Ar žinojote, kad paprastą juodą duoną sudaro daugiausia cukrus? Nušlifuoti grūdai, salyklas – visa tai yra cukrus, tik kitame pavidale. Sunku patikėti, tačiau, anot tyrimų, 20 proc. lietuvių mitybos raciono sudaro cukrus, nes jo yra visuose produktuose – netgi parduotuvėje pirktose salotose, koldūnuose ir mėsoje.

Trečiadienio rytą į sveikus pusryčius ir diskusiją apie sveiką mitybą pakvietė knygos „Balansas“ autoriai – mitybos specialistė, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė Vaida Kurpienė, restorano „Stebuklai“ virtuvės šefas Martynas Praškevičius ir sportininkė mėgėja Aistė Šeibokaitė.

Į renginį gausiai susirinkę žinomi žmonės dalijosi savo patirtimi ir apipylė klausimais sveikos gyvensenos propaguotojus.

Pusryčių metu buvo galima įsitikinti, kad sveikas maistas gali būti ir skanus, ir patrauklus akiai. M. Praškevičius prisipažino, kad dalyvavimas knygos rengime jam buvo didelis iššūkis, nes atrodė, kad jau viską žinai, o pasirodė, kad tikrai ne viską. Ir nors virtuvės šefas neketina virsti nei vegetaru, nei žaliavalgiu, bet restorano lankytojams žada pasiūlyti ir tokių patiekalų.

Anot Aistės Šeibokaitės, su mitybos iššūkiu ji susidūrė prieš 5 metus, kai pradėjo aktyviai sportuoti ir pajuto, kad trūksta energijos, o saldumynai jos nesuteikia. Tad ėmė ieškoti išeities. „Kol mūsų niekas nestumiam, mes nelinkę judėti į priekį. Bet aš dabar žinau, kad manęs niekas nesustabdys daryti dalykus, kurie man patinka“,- sakė energinga mergina.

Tinkama mityba ir judėjimas labai svarbu mūsų kokybiškam gyvenimui. Vaidos Kurpienės teigimu, diena turi prasidėti pirmiausia nuo teisingų pusryčių, kurie pakrautų energija visai dienai. Specialistė tam rekomenduoja būtent košes, o ne vaisius ar kiaušinienę. Savo argumentus mitybos ekspertė neatremiamai pagrindžia knygoje, kurioje yra ir kiekvienam valgymui tinkamiausi receptai.

Tačiau ką daryti, jei mirtinai norisi saldumynų?

Su saldumynais gaunama gliukozė, anot Vaidos Kurpienės, labai greitai patenka į kraują, duoda staigų ir trumpą efektą, bet ne tik nenumalšina apetito, bet ir jį sužadina Taigi po 1,5–2 valandų ir vėl norisi valgyti. Taip žmogus ima dažnai užkandžiauti. O sudėtingi angliavandeniai – mažai apdoroti grūdai bei šviežios daržovės – duoda daug ilgesnį sotumo jausmą.

Tad jeigu vakare vos pajėgiate nueiti iki lovos, turėtumėte peržiūrėti ir pamažu keisti savo mitybą. Sveikos ir subalansuotos mitybos elementorių jau turime. O kai išmoksite gyventi kitaip, po darbo galėsite dar kalnus nuversti – tiek turėsite jėgų – žada pati energija trykštanti Vaida Kurpienė.