Atsikratyti svorio galima ir valgant, tačiau reikia žinoti kelias nesudėtingas taisykles, pvz., susirasti palaikymo komandą, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Puikiausias to įrodymas – laidos svečias Aurimas, kuris padedamas mitybos specialistės Vaidos Kurpienės atsikratė net 40 kilogramų.

„Rodos, visi straipsniai apie dietas spaudoje ir interneto portaluose, visos laidos apie antsvorį ir būdus atsikratyti papildomų kilogramų yra skirtos būtent moterims. Bet juk vyrai taip pat tunka! Ir tie nereikalingi kilogramai taip pat veikia jų sveikatą: širdį, sąnarius, gyvybiškai svarbius organus, gyvenimo būdą, net ir laimę“, – pastebi gydytojas.

Laidoje „Klauskite daktaro“ apsilankė Aurimas, kuris atsikratė net 40 kilogramų. Tai jis padarė ne badaudamas, o laikydamasis kelių mitybos bei lieknėjimo principų. Jam padėjo mitybos specialistė Vaida Kurpienė, kuri atskleidė svarbiausius mitybos principus, padedančius sulieknėti.

1. Nebadauk!

„Nereikia kentėti alkio. Tik sotus ir patenkintas žmogus gali sulieknėti ilgam laikui“, – šypsosi mitybos specialistė. Ji sako, kad badavimas teikia tik trumpalaikius rezultatus. Jei jaučiatės stipriai alkani, kažką darote ne taip, pastebi V. Kurpienė.

2. Pildyk maisto dienoraštį

Paprastai atsimename tik tai, ką norime, todėl vertėtų pasirašyti, kiek ir ko suvalgome. Tokiu patarimu dalijasi mitybos specialistė ir atkreipia dėmesį, kad kartais to nesuprasdami, nuolat užkandžiaujame, pvz., atsikandame obuolio, ko nors paragaujame, įsimetame į burną riešutą ir pan.

Ji pastebi, kad svarbu pažymėti ne tik tai, ką valgome, bet ir laiką, kada tai darome: „Nors atrodo, kad suvalgėme vos kąsnelį, atsivertus dienoraštį paaiškėja, kad iš viso valgėme ar ką nors sukramsnojome keliolika kartų.“

V. Kurpienės teigimu, maisto dienoraštį pildyti reikėtų bent jau savaitę ar dvi. „Beje, kiekvienas dienoraštį gali pildyti kaip jam patogiau: užsirašyti ranka, pasižymėti telefone ar tiesiog fotografuoti kiekvieną savo užkandį, pietus ar vakarienę“, – pataria specialistė.

3. Ieškok sveikų alternatyvų

V. Kurpienė sako, kad visuomet galima rasti sveikesnių alternatyvų. Pvz., baltus ryžius galima keisti rudais, vietoje dribsnių vertėtų rinktis grūdus, sultis gali atstoti vaisiai ir vanduo, geriau valgykite ne bulvių košę, o su bulves su lupena, už riebaluose keptus produktus kur kas geresnis pasirinkimas – orkaitėje keptas maistas ir t.t.

4. Prieš kąsdamas kąsnį, pagalvok, ar tikrai nori valgyti

Dažnai užkandžiaujame, nors nesame alkani, tad labai svarbu atsikratyti šio įpročių ir tarp valgymų daryti pauzes, teigia V. Kurpienė. Ji sako, kad prieš miegą turėtume nevalgyti bent jau tris valandas.

5. Susirask palaikymo komandą

„Keičiant gyvenimo būdą, įpročius visokių dienų pasitaiko, tad patariu susirasti palaikymo, bent vieną žmogų, kuris būtų šalia. Jei vis tik lieknėti bandote savarankiškai, nepamirškite, kad socialiniame tinkle „Facebook“ yra grupių, kur žmonės turi tų pačių siekių. Kai nesijauti vienas, yra lengviau. Tačiau tie, kurie keičiasi, neturėtų versti šeimos narių keisti jų įpročių. Šeima turi prisijungti savo noru. Prievarta nieko gero neduoda“, – primena V. Kurpienė.

6. Judėk!

Mitybos specialistė sako, kad pirmiausiai pokyčiai turėtų prasidėti lėkštėje: „Susirūpinus mityba patariu neskubėti sportuoti. Tie, kurie visai nesportuoja, iš pradžių turėtų galbūt daugiau vaikščioti, ilgiau vedžioti šuniuką ar intensyviau tvarkytis namuose. Tiesiog siūlau pradėti judėti, o sportuoti dažniausiai patariu tada, kai jau susidėlioja mitybą ir įpranta prie pasikeitusio režimo.“

40 kg kilogramų atsikratęs Aurimas prisipažįsta, kad anksčiau valgydavo bet kaip ir kone bet ką, kas tik pasitaikydavo po ranka. Dabar V. Kurpienė padėjo susidėlioti dienos režimą ir rytais vyras valgo košę, užkandžiui – vaisių, pietums – mėsą, žuvį ar pupeles ir didelė šviežių daržovių porcija, tarp pietų ir vakarienės užkandžiauja riešutais, o vakarienei pasigamina, pvz., varškės su česnaku, ankštinių daržovių ar kiaušinienės.