 kartai į mėnesį bųna naktinės pamainos,nuo 19val. iki 7.00 ryto. Kaip turėčiau maitintis po naktines.

  4. ramas | 2018-03-06 21:50 Atsakyti

    Zmones – visa sita galite ir patys padaryti neisleisdami ne centro jokioms grupes ar kursas, tik teks praleisti laiko renkant informacija.

    • Sulieknėk sveikai | 2018-03-09 07:16

      Teisingai, ir šiame puslapyje daugybė informacijos ir virš 1000 receptų. Tik čia kaip ir visi kiti dalykai, pvz. automobilį gali plauti pats arba nuvaryti į plovyklą.

  5. Rasa | 2018-01-26 03:58 Atsakyti

    Sveiki, gyvenu ne Lietuvoje, jau trecia savaite kaip pradejus plana sveikai maitintis. Kolkas, tai darau viena is 4 seimos, bet veliau ruosiuosi itraukti visa seima. Sveriu 87 kg. Per visas tris savaites pavyko numesti tik kilograma. Nepasakyciau jog svoris milziniskai tirpsta. Pirmaja savaite, buvau ant vistienos ir salotu. O jau antra ir trecia itraukiu ivaoroves. Nezinau ka darau blogai, bet rezultatai nera zymus. Nors nusiteikus mesti negreitai bet or neataugamai. Ryte valgau koses arba salotas, perpietus vistiena, zuvi, kiausinius, vakare salotas arba sriubas. Jeigu jums bus idomu su manimi padirbti lauksiu jusu emailo.

    • Sulieknėk sveikai | 2018-07-09 08:03

      Sveiki, perskaičiau jūsų laišką kelis kartus ir tik tada supratau, kad ne mano mitybos plano laikotės. Žinoma, kad galime kartu padirbėti, parašysiu Jums asmeniškai.

  6. Damguole | 2017-10-02 22:48 Atsakyti

    Labas mane domina mitybos planas

  7. Rima | 2017-07-28 20:00 Atsakyti

    Buvau Jūsų grupėje "Valgyk sveikai….". Pagal tai, kad mane ištrynėte iš grupės supratau, kad kitokia nuomonė ir kritika Jums nepriimtina. Labai gaila, kad vietoj konstruktyvios diskusijos, problemą išsprendėte pašalindama. Tikrai gerbiu Jūs ir neturiu prieš Jus nieko asmeniškai. Grupėje buvau jau kuris laikas ir nesikišau, kol nebuvo neteisingų pasisakymų. Tiesiog išsakiau nuomonę. Maniau mano, kaip gydytojos patirtis bus įdomi ir naudinga. Iš patirties matau, kad magnio trūkumas yra nepaprastai retas – vos 1-2 tyrimai per metus su sumažėjusių Mg kiekiu. Rašydama komentarą norėjau, kad Jūs būtumėt aukščiau nei "bobučių"’ supratimas.. O kad žmonėms visgi svarbu, kokį maistą ir iš ko valgome, – mačiau iš diskusijos (vakar). Turiu ir nemažai sveikų ir pakankamai įdomių receptų, kuriais buvau pradėjusi dalintis. Rašau, nes man visgi įdomu būtų sužinoti kas ir kodėl sukėlė Jūsų nepasitenkinimą. Būsiu dėkinga už atsakymą.
    Pg., Rima Skardžiuvienė

    • Sulieknėk sveikai | 2018-07-09 08:02

      Sveiki miela Rima,

      grupėje yra toleruojama kitokia nuomonė, bet netoleruojamas netinkamas aršus tonas, siekiant sukurti aplinką, kurioje norima dalintis.

      Aš pati turiu tinkamą išsilavinimą ir rašau bei kalbu tuo, kuo tikiu. Jūsų minėtu konkrečiu atveju aš esu tikra, kad buvau teisi. Ar klaidų gali būti? Žinoma. Ir patarimai man – visada už tai dėkui, bet kai mano pačios grupėje puola ir niekina man sunku suprasti, kam naikinti nervines ląsteles abiems pusėms? Geriau tada atsisveikinti.

      Tikiuosi, kad ir toliau laikotės sveikos mitybos bei rūpinatės savo kūnu bei širdmi. Linkiu Jums dvigubai to paties, ko ir jūs man.

  8. Jurate | 2017-07-13 22:26 Atsakyti

    Sveiki. Esu maitinanti krutimi mama. Mane domina mitybos planas,nes per nestuma prhaugau 21kg.

  9. Ji | 2017-06-26 19:18 Atsakyti

    Sveiki, mane domintų mitybos planas..

  • Vaida Kurpienė

    Tel. +370 614 77992
    El. p. registracija@sulieknek.lt
    Viber +37061477992

  • Facebook

  • Instagram