KAM REIKALINGAS VITAMINAS B7?
– padeda organizmui naudoti būtinąsias riebalines rūgštis,
– svarbus angliavandenių ir riebalų apykaitai,
– padeda panaudoti gliukozę energetiniams organizmo poreikiams,
– reguliuoja prakaito liaukų veiklą,
– reikalingas sveikiems plaukams, odai, kraujo gamybai. Vitaminas B7 (H) stabdo plaukų slinkimą.
PASISAVINIMO YPATUMAI
Padeda pasisavinti. Vitaminas B7 veikia kartu su kitais B grupės vitaminais, taip pat su magniu ir manganu. Geriausia vartoti su vitaminų B kompleksu ir su maistu.
Trukdo pasisavinti. Žalias kiaušinio baltymas, kadangi turi avinido, kurio beveik nelieka virtame kiaušinyje, ir keptas maistas.
Sudėtis ir patvarumas: ankstesnis pavadinimas – vitaminas H. Jautrus ultravioletiniams spinduliams. Šis vitaminas lengvai oksiduojamas, tačiau yra atsparus aukštai temperatūrai, rūgščių ir šarmų poveikiui. Verdant prarandama nedaug.
Šalinimas: su šlapimu.
KIEK REIKIA VITAMINO B7?
Ar pats organizmas gamina? Ne, taigi reikia gauti su maistu ar/ir papildais:

Amžiaus grupė Paros norma, mcg
Visiems

30-100

Vitamino B7 trūkumas organizme atsiranda dėl netinkamos mitybos (mityboje vartojami žali kiaušiniai), gydymo antibiotikais, žarnyno floros pakenkimų, chroniško žarnyno uždegimo, dirbtinio maitinimosi. Dėl vitamino B7 trūkumo išsausėja oda, silpnėja ir anksti pražyla plaukai, atsiranda skausmas ir jautrumas raumenyse, pykinimas, nuovargis, prastas apetitas, odos uždegimai, egzema ir dermatitas, slenka plaukai, padidėja jautrumas.
Toksinis vitamino B7 poveikis dėl perdozavimo nežinomas.
VITAMINO B7 ŠALTINIAI

Top 5 maisto produktai

Kiek mcg yra 100 gr

Kiek reikia gr suvalgyti, kad paros normą gauti?

Kiaušiniai*

25

260

Migdolai

20

325

Silkė

10

650

Austrės

10

650

Saldūs kukurūzai

6

1083

Perspėjimas termiškai neaprodotų kiaušinių mėgėjams – nepdorotas (žalias) kiaušinio baltymas (avidinas) sujungia biotiną, todėl jo gali trūkti.
Autorius „Sulieknėk sveikai“
Informacijos šaltiniai:
– Hans-Jurgen Holtmeier „Sveika mityba esant antsvoriui“
– Patric Holford „Nauja optimalios mitybos biblija“
– Elson M. Haas, M.D. „Staying Healthy with Nutrition“
http://www.mpe.lt/lt/mpe/medziagos,id,Vitaminas_B3#r