Atgal į straipsnių sąrašą

Sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė, tinklaraščio sulieknek.lt autorė.

Ar tiesa, kad valgymas tuo pačiu metu kasdien stabilizuoja metabolizmą, o riebalai nustoja kauptis ties talija ir šlaunimis?

Riebalai ties talija ir šlaunimis nustoja kauptis, kai asmuo valgo vertingą maistą, vengia paprastų angliavandenių ir neviršija maisto kiekio. Jei žmogus valgys tuo pačiu metu, tačiau suvartos dvigubą maisto porciją, tai talijai tai tikrai nepadės. Visgi, jeigu žmogus paiso režimo, tuomet tikėtina, kad jis išvengia peralkimo. Kai žmogus yra vos išalkęs, tada jis valgo tik tiek maisto, kiek iš tikrųjų reikia, geriau kramto ir valgo neskubėdamas, tad išvengia maisto pertekliaus. Žmogus geriau jaučiasi, o ir riebalai nebesikaupia. Tačiau jei laikydamasis režimo žmogus save įspraudžia į per griežtus rėmus, nebegali laviruoti, tuomet tai jam gali tapti našta ir jis gali viską mesti.

Žmogaus organizmas yra cikliškas, tad paisant režimo virškinamasis traktas jau iš anksto pradeda ruoštis valgymui. Labai gerai, jei tarpai tarp pagrindinių valgymų būtų 5 – 6 valandos, tarpuose galima vieną kartą užkąsti. Tačiau žmonės valgo daug dažniau nei jiems atrodo: naudinga prisiminti, kad tiek saldi kava, tiek obuolys ar saldainis taip pat yra valgis.

Ar sutiktumėte su teiginiu, kad žmonės, kurie eina anksčiau miegoti, tarkim, apie 22 val., ir anksti keliasi, yra sveikesni ir lieknesni?

Anksti miegoti einančių žmonių miego kokybė yra aukštesnė, tad jis tampa energingesnis ir kūno nebereikia tonizuoti gausiu kiekiu kavos, saldumynais, miltiniais patiekalais ar dviguba maisto porcija. Kai žmogus eina vėliau miegoti, tai dažnai apie 22 – 23 val. jis užsimano valgyti ir tikrai suvalgo ne tik agurką, o pasilepina antra vakariene ar menkaverčiais kaloringais užkandžiais. Tačiau kai žmogus naktį nori valgyti, dažniausiai jo organizmas signalizuoja, jog nori miego. Prisivalgius vėlai vakare žmogus prasčiau miega, ryte nebenori pusryčių, trūksta energijos ypatingai antroje dienos pusėje.

Ar savaitgalį derėtų laikytis to paties režimo kaip ir įprastomis dienomis?

Visi žino, kad darbas pamainomis kenkia, tačiau neretai šias pamainas žmonės susikuria patys. Tarkim, darbo dienomis miega nepakankamai, o savaitgaliais persimiega – o tai labai apkrauna širdį ir visą organizmą. Tad žmogui, miegančiam iki vidurdienio, rekomenduojama trumpinti miegą. Miegant ilgiau nei 9 valandas žmogus jaučiasi apsunkęs. Idealu, jeigu ritmas darbo dienomis ir savaitgaliais būtų labai panašus ir atsikėlus žmogus per valandą pavalgytų pusryčius. Susireguliavus miego ir kėlimosi režimą, per savaitę ar dvi žmogus tampa energingesnis, jis jaučia akivaizdžią naudą sotumo jausmui ir nuotaikai.

Interviu iš žurnalo “Prie kavos”
Kalbino žurnalistė Eglė Morkienė

Vaida Kurpienė
Vaida Kurpienė
Sertifikuota mitybos specialistė
Studijos “Sulieknėk sveikai” vadovė

1.50 avg. rating (44% score) - 2 votes
Atgal į straipsnių sąrašą
Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (0) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  • Vaida Kurpienė

    Tel. +370 614 77992
    El. p. registracija@sulieknek.lt
    Viber +37061477992

  • Facebook

  • Instagram

    Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.