KAM REIKALINGAS?
– Būtinas energijos gamybai, smegenų veiklai ir virškinimui,
– padeda organizmui panaudoti baltymus,
– dalyvauja angliavandenių apykaitoje,
– svarbus širdies, raumenų, nervų sistemos veiklai,
– padeda atsigauti po stresų,
– palaiko normalų augimą ir vystymąsi,
– palaiko vaisingumą,
– palaiko laktaciją,
– gerina apetitą.

PASISAVINIMO YPATUMAI
Padeda pasisavinti. Vitaminas B1 veikia kartu su kitais B grupės vitaminais, taip pat su magniu ir manganu. Geriausia vartoti su vitaminų B kompleksu valgio metu.
Trukdo pasisavinti. Antibiotikai, arbata, kava, stresas, kontraceptinės tabletės, šarminančios medžiagos kaip soda ir konservantas sieros dioksidas, virimas ir kitoks maisto perdirbimas.
Sudėtis ir patvarumas: tiaminas, aneurinas. Ląstelėse – tiaminpirofosfatas. Vitaminas B1 jautrus rūgštims, sunkiesiems metalams. Vitaminas B1 gerai išsilaiko šaldytose daržovėse. Verdant prarandama 30-50 proc.
KIEK YRA IR KIEK REIKIA?
Ar pats organizmas gamina? Ne
Reikia gauti su maistu ir/ar papildais:

Amžiaus grupė Paros norma, mg
Iki 1 metų

0,3-0,4

1-3 metų

~ 0,7

4-6 metų

~ 0,9

7- 10 metų

~ 1

Nuo 11 metų

1,2 – 1,6

Moterims nėštumo metu reikia

~1,4

Moterims žindymo metu reikia

~ 1,5

Tiamino poreikis priklauso nuo per parą suvartojamų kalorijų – kuo daugiau vartojama angliavandenių, tuo daugiau reikia tiamino.
Vitamino B1 trūkumas organizme atsiranda dėl per didelio kiekio rafinuotų angliavandenių ar alkoholio vartojimo, fizinio pervargimo, lėtinių kepenų ir virškinamojo trakto ligų, netinkamos mitybos, hemodializės. Dėl vitamino B1 trūkumo sutrinka virškinimas, dingsta apetitas, susilpnėja atmintis, padidėja dirglumas, gali atsirasti galvos skausmai, depresija, sutrinka širdies veikla, sulėtėja žarnyno peristaltika, gali užkietėti viduriai, tirpti rankos. Vitamino B1 trūkumas sukelia beriberi ligą. Trūkstant vitamino B1, sustiprėja nervų ligos ir alkoholizmo padariniai.
Didelės vitamino B1 dozės veikia kaip analgetikai. Perdozavus vitamino B1 gali atsirasti silpnumas, galvos skausmas, alergija, traukuliai. Galimos alerginės reakcijos leidžiant į veną.
VITAMINO B1 ŠALTINIAI

TOP 5 maisto produktai Kiek mg yra 100 gr Kiek reikia gr suvalgyti, kad gautumėte paros normą?
Alaus mielės

12

12

Kviečių gemalai

2,01

70

Saulėgrąžų sėklos

1,9

74

Kiauliena

0,9

156

Geltonieji žirniai

0,76

184

Autorius “Sulieknėk sveikai”  
Informacijos šaltiniai:
– Hans-Jurgen Holtmeier „Sveika mityba esant antsvoriui“
– Patric Holford „Nauja optimalios mitybos biblija“
– William Sears, M.D., and Martha Sears, R.N. „The Family Nutrition Book“
– Elson M. Haas, M.D. „Staying Healthy with Nutrition“
https://www.farmapedia.lt/vitaminai-ir-maisto-papildai/vitaminai/vitaminas-b1-tiaminas
http://www.mpe.lt/lt/mpe/medziagos,id,Vitaminas_B1#r