Didysis Velykų stalo blogis – visai ne kiaušinis. Ko per šventes vengti, kaip valgyti kiaušinius ir desertus, kad nesinorėtų „kartoti“?

Didysis švenčių blogis visų pirma persivalgymas, o paskui – padažai bei vienu metu ragaujamų skirtingų patiekalų gausa. Tarp valgių turėtume daryti tarpus, o vietoje duonų ir batonų su kiaušiniais valgyti daržoves. Tada po Velykų svarstyklės džiugins.

Jeigu norisi suvalgyti deserto, nedideliu jo kiekiu geriau pasilepinti vietoje pavakarių ar priešpiečių. Tačiau lėtai, pasimėgaujant. Be to, desertą rekomenduojama valgyti ne šaukšteliais, o desertinėmis šakutėmis, mat daugiausia skonio receptorių yra liežuvyje. Jei desertą valgome šaukšteliu, tai ir jaučiame metalą, o ne saldumą ir tada daugiau suvalgome. Valgydami desertą mažais kąsneliais, į burną dėdami šakute geriau pajaučiame skonį ir pakanka mažesnio kiekio.
Kokie produktai virškinant susipjauna su kiaušiniu? Skrandis viską suvirškins, tik skirtumas, per kiek laiko ir kokias medžiagas pasisavinsime. Todėl principas yra vienas – kiaušinius kuo mažiau maišyti su krakmolingais produktais ir jeigu valgome kiaušinių, tuo pat metu nereikėtų ragauti mėsos.
Taip pat svarbu per šventes palikti tarpus tarp valgymų, kad nebūtų taip – ryte pradėjau, vakare baigiau, visą dieną kramčiau.

Alternatyva majonezui
Velykos, laimei, ne tokia gausaus maisto šventė, kaip Kūčios ir Kalėdos, kai ruošiama itin daug skirtingų patiekalų. Per Velykas tradiciškai valgome kiaušinius, o jie – dietinis, santykinai ne toks kaloringas produktas. Tačiau svarbu naudoti mažiau padažų. Vietoje majonezo galima pasiruošti padažą iš avokado, puiki majonezo alternatyva – krienai, kurie stiprina imunitetą, gerina virškinimą. Kiaušiniai puikiai dera su šviežiomis daržovėmis. Tačiau reikėtų vengti juos užkasti duona ar bandelėmis su sviestu.
Jeigu ruošiame šventinius pietus – nepersistengti, geriau gaminti vieną konkretų sotų patiekalą ir patiekti daugiau įvairesnių daržovių: Tada neapsunksime, nes orą Velykoms praneša nelabai kokį, pasivaikščioti galbūt nepavyks.
Vis dėlto ir tokiu atveju vertėtų šiek tiek atsitraukti nuo stalo, galbūt pažaisti velykinius žaidimus. Margučius juk galima ne tik valgyti, bet ir ridenti. Gali būti malonu ir tiesiog pabūti su šeima, pasikalbėti, o ne vien kramsnoti.
Tikimės, kad per Velykas suvalgysime vieną kitą kiaušinį, o ne dešimt, nes kas per daug, tas nesveika. Nieko tokio, jei vieną kitą kiaušinį suvalgys vaikai.

Atkreipkite dėmesį į žymėjimą
Prieš perkant kiaušinius patariama atkreipti dėmesį ir į kiaušinių žymėjimą. Visi žino, kad dydį nurodo raidės, tačiau skaičiai reiškia, kaip tos vištos išaugintos.
Kuo natūraliau vištos laikomos, tuo kiaušinis, nors turi tiek pat kalorijų, maistine verte naudingesnis. Kaip rodo tyrimai, lakstančių, o ne narvuose tupinčių vištų kiaušiniuose gali būti net iki 20 proc. mažiau cholesterolio.
Vaikai mėgsta kiaušinus daužyti, o mamoms ir tėčiams lieka valgyti. Visai nėra būtina tą pačią dieną suvalgyti visus mažylių sudaužytus kiaušinius: Juos galima pasilikti rytojui, pasigaminti su įvairiais įdarais ir valgyti su salotomis kitą dieną. Trynį tinka maišyti su džiovintais pomidorais, prieskoniais, pakepintomis daržovėmis, avokadu – variantų gali būti labai įvairių, ne tik dešra ir kumpis kiaušiniams įdaryti tinka.