Granatus verta valgyti saikingai, priešpiečiams, tai suteiks daug naudos: nuo atminties gerinimo iki svorio metimo, tuo labiau, kad granatuose yra ir savitų, vertingų medžiagų – punicalaginų ir punicino rūgšties. Apie granato naudas (ir sportininkams, ir senoliams), kauliukų ragavimą, kam reikėtų granatų vengti išsamiai pasakoju šiame straipsnyje.

100 g granato yra 69 kcal, tad vidutinio dydžio (200 g) granatas turi apie 138 kcal. Daugiausiai – angliavandenių, 14,5 g/ 100 g produkto, baltymų – 0,7 g, riebalų – 0,6 g.

10 granato naudų

  1. ANTIBAKTERINIS POVEIKIS. Granatai padėti apsisaugoti nuo infekcijų ir burnos uždegimo. Tai apima tokias ligas kaip dantenų uždegimas, periodontitas ir protezų stomatitas.
  2. Apsauga nuo tam tikrų VĖŽIO rūšių. Granatai gali turėti iki 3 kartus daugiau antioksidantų nei žalioji arbata. Antioksidantai saugo ląsteles nuo pažeidimų ir nuo ląstelių pokyčių, o tai gali padėti apsisaugoti nuo vėžio. Tyrimus rodo, kad granatai gali būti veiksmingi užkertant kelią prostatos, krūties, plaučių ir gaubtinės žarnos vėžiui. Be to, ikiklinikiniai tyrimai su gyvūnais parodė, kad granatų valgymas gali slopinti plaučių, odos, gaubtinės žarnos ir prostatos navikų augimą. Žinoma, norint suprasti poveikį žmonėms, reikia daugiau tyrimų.
  3. Pagalba NUO VIDURIŲ UŽKIETĖJIMO. Švieži granatai yra puikus skaidulų šaltinis, kuris gali sumažinti cholesterolio kiekį ir palengvinti vidurių užkietėjimą. Daugiausia skaidulų yra kauliukuose. Jie, slinkdami virškinamu traktu žemyn, stimuliuoja žarnyno judesius ir procesas tampa greitesnis.
  4. Gali padėti apsisaugoti NUO ŠIRDIES LIGŲ. Granatai gali padėti sumažinti cholesterolio kiekį, o tai savo ruožtu gali sumažinti širdies ligų riziką.
  5. Gali padėti turintiems AUKŠTĄ KRAUJOSPŪDĮ. Granatuose esantys antioksidantai gali padėti sumažinti aukštą kraujospūdį, dėl kurio gali gerai veikti arterijos, širdis ir smegenys.
  6. Pagalba VYRAMS. Teigiama, kad granatai padeda iš dalies atstatyti erekcijos disfunkciją. Tyrimo duomenimis, kasdien vartojant granatus, beveik pusė tyrimo dalyvių pastebėjo erekcijos pagerėjimą. Tiesa, tai tik pavieniai tyrimai. Mano nuomone, toks poveikis natūraliai turėtų būti sveikos mitybos pasekmė. Nemanau, kad būtina kasdien gerti granatų sultis. Geriau pakoreguoti mitybą iš esmės. Mano klientai vyrai, turėję šios srities problemų, teigia, kad per mėnesį situacija gerėja. Natūralu, nes pakeitus mitybą pagerėja kraujotaka, susistiprėja kapiliarų sienelės, atsiranda daugiau energijos, o tai turi tiesioginę sąsają su gera erekcija.
  7. Gali sumažinti SĄNARIŲ skausmus. Laboratoriniai tyrimai rodo, kad granatų ekstraktas gali blokuoti osteoartritu sergančių žmonių fermentus, kurie kenkia sąnariams. Įrodyta, kad šis ekstraktas taip pat palengvina pelių artritą, tačiau iki šiol su žmonėmis atliktų tyrimų įrodymai riboti. Tačiau turintiems tokių problemų, rekomenduoju įtraukti granatus į savo mitybą, ypač jų sezono metu.
  8. PRIEŠGRYBELINIS POVEIKIS. Buvo įrodyta, kad granatuose esančios medžiagos kovoja su Candida albicans.
  9. Kai kurie įrodymai rodo, kad granatai gali padėti PAGERINTI vyresnio amžiaus žmonėms ATMINTĮ. Be to, tyrimų duomenys su pelėmis rodo, kad jis gali padėti apsisaugoti nuo Alzheimerio ligos.
  10. Granatuose yra daug maistinių nitratų, kurie PAGERINA ištvermę SPORTUOJANT. Pavyzdžiui, tyrimas, kuriame dalyvavo 19 bėgimo takeliu bėgiojančių sportininkų, parodė, kad 1 g granatų ekstrakto, suvartoto 30 minučių prieš treniruotę, pagerino kraujotaką, atitolino nuovargį ir padidino pratimų efektyvumą. Reikia atlikti daugiau tyrimų, tačiau panašu, kad granatai, kaip ir burokėliai, gali būti naudingi fiziniam krūviui.

Ar valgyti granato kauliukus?

Granato kauliukus valgyti galima. Nėra aišku, kiek mes iš jų pasisaviname medžiagų, tačiau granato sėklyčių kauliukuose yra ne tik mums būtinų skaidulų, bet ir stiprių antioksidantų. Pavyzdžiui, antioksidantu vadinama punicino rūgštis, polinesotieji riebalai, yra tik granatų kauliukuose.

Klinikiniai tyrimai parodė, kad kauliukuose esančios medžiagos:

  • veiksmingai saugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų;
  • padeda vėžio prevencijai;
  • padeda mesti svorį, didina sotumo jausmą ir insulino jautrumą, dėl juose esančių didelio kiekio skaidulų bei kitų medžiagų;
  • padeda sumažinti cholesterolio kiekį. Pavyzdžiui, keturių savaičių tyrime dalyvavo 51 žmogus, turintis aukštą trigliceridų kiekį. Tyrimas parodė, kad 800 mg granatų sėklų aliejaus per dieną žymiai sumažino trigliceridų kiekį, o taip pat pagerino trigliceridų ir DTL santykį;
  • padeda organizmui kovoti su ląstelių pažeidimu.

Granato kauliukai vertingi dėl žarnyno stimuliacijos ir neleidžia užkietėti viduriams. Slinkdami virškinamu traktu žemyn, kauliukai stimuliuoja žarnyno judesius ir neleidžia užsilaikyti turiniui, taigi maisto judėjimas žarnynu pagreitėja.

Granatams ne – jei sergate COVID

Reikėtų vengti ar bent jau saikingai riboti sergant ar ką tik persirgus COVID, nes kraujo sutirštėjimas po šios ligos – labai dažnas liekamasis reiškinys, kuris po kurio laiko išnyksta ir vėl galima mėgautis granatais.

Granatas gali sąveikauti su kai kuriais vaistais ir keisti jų poveikį. Venkite granatų, jei vartojate tokius vaistus:

  • nuo aukšto kraujospūdžio (AKF inhibitorius ar antihipertenzinius vaistus);
  • statinus vaistus, nes granatai blokuoja jų veikimą;
  • kraują skystinančius vaistus, ypač varfariną. Tiek granatų vaisiuose, tiek jų sultyse yra daug vitamino K. Nors vitaminas K yra svarbi maistinė medžiaga, kuri vaidina svarbų vaidmenį kraujo krešėjime, tačiau tuo pačiu jį ir tirština;

Alergija granatams – retas atvejis, tačiau kartais pasitaiko. Jai esant, venkite granatų visomis formomis.

Saikingai granatus vartoti reikėtų:

  • Sergantiems diabetu, esantiems priediabetinėje situacijoje – suvartoti tik iki 100 g, geriausia su sėklomis;
  • Turintiems lėtinį vidurių užkietėjimą ar
  • Turintiems DŽS – dirgliosios žarnos sindromą;
  • Norintiems numesti svorio – iki 200 g, geriausia su sėklomis.
5 1 vote
Patiko? Įvertinkite!