Dažnai kalbama apie tai, kad reikia kalcį (maisto papildas) vartoti, jei norime numesti svorio. Ar kalcis tikrai turi įtakos dietos rezultatams? Pasižiūrėkime ką sako mokslininkai.
Izraelio Ben Guriono universiteto mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad laikantis dietos daugiau svorio numetama, kai vartojama daugiau kalcio ir kai organizmas turi sukaupęs daugiau vitamino D. Nepriklausomai nuo pasirinktosios dietos, daugiausia kalcio su maistu gaudavę tiriamieji per dvejus metus numetė maždaug 6 kilogramus svorio, o tie, kas kalcio gaudavo mažiausiai – vidutiniškai 3,5 kilogramų. Mokslininkai taip pat nustatė, kad svorio mažėjimas buvo susijęs ir su vitaminu D – daugiau svorio numetusių tiriamųjų kraujyje vitamino D buvo daugiau.
Įdomu, kad kitas tyrimas, atliktas didžiulės komandos JAV (Department of Nutritional Sciences, Rutgers University (S.A.S.), New York Obesity Research Center and Body Composition Unit, St. Luke’s-Roosevelt Hospital, Institute of Human Nutrition (S.H., S.B.H.), Columbia University) įrodė, kad nebuvo jokio esminio svorio numetimo skirtumo tarp placebo ir kalcį gaunančių tyrimo dalyvių. Tyrimo santrauka anglų kalba. Štai taip. 🙂
Kaip jau minėjau, įprastu metu tikrai galima pakankamai jo gauti su maistu. Kalcis bei jo pasisavinimas.  Tik dviem atvejais reikia vartoti kalcį:
a) jei jums rekomendavo jus gydantis gydytojas;
b) jei metate daugiau nei penkis procentus kūno svorio, nes svorio metimo metu dėl biocheminių reakcijų mažėja kalcio organizme. Bet apie tai kitame straipsnyje Ar reikia naudoti maisto papildus? Kalcis“.
Beje, jei bijotės osteoporozės ir galvojate, kad jums kalcio reikėtų vartoti profilaktiškai, nedarykite to, o daugiau judėkite ir sportuokite bei būkite saulėje, kad pasigamintų organizme vitamino D. Gera kraujotaka yra pats pagrindinis kaulų retėjimo priešas.