Klausimai sau, kai matote, jog svoris nekrenta ar jūsų nuomone krenta per lėtai. Priežasčių gali būti daug. Perskaitykite ir pagalvokite kur gali būti jūsiškė?

Pavyzdžiui:

  • Ar vedate mitybos dienoraštį, kur tiksliai viską registruojate ir MATOTE kiek iš tiesų suvalgote?
  • Ar esate tikra, kad dienoraštį rašote nuosekliai, nepraleisdama valgymų ar dienų? Tai dažna bėda.
  • Gal darbo dienomis „labai laikotės“, o savaitgaliais leidžiate sau „viską“? Tada darbo dienomis metate, o savaitgaliais ataugate. Tokiu atveju patarimas
  • Sotumas:
    • Ar gerai sukramtote maistą ir matuojate sotumo jausmą?
    • Ar jaučiatės soti ir rami visą dieną, ar pavyksta išvengti peralkimo jausmo?
    • Dešimtbalėje alkio skalėje reikėtų valgyti ties 3-4 ir baigti tiek 5-6. Jei peralkstate, tikėtina, kad ir persivalgysite.
    • Ar vakare galite suvalgyti saikingą vakarienę ir jaustis puikiai be užkandžių, t.y. esate pamiršus vakarinius valgymo priepuolius?
  • Užkandžiai:
    • Ar saikingai valgote sūrį, riešutus ir sėklas? Primenu, kad užkandis 100-150 kcal. Tikslus individualus kiekis nurodytas asmeniškai tiems, kas turi mitybos planus – gulsčiame lape kur savaitės meniu surašytas.
    • Ar ne per dideli užkandžiai? Pasižiūrėkite kiek rašo kcal ant pakuotės 100 gramų. Kas „nieko tokio“ vienam, kitam gali turėti įtakos svorio kritimui.
    • Ar vengiate papildomų „mažų“ užkandžių? Skaitykite informaciją ant etikečių – vaizde ar svoryje maži gali atrodyti dideli ant jūsų talijos.
    • Ar valgote pagal režimą?
  • Riebalai:
    • Salotos labai gerai, bet riebalų įprastai reikia apie 1 v.š., gal padauginate? Arba pridedate daugiau riebių priedų: avokadų, sėklų, etc.
    • Ar nepadauginate riebalų, įskaičiuojant aliejų, riebalus iš grietinės, sūrių, sėklų bei riešutų? Taip pat įskaičiuojant kepimui ir troškinimui naudojamus?
    • Gal išgeriate ryte kelių rūšių aliejaus po šaukštą, nes „sveika“ arba pridedate daugiau riebių priedų?
    • Gal valgote lašinių? Primenu 100 g yra apie 810-840 kcal!
  • Jei valgote tai, kas pagal sistemą/ planą nenurodyta, tai turite valgyti VIETOJE kažko, o ne po/prieš maistą. Pavyzdžiui, torto 200 gramų gabalėlis yra apie 1.100 kcal. Mano asmeninė teorinė kalorijų norma yra 1600 kcal. Reiškia, jei valgyčiau tokį gabalėlį, tektų atsisakyti pietų ir vakarienės.
  • Jei gaminate kartu visai šeimai ar esate tikri, kad sau įsidedate tik tiek, kiek reikia jums asmeniškai?
  • Ar suvalgote pakankamai šviežių daržovių per pietus ir vakarienę? Jos duoda daug sotumo ir mažai kalorijų.
  • Ar vengiate skystų kalorijų?
    • Sulčių, saldintos kavos, arbatos su uogiene ar sirupu?
    • „sveikų“ alijošiaus ir kitų gėrimų su „natūraliais“ cukrais? Jie irgi skaičiuojasi!
    • Gal vartojate daug papildų ar vaistų, pavyzdžiui, Pertusino buteliuką, nes labai skanu?
    • Ar susilaikote nuo alkoholio? Jo kcal skaičiuojasi + skatina didesnį saldumynų ir miltinių potraukį.
  • Ar valgote be šalutinių trikdžių, kad ir TV fone trukdo koncentruotis. Mintis apie darbus taipogi, maisto nekramtome, mažai malonumo ir norime dar.
  • Ar išsimiegate? Ar jūsų miegas kokybiškas?
  • Ar maistas jums skanus? Jei neskanus, dažnai suvalgome daugiau, nes norisi „ko nors skanaus“.  Ieškokite receptų, kurie būtų skanūs ir sotūs, bet padėtų siekti jums tikslų. Labai gera investicija.
  • Ar sveriatės kasdien? Rekomenduoju tik kartą savaitėje.
  • Ar vengiate taikyti įkrovos dienų? Tada plačiau čia>
  • Ar turite kasdieniniame gyvenime mažus malonumus BE maisto?
  • Ar savaitinio svėrimosi išvakarėse vengėte sūrių produktų: raugintų, vytintų, sūdytų? Galėjo užsilaikyti skysčiai. Tuomet kitą dieną jau svoris bus mažesnis – tikrasis.
  • … perkėlėte svarstykles į kitą vietą? tada gali būti, kad svoris pasikeitė, bet rodmenys – ne. Arba jei pakeitėte svarstykles, tada iš vis skirtumas gali būti net keli kilogramai. Todėl geriausia svartis tomis pačiomis, toje pačioje vietoje rytais.
  • Jei esate moteris, jums šiuo metu PMS arba ovuliacija, svoris gali tuo metu nekristi. Bet po ovuliacijos 2 dienoms, o nuo ciklo pradžios 4 dienoms praėjus svoris turi staiga nukristi, Jei taip neįvyko- priežastis ne hormonai o suvalgytos bandelės.

Tikiuosi, radote savo.

Nuoširdūs linkėjimai, Vaida

4.8 10 votes
Patiko? Įvertinkite!