Vaida Kurpienė – sertifikuota mitybos specialistė ir knygos „Balansas“ autorė, padedanti žmonėms susireguliuoti mitybą ir geriau jaustis. Pagrindiniais tinkamos mitybos principais, tinkamais visiems, ji pasidalijo su naujienų portalo Alfa.lt skaitytojais.

„Atsargiai su produktų išmetimu iš mitybos raciono. Tikslas yra ne išmesti, o pakeisti“, – sako V. Kurpienė ir priduria, kad, pavyzdžiui, jei vis norisi miltinių saldumynų, tai reiškia, kad žmogui arba trūksta miego, arba jo mityba yra labai nesubalansuota.

Išsimiegoti

Mitybos specialistė sako, kad miegas yra labai svarbus: „Daug kas galvoja, kad galima pataupyti miego sąskaita ir darbo dienomis miegoti mažiau, o savaitgaliais išsimiegoti daugiau, bet tokia nuomonė klaidinga. Negalima taupyti miego sąskaita todėl, kad per mažai miegant lėtėja medžiagų apykaita, nes gaminasi streso hormonas kortizolis.

Per mažai miegant, antroje dienos pusėje dažnai užsimanome saldumynų, miltinių produktų ar tiesiog daugiau maisto suvalgome, net apie tai nesusimąstydami. Savaitgalį miegodami per ilgai, taip pat kenkiame savo sveikatai.“

Svarbu stebėti, kaip valgome

„Yra svarbu ne tik tai, ką valgome, bet ir kaip. Pavyzdžiui, jei valgome prie televizoriaus ar kompiuterio, net jei valgome ir sveiką maistą, bet jo suvalgysime daugiau. Žinoma, jei maistas sveikas, taip valgant sveikatai bus geriau, nei valgant menkavertį. Tačiau blogiau sukramtysime, mažiau turėsime energijos, nes ją skirsime virškinimui, o perteklinės kalorijos pakenks talijai.“

Gerti pakankamai skysčių

V. Kurpienė primena ir tai, kad gerti skysčius yra labai svarbu – jei jų gauname nepakankamai, galime supainioti alkį su troškuliu ir pradėti užkandžiauti, kai iš tiesų norime tiesiog atsigerti.

Daržovės – kelis kartus per dieną

„Jei vieną ar kitą maistą riboti reikia labiau, tai su šviežiomis, termiškai neapdorotomis daržovėmis yra kitaip. Kelis kartus per dieną jų reikėtų suvalgyti maždaug tiek, kiek telpa į dvi sudėtas saujas, po porą šimtų gramų kaskart.“

Tiesa, mitybos specialistė sako, kad nors šviežių daržovių riboti ir nereikia, bet negalima piktnaudžiauti padažais prie jų: „Būna, žmogus klausia, kodėl jam nekrenta svoris, nors valgo vien daržoves, bet nepasižiūri, kad padažo užsipila tiek, kad prilygsta kepsniui.“

Šaltinis: alfa.lt