Kam reikalingas Chromas?

– subalansuoja gliukozės kiekį kraujyje,
– padeda sumažinti alkį ir norą valgyti saldžiai,
– pailgina gyvenimo trukmę,
– saugo DNR ir RNR,
– veikia angliavandenių ir lipidų apykaitą,
– skatina gliukozės patekimą iš kraujo į ląsteles ir jos panaudojimą energijos gamybai,
– aktyvina medžiagų apykaitą – energijos iš riebalų ir baltymų gamybą,
– stimuliuoja riebalų rūgščių ir cholesterolio sintezę,
– aktyvina daugelį organizme vykstančių fermentinių reakcijų,
– insulino apykaitai –  insulinui kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje ir veikia baltymų bei riebalų apykaitą.

Chromo įtaka lieknėjimui:

Chromas veikia kaip organinis kompleksas, žinomas gliukozės toleravimo faktoriaus (GTF) pavadinimu. GTF daro insuliną veiksmingesnį, reguliuoja gliukozės kiekį kraujyje ir veikia angliavandenių, riebalų bei baltymų apykaitą organizme.Todėl šis mikroelementas padeda deginti riebalus, greitina medžiagų apykaitą ir mažina norą smaližiauti.

Pasisavinimo ypatumai

Padeda pasisavinti. Vitaminas B3 ir trys amino rūgštys – glicinas, gliutamino rūgštis ir cisteinas – kartu dalyvauja gliukozės tolerancijos faktoriaus (GTF) sintezėje. Chromui padeda pilnavertė mityba ir fiziniai pratimai.

Trukdo pasisavinti. Didelis kiekis rafinuotų miltų ir saldumynų, nutukimas, maiste esantys konservantai, pesticidai, naftos produktai, perdirbti maisto produktai, toksiški metalai.

Sudėtis ir patvarumas:

Šalinimas: apie 80 proc. išsiskiria per inkstus; vidutiniškai pašalinama apie 0,2 mcg per dieną.

Trūkumas, perteklius ir norma

Chromo žmogaus organizme yra randama kauluose, kepenyse, blužnyje.

Ar pats organizmas gamina? Ne

Trūkumo požymiai: intensyvus prakaitavimas, šaltas prakaitas, galvos svaigimas ir dirglumas po 6 valandų alkio periodo, dažno valgymo poreikis, šaltos rankos, ilgo miego poreikis, mieguistumas ir suglebimas dienos metu, didelis troškulys, saldumynų poreikis, sumažėjusi gliukozės tolerancija, padidėjęs insulino kiekis, pagausėjęs plazmoje lipidų kiekis, hiperglikemija, periferinė neuropatija. Trūkstant organizme chromo, sumažėja insulino gebėjimas reguliuoti kraujo cukraus kiekį, gali padidėti cholesterolio kiekis kraujyje. Labai retais atvejais, esant dideliam chromo trūkumui gali atsirasti neurologinių sutrikimų: periferinės neuropatijos, koordinacijos sutrikimas.

Perdozuoti chromo sudėtinga, nes yra labai didelis atotrūkis tarp saugios ir toksinės dozės. Chromas tampa toksiškas, kai viršijama 1000 mg dozė, o tai yra penkis tūkstančius kartų daugiau nei rekomenduojama maksimali chromo dozė. Didelės chromo dozės gali sukelti odos sudirginimą. Toksinio poveikio nepastebėta. Vartojant maisto papildus turinčius chromo, gali stiprėti antidiabetinių vaistų poveikis ir atsirasti hipoglikemija.

Reikia gauti su maistu ar papildais:

Grupė Paros norma, mcg
Vyrai ~ 35
Moterys ~ 25
Moterims nėštumo metu ~ 30
Moterims kūdikio žindymo metu ~ 40

CROMO ŠALTINIAI

Top 5 maisto produktai Kiek mg yra 100 gr Kiek reikia gr suvalgyti, kad paros normą gauti?
Viso grūdo miltų duona 42 71
Rugių duona 30 100
Austrės 26 115
Bulvės 24 125
Kviečių gemalai 23 130

Informacijos šaltiniai:
http://www.mpe.lt/lt/mpe/medziagos,id,Chromas
https://www.farmapedia.lt/vitaminai-ir-maisto-papildai/mineralai/chromas
Hans-Jurgen Holtmeier “Sveika mityba esant antsvoriui”
Patric Holford “Nauja optimalios mitybos biblija”