Ši mano išvirta obuolienė man primena vaikystę. Keturiasdešimtmečiai ir vyresni tikrai pamena, kad mūsų vaikystėje uogienių parduotuvėse nebuvo. Jas virėme namuose, tiko buolių tyrelė puikuodavosi lentynose. Tad labai panašaus vaikystės skonio tyrelę ir jums siūlau pasigaminti. Beje, tai mano tėčio obuolienės receptas, pagal kurį gamindavau, kai mano dukra buvo maža ir turėjome savo sodą.
Obuolių tyrelei reikės tik… obuolių. Jei obuoliai saldiniai, alyviniai ar kiti saldūs –gaminu be cukraus. Jei obuoliai rūgštesni, cukraus šiek tiek įdėti rekomenduoju. Kiekis mažas – ~30-50 g kilogramui obuolių. Kažkas vis pasako, kad surūgs, bet dar nei karto taip nenutiko. Jei norisi, galite gardinti vanile ar cinamonu.
Obuolienė be cukraus recepto įvertinimas. Išbandėte? Kviečiame įvertinti:
53 balsų
Pasiruošimas 20 min.
Gaminimas 40 min.
Iš viso 1 val.
Kategorija Desertai
Virtuvė Europietiška
Išeiga 30 porcijos
Porcijoje 106 kcal

Ingredientai
  

  • 5 kg obuolių
  • 150 g cukraus, nebūtina, jei obuoliai saldūs

Paruošimas
 

  • Obuolius nuplauname, nuskutame, supjaustome skiltelėmis ir išimame šerdeles. Labai svarbu pašalinti kietas plėveles viduje, nes jos nesuminkštės ir strigs tarp dantų. O to geriau išvengti.
  • Obuolius galime pjaustyti ketvirčiais – taip daro mano tėtis, o aš mėgstu mažesniais gabaliukais. Kuo mažesni gabalukai, tuo trumpiau kaitinti reikės daugiau vertingų medžiagų išliks.
  • Į didelį puodą įpilame apie 300 ml vandens, kad pradžioje būtų skysčio ir išvengtumėme svilimo.
  • Įjungiame kaisti didžiausioje temperatūroje, reguliariai maišome, kad vienodai kaistų ir minkštėtų.
    obuoliene_2
  • Kai obuoliai jau pradeda minkštėti, sumažiname temperatūrą. Kuo mažesniais gabaliukais supjaustysite, tuo trumpiau kaitinti reikės ir daugiau vertingų medžiagų išliks. Kiek laiko kaitinti, priklauso nuo obuolių rūšies ir supjaustytų gabaliukų dydžio. Apie 5 minutes, jei alyviniai ar kiti minkšti obuoliai. 15-20 minučių, jei obuoliai antaniniai ar kitos kietos rūšies. Pakaitinus išjungiame ir paliekame dar šiek tiek pastovėti, kad obuoliai patys nuo savo karščio minkštėtų. Kuo žemesnė temperatūra – tuo daugiau vertingų medžiagų išlieka. Vis pamaigome ir pamaišome.
  • Kai obuoliai suminkštėja tiek, kad galima juos mediniu dideliu šaukštu perkirst, supilame masę į trintuvą. Šiame etape ir cukrus dedamas, jei esate tikri, kad reikia. Permalame.
  • Tyrę pilame į puodą. Vėl užkaitiname iki užvirimo.
  • Iškart nukeliame puodą ir tyrę pilame į sterilius stiklainius. Užsukame, apverčiame ir paliekame atvėsti.
    obuoliene_4
  • Atvėsusius stiklainius sudedame į šaldytuvą ir kai norisi – skanaujame.
    Suvartoti obuolienę rekomenduoju per sezoną, bet žiemos laukti nėra ko. Galima mėgautis ir dabar.

Maistinė vertė (vienai porcijai)

Kalorijos: 106kcal (5%)Angliavandeniai: 28gBaltymai: 0.4gRiebalai: 0.3gSočiosios riebalų rūgštys: 0.05gPolinesotieji riebalai: 0.1gMononesotieji riebalai: 0.01gNatris: 2mgKalis: 178mg (9%)Skaidulos: 4g (11%)Cukrūs: 22g (88%)Vitaminas A: 90µg (11%)Vitaminas B6: 0.1mg (7%)Vitaminas C: 8mg (10%)Vitaminas E: 0.3mg (3%)Vitaminas K: 4µg (5%)Kalcis: 10mg (1%)Varis: 0.05mg (5%)Folio rūgštis: 5µg (3%)Geležis: 0.2mg (1%)Manganas: 0.1mg (5%)Magnis: 8mg (2%)Fosforas: 18mg (3%)Selenas: 0.03µgCinkas: 0.1mg (1%)

Maistinės vertės duomenys paskaičiuot remiantis Spoonacular API duomenų baze.

Išbandėte šį receptą?Parašykite kaip sekėsi, pasidalinkite savo patirtimi.
Kategorija: Desertai
Dieta: Low Fat
Gaminimo būdas: ​Virta
Recepto ir nuotraukos autorė Vaida Kurpienė
4.8 5 votes
Patiko? Įvertinkite!