Atgal į straipsnių sąrašą

viktor-vasicsek-517008-unsplashVasarai persiritus į antrą pusę, Lietuvai smogė dideli karščiai. Dažnas iš mūsų jaučiasi apsunkęs, išsekęs, neturintis nuotaikos ir apetito. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė pataria, kokius produktus ir patiekalus rinktis, kad savijauta būtų gera.

Uogos

Pasak mitybos specialistės, reikėtų rinktis laukines uogas, pavyzdžiui, avietes, bruknes, spanguoles, mėlynes. Jose yra daug daugiau antioksidantų nei vaisiuose ar daržovėse. Antioksidantai mums padeda išvengti infekcinių ligų, taip pat tai gali užkirsti kelią cukriniam diabetui, Alzheimeriui ar net nevaisingumui.

Mitybos specialistė V.Kurpienė pataria uogas užšaldyti kuo greičiau jas nuskynus, taip jose lieka daugiausia naudingų medžiagų.

Vanduo

Nors vanduo nėra maisto produktas, tačiau jo galime gauti ir iš daržovių bei vaisių. Pavyzdžiui, kilograme agurkų yra litras vandens. Tačiau specialistė pabrėžia, kad įprastai sakoma, jog žmogus turi išgerti 30 mililitrų vandens vienam kilogramui savo svorio. Šio kiekio nereikia didinti, jei žmogus sėdi kondicionuojamoje patalpoje ir nedirba fizinio darbo, ir atvirkščiai, jei darbas yra fizinis ir žmogus prakaituoja, reiktų šį kiekį didinti.

Ar reikia didinti skysčių suvartojimą, išduoda jūsų šlapimas. Jei skysčių netrūksta, šlapimas turėtų būti šviesiai gelsvos spalvos.

V.Kurpienė taip pat siūlo atsisakyti visų vaisvandenių ar „gaiviųjų“ gėrimų, nes jie neatgaivina, o tik skatina dehidrataciją.

Žuvis

Karštą dieną žuvis mūsų skrandį apkrauna mažiau. Dabar labai populiarėja lašiša, bet visgi nereiktų atsisakyti menkės, lydekos ar kitos baltos žuvies. Jose gausu baltymo, kurį organizmas pasisavina geriau nei jautienos ar vištienos.

Gaminant žuvį nepadauginkite aliejaus, jis mūsų organizmui gali būti pavojingas, ypač jei kepant patiekalas pradeda svilti.

Daržovės

Geriausia valgyti sezonines daržoves. Kaip teigia V.Kurpienė, geriausia rinktis tas daržoves, kurios yra arčiausiai mūsų, t. y. gali augti šiltnamiuose. Taip užtikrinsime, jog išvengsime chemikalų, kurie skirti išlaikyti daržoves šviežias. Tačiau nereiktų bijoti ir atvežtinių prekių, šiuo metų laiku jos auga greičiau, todėl joms užauginti nereikalingi tokie dideli chemikalų kiekiai.

Be to nereikėtų pamiršti, jog geriausia daržoves valgyti šviežias. Karštomis dienomis turime neapkrauti savo organizmo ir neeikvoti jo energijos sunkaus maisto virškinimui.

Arbatos

Mes esame įpratę gerti žalią, juodą arbatą, tačiau jas vertėtų keisti į mėtų, melisų ar čiobrelių arbatą. Taip pat arbatžolės bus praturtintos daugiausiai naudingų medžiagų, kai bus šviežios. Tokia arbata turi daug antioksidantų, kurie atstato mūsų ląsteles. Jei per mažai miegojome, esame susinervinę ar prastos nuotaikos, mūsų organizmui arbatžolės padeda atsistatyti.

Kalbino žurnalistė Dalia Jurgelaitytė
15min.lt

Vaida Kurpienė
Vaida Kurpienė
Sertifikuota mitybos specialistė
Studijos “Sulieknėk sveikai” vadovė

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Atgal į straipsnių sąrašą
Skaityti komentarus (žiūrėkite žemiau) (0) Rašyti komentarus (žiūrėkite žemiau)

Įkelkite savo komentarą

*

  • Vaida Kurpienė

    Tel. +370 614 77992
    El. p. registracija@sulieknek.lt
    Viber +37061477992

  • Facebook

  • Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
    This error message is only visible to WordPress admins

    There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
    If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

  • Instagram