Sušaldyti galima daugelį daržovių rūšių , ypač nelabai vandeningų ir palyginti nedidelių. Tam puikiai tinka žirneliai, pupelės, griežinėliais supjaustytos morkos, kalafiorai (susmulkinti) ir brokoliai ( suplėšyti gūželėmis).

Taip pat galima sušaldyti kukurūzus (tiesa, tai lyg ir grūdinis augalas), moliūgus, cukinijas (supjaustytas kubeliais) ir net pomidorus (supjaustytus į keturias ar aštuonias dalis); nors taip supjaustyti ir sušaldyti pomidorai atšildyti suminkštėja. Visas šias sušaldytas daržoves šaldymo kameroje galima laikyti kelias savaites ar net mėnesius.

Itin svarbu, kad kiekvienas šaldomas gabalėlis būtų nepriekaištingos kokybės ir tinkamai apdorotas. Nuėmus derlių, daržoves būtina iškart blanširuoti: nuplikomos 400-500 g. porcijos, taigi kiekiai, iš kurių vėliau bus galima pagaminti patiekalą 3-5 asmenims. Jei namuose gyvena 1-2 žmonės, atitinkamai reikia mažinti ir porcijas.

Be blanširavimo beveik verdančiame vandenyje, yra blanširavimas garais, taip apdorojant išsaugomi vitaminai, bet pats blanširavimo laikas maždaug 8 kartus ilgesnis. Po to daržoves greitai ataušinamos ledo kubelių pripildytoje vandens vonelėje, nuo jų labai gerai nuvarvinamas vanduo, ir ( kaip ir blanširuojant įprastai) jos praporcijomis supakuojamos ir sušaldomos.

Yra žemai temperatūrai skirtų maišelių bei plastiko indų. Tačiau nepamirškite, kad kai kurie putėsių, košės konsistencijos ar labai susmulkinti produktai sušaldyti dar labiau išsiplėčia (pagal fizikos dėsnį juose esančio vandens tūris padidėja maždaug 10 proc.). Ne pro šalį sudaryti sarašą, kuris padėtų orientuotis, kokių “lobių” dar yra šaldymo kameroje. Beje, kadangi sušaldytų daržovių galima ir nusipirkti, įvairios daržovės prieinamos visus metus.

Sušaldyti verta tas gerai užderėjusias daržoves, kurias Jūs itin mėgstate. Visų kitų daržovių atsargų kaupti galbūt nereikėtų – dabar jų galima įsigyti beveik visus metus, ir jos nėra labai brangios. O jei kažkurios daržovės Jums pasirodė per brangios, rinkitės kitas, pigesnes. Kadangi įvairios daržovės dera skirtingu laiku, ir pasirinkti bus daug lengviau.

Šaltinis – knyga “Daržovių valgiai”