Kiek vandens reikia išgerti per dieną?

Dažniausiai, kalbant apie sveiką mitybą ir lieknėjimą apsiribojama informacija apie maistą. Svarbu atminti, jog pakankamai skysčių – svarbus veiksnys lieknėjant. Geriausias skystis – vanduo. Verta periodiškai išgerti 10-14 dienų kursą aukštos mineralizacijos mineralinio vandens, taip pat du-tris kartus per dieną pasimėgauti geros kokybės arbatos puodeliu.

Paros normos formulė paprasta – Jūsų kūno svoris (kg) dauginamas iš 0,035 (35 ml) jei esate vyras arba dauginamas iš 0,037 (37ml) jei esate moteris = x litrų jūsų dienos teorinė* norma. Jei sergate širdies nepakankamumu, inkstų ar kitomis sunkiomis ligomis – dėl skysčių kiekio būtina pasikonsultuoti su gydytoju.

Svarbu žinoti, kad troškulys nėra dehidratacijos požymis. Jis atsiranda tik tada, kai trūksta 0.5-1 litro vandens. Jei skysčių trūksta daugiau – troškulio nejaučiame. Taigi galvoti, kad „man skysčių nereikia, nes organizmas neprašo“ – klaidinga.

Taip pat skaitykite: Jei nejaučiate troškulio – dar nereiškia, kad netrūksta vandens >>

Faktinė kiekvieno žmogaus norma priklauso nuo jo valgomo maisto (kiek valgo šviežių daržovių, vaisių, kiek kepto maisto ir pan.), svorio, fizinio aktyvumo, sveikatos būklės bei aplinkos veiksnių. Taigi norma – individuali. Kaip sužinoti kiek faktiškai Jums reikia skysčių mokomės sveikos mitybos programos metu.

Naudinga:

Sveikos mitybos kursai internetu >>

Sveikos mitybos kursai Vilniuje >>

 

 

Taip pat skaitykite: 5 mitai apie gėrimus treniruotės metu ir po jos >>