Tikrai turime pažįstamų, kurie reguliariai sportuoja 2-3 kartus per savaitę, bet… vaizdas nuo to nesikeičia. Jei paklausiame kaip sekasi, dažniausiai išgirstame atsakymą, kad po treniruotės atsiranda didžiulis nevaldomas alkis.

Ką daryti tokiu atveju teiraujamės Vaidos Kurpienės – „Visuomet akcentuoju, kad patarimų ar taisyklių negalima ištraukti iš konteksto. Šiuo atveju pirmiausia reikia suprasti kodėl kyla didžiulis alkio jausmas po sporto.

Nevarginsime Jūsų biochemijos paskaitomis ir paaiškinsime paprastais žodžiais. Straipsnis skirtas mėgėjiškai sportuojantiems, norintiems sustangrinti kūną ir sudeginti riebalų.

Sportuodami sparčiai naudojame mūsų organizmo kurą – gliukozę. Pirmiausia imame iš kraujo.  Sekantis etapas – „sandėliukas“, esantis kepenyse ir raumenyse. Dar sekantis etapas – riebalų ir raumenų skaidymas, bet apie tai kalbėsime kitą kartą.

Kai gliukozės „sandėliukas“ ištuštėja – organizmas reikalauja sandėliuką vėl papildyti, kad galėtų normaliai funkcionuoti. Mums atsiranda didelis alkio jausmas. Tokia savijauta – normali ir reiškia, kad gerai pasportavote 🙂

Toks pat jausmas atsiranda net ir nesportuojant, pavyzdžiui tarp valgymų atsiradus 5-6 valandų tarpui. Tokiu atveju atrodo, kad šaldytuvą ištuštintumėme vienu prisėdimu. Bandome kontroliuoti situaciją, bet alkis būna stipresnis už mus. Jaučiamės nevalingi ir nusivylę savimi.

Situaciją apsunkina ir plačiai paplitusi nuomonė, kad dvi tris valandas po sporto negalima valgyti – geriau „dega riebalai“. Tiesos šiame pasakyme yra, tačiau didžiulis maisto kiekis po šio laikotarpio stipriai viršija mūsų sudegintas kalorijas per kelias laukimo valandas.

Daugelis žmonių po kelių mėnesių kovos su savimi – pasijaučia beviltiškai ir meta sportą.

Išeitis tikrai yra ir ji ypatingai paprasta. V. Kurpienė pataria per valandą po sporto būtinai suvalgykite vaisių. Jei sportuojate namie – suvalgykite prisėdusi iš karto po treniruotės. Beje, jei darėte pratimus tik 15-20 minučių, tuomet tokio alkio jausmo tikrai neturi būti ir vaisiaus po mankštos valgyti nereikia.

Jei sportuojate sporto klube galite suvalgyti net ir rengdamiesi rūbinėje. Vaisiuje esantys angliavandeniai pakankamai greitai atstatys gliukozės sandėliuką ir alkio priepuolių nebebus. Toliau valgome savo ritmu.

Beje, sultys po sporto, iš pakelio ar natūralios, – prastas pasirinkimas, nebent tikrąją ta žodžio prasme bėgate maratonus. (5 mitai apie gėrimus treniruotės metu ir po jos >> )

Su savo kūnu kovoti neverta, nes kovą vis tiek pralaimėsime. Būtina rasti bendrą kalbą su savo organizmu ir tuomet viskas pasidaro paprasta. Jei maistas skanus ir jautiesi sotus – lieknėti paprasta!

Beje, sportuoti galite ne tik sporto klube, bet ir namuose. 45 minučių treniruotė namuose lieknėjimui iš www.judamkartu.lt portalo.