Šios riebios, skanios žuvies 100 g yra 205 kcal, 18,5 g baltymų bei 13,9 g riebalų, iš jų net 2670 mg Omega-3 riebalų rūgščių ir vos 219 mg Omega-6.

Skumbrėje gausu:

  1. JODO, kurio trūksta daugumai žmonių.
  2. BALTYMŲ – visaverčių ir lengvai pasisavinamų. Jie suteikia daugiau sotumo, užtikrina geresnį gliukozės balansą, padeda sumažinti uždegimus. Baltymai reikalingi ir kraujo ląstelių gamybai, fermentams ir raumenims. Baltymai yra mūsų organizmo statybinė medžiaga.
  3. OMEGA-3 riebalų rūgščių, kurių mūsų organizmas negeba pasigaminti pats. Jų šaltinių, turinčių EPR ir DHR Omega-3 rūgščių, yra ypač mažai. Omega-3 yra labai svarbios optimaliai
    kūno ir smegenų funkcijai, glaudžiai susijusios su sumažėjusia daugelio ligų rizika, imuniteto stiprinimu, krūties vėžio prevencija ir… svorio metimu. Netikėta, bet Omega-3 naudingos ir akių sveikatai. Taigi, riebią žuvį verta valgyti bent 2 kartus savaitėje.
  4. Viena maža skumbrės filė suteikia net 71 proc. rekomenduojamo SELENO kiekio, kurio dažnai trūksta ir jis būtinas skydliaukės tinkamai veiklai, DNR gamybai, mažina uždegimus ir yra svarbus imunitetui. Selenas padeda padidinti glutationo, žinomo kaip „pagrindinis organizmo antioksidantas“, kiekį.
  5. NĖŠČIOMS ir krūtimi maitinančioms moterims rekomenduojama valgyti pakankamai Omega-3 riebalų rūgščių, t.y. riebios žuvies. Omega-3 reikalinga smegenų ir akių vystymuisi, kol kūdikis dar mamos pilve. Tiesa, nėščios moterys turėtų valgyti tik mažai gyvsidabrio turinčias žuvis (teigiama, kad skumbrė jo turi ypač mažai, net mažiau nei menkė). Jos taip pat turėtų vengti žalios ir termiškai neapdorotos žuvies, nes joje gali būti mikroorganizmų, galinčių pakenkti vaisiui. Taigi, venkite sūdytos, bet drąsiai valgykite garintą ar lengvai keptą orkaitėje žuvį.
  6. Padeda ĮVEIKTI DEPRESIJĄ, kuri šiuo metu yra viena didžiausių sveikatos problemų pasaulyje. Remiantis daugybe kontroliuojamų tyrimų, galima teigti, kad Omega-3 riebalų rūgštys gali padėti kovoti su depresija ir žymiai padidinti antidepresantų veiksmingumą. Teigiama, kad dažniau valgantys riebią žuvį, tokią, kaip skumbrė, rečiau suserga depresija.
  7. VITAMINO D šaltinis, mažiau reikės papildų. Viena įprasto dydžio skumbrės filė suteikia daugiau nei 100 proc. rekomenduojamo vitamino D paros kiekio.
  8. Reguliarus skumbrės vartojimas gali padėti PAGERINTI PLAUKŲ IR NAGŲ BŪKLĘ, sumažinti jų trapumą, pagreitinti augimą.
  9. Gali padėti SUMAŽINTI cholesterolį ir ŠIRDIES INFARKTO bei INSULTO RIZIKĄ. Tai yra dvi vis dar dažniausios priešlaikinės mirties priežastys pasaulyje. Vieno tyrimo metu, kuriame dalyvavo daugiau nei 40 000 vyrų JAV, tie, kurie reguliariai valgė vieną ar daugiau žuvų porcijų per savaitę, net 15 proc. sumažėjo mirčių dėl širdies ir kraujagyslių problemų.
  10. SMEGENŲ MAISTAS. Tyrimai taip pat atskleidžia, kad žmonės, kas savaitę valgantys žuvį, tame tarpe ir skumbrę, turi daugiau pilkosios medžiagos – pagrindinio smegenų funkcinio
    audinio – tose smegenų dalyse, kurios reguliuoja emocijas ir atmintį.
  11. Padeda pagerinti MIEGĄ. 6 mėnesius trukusiame tyrime, kuriame dalyvavo 95 vidutinio amžiaus vyrai, riebios žuvies valgymas 3 kartus per savaitę, pagerino miegą ir savijautą dienos metu.
  12. MOKSLEIVIAMS gali padėti pagerinti atmintį ir mąstymą. JAV atliktame 16 savaičių atsitiktinių imčių kontroliuojamame tyrime dalyvavo 232 vaikai iš 13 darželių. Jiems buvo paskirta vartoti vieną iš šių maisto produktų tris dienas per savaitę.
  • 1 grupė: silkė arba skumbrė.
  • 2 grupė: jautiena, ėriena arba kiauliena.

Siekiant užtikrinti, kad tyrimas būtų teisingas, žuvies ir mėsos porcijos buvo vienodo svorio. Po 16 savaičių grupėje, valgančioje silkę ar skumbrę, žymiai padidėjo Omega-3 riebalų rūgščių
kiekis kraujyje. Be to, žuvų grupės mokiniai, palyginti su mėsos grupe, pagerino ir pažintinių funkcijų rodiklius.

Receptai su skumbre>>

Informacijos šaltiniai:

0 0 votes
Patiko? Įvertinkite!