Lauktis naujos gyvybės didžiulis džiaugsmas, tačiau kartais tai susiję su ypatingai nemaloniais fiziniais pojūčiais, pavyzdžiui pykinimu. Nėštumo metu pykinimas ypatingai pirmo trimestro metu labai dažnas simptomas.
Versijų dėl ko jis atsiranda yra įvairių. Kai kurie gydytojai sako, kad reikia tiesiog išlaukti, dar kiti ramina, kad kuo jums blogiau tuo vaikeliui ramiau. Bet juk taip norisi jaustis gerai. Apie pykinimą nėštumo metu ir kaip jo išvengti pasakoja sveikos mitybos specialistė, „Sulieknėk sveikai“ vadovė, Vaida Kurpienė.
Dažniausiai pykinimas pasireiškia pirmo trimestro metu. Kai kurias moteris vargina ir ilgiau. Gilintis dėl ko tai atsiranda galima ilgai, bet faktas yra tai, kad pasikeičia medžiagų apykaita, hormonų balansas ir tam tikrų medžiagų poreikis.
Lengviausia yra toms moterims, kurioms pykinimas pasireiškia dėl konkrečių kvapų ar maisto produktų. Šiuo atveju patarimas akivaizdus – vengti šių produktų.
Sudėtingiau, jei pykinimas su vėmimu prasideda nuo pat ryto. Tokiu atveju sutrinka elektrolitų pusiausvyra ir ši situacija dar padidina pykinimo problemą. Šios situacijos sprendimas nebus labai paprastas ir greitas. Atkreipkite dėmesį, kad dažniausiai vartoti skysčių visiškai nesinori, nes atrodo, kad jei išgersime nors lašelį vėl pradės pykinti. Tokie jausmai – visiškai natūrali reakcija į dehidrataciją. Žemiau aptariame paprastai įgyvendimamas priemones, kas gali pagelbėti jums pykinimo periodo metu.
Pirmas žingsnis – atstatyti skysčių pusiausvyrą.
Kuo ilgiau užsitęsęs pykinimas su vėmimu, tuo ilgiau teks atstatinėti. Jei tik pastojote ir jaučiate lengvą nemalonumą skrandžio srityje, nelaukite kol bus blogai – pirmiausia įsitikinkite, kad vartojate pakankamai skysčių.
Geriausia šiuo atveju vartoti nesaldžią arbatą bei 10 dienų tris kartus per dieną 20-30 minučių iki valgio atsigerti po stiklinę negazuoto sūraus (aukšto mineralizacijos lygio) mneralinio vandens. Dažniausiai toks mineralinis parduodamas prisodrintas angliarūgšte („gazuotas“) dėl vandens savybių konservavimo ir skonio. Tačiau Jūsų atveju angliarūgštė tik pablogintų situaciją. Taigi įsipylę vandenį į stiklinę – pamaišykite ir angliarūgštė pasišalins. Skysčių teorinę normą galite paprastai pasiskaičiuoti šioje skaičiuoklėje http://www.sulieknek.lt/skaiciuokles/skysciu-paros-normos-skaiciuokle/ Ši norma tik teorinė ir skirta nesilaukiančioms, bet maždaug orientacijai vis tiek pagelbės. Geriausia sekti savo šlapimo spalvą- ji turi būti švelniai gelsva. Jei skaidri- per daug sksyčių geriate tam momentui, o jei tamsiai geltona- per mažai.
Skysčių pusiausvyrą gali pagelbėti atstatyti ir įvairios arbatos. Geriausia rinktis tas, kurios, kaip teigiama, mažina pykinimo jausmą: aviečių lapų, ramunėlių ar apynių.
Taip pat išsvirkite daržovių sriubų  be mėsos sultinio – jos lengvai virškinsis, bei pagelbės išlaikyti skysčių kiekį organizme.
Kava skatina dehidrataciją, be to, mažina taip jums reikalingą folio rūgštį organizme. Taigi reikėtų jos vengti.
Antras žingsnis – tinkamas mitybos rėžimas.
Jei įprastai sakome, kad suaugę žmonės turi suvalgyti didžiausią maisto kiekį iki 15 valandos dienos, o pietūs turi būti pats didžiausias valgis, tai Jūsų atveju toks rėžimas gali netikti. Geriausia, jei tą patį maisto kiekį padalinsite į mažesnes porcijas ir valgysite kas 2-2,5 valandos, nedideliais kiekiais. Labai svarbu geras kramtymas, nes jei blogai burnoje susmulkinsite maistą už jus tą darbą turės atlikti skrandis, o tai jam tikrai gali „nepatikti“.
Trečia, peržiūrėkite savo mitybą.
Rytą, tik atsikėlusi iš lovos, galite suvalgyti vaisių ar nedidelį gabalėlį padžiovintos bemielės pilno grūdo duonos. Tai pagelbės, jei jūsų pykinimo priežastis – per mažas gliukozės kiekis.
Venkite labai riebaus, stipriai apkepto, rūkyto, vytinto maisto. Tai sunkiai virškinami maisto produktai, kurie gali paskatinti pykinimą bei rėmenį. Taip pat venkite paprastų angliavandenių: baltų miltų gaminių, saldumynų, dribsnių, šlifuotų ryžių. Vienu metu valgykite kuo paprastesnį maistą- jis lengviau susivirškins.
Jūsų racione turi būti daržovių, geriausia šviežių. Jei jums sunkiai virškina termiškai neapdorotas daržoves, valgykite jas smulkiau sutarkuotas, rinkitės vandeningesnes rūšis. Galite šiek tiek apdoroti garais, nuplikyti ar vos kelias minutes pekepinti keptuvėje. Iš šio maisto gausite vertingų medžiagų bei papildomų skysčių.