Šventės susijusios su maloniu laukimu, dovanų rinkimu artimiesiems ir svajojimu apie jas. Pagaliau pamatysime ir senai matytus artimuosius. Tuo pačiu metu kamuoja ir įkyrios mintys. Kaip per šventes nepersivalgyti prie nukrauto stalo? Kaip po ilgos šventinės savaitės jaustis žvaliems?

Patarimų prašome sveikos mitybos specialistės „Sulieknėk sveikai“ vadovės Vaidos Kurpienės. Ji sako: „Tikrai įmanoma smagiai pabūti su šeima ir puikiai jaustis po švenčių. Reikėtų vadovautis trimis pagrindinėmis taisyklėmis.“

Sėskite prie stalo neperalkę

Bandymas „sutaupyti“ kalorijų visą dieną nevalgant – tai viena iš dažniausiai pasitaikančių klaidų. Visą dieną atsisakote maisto ir šeimai susėdus prie šventinio stalo pasidaro neįmanoma nepersivalgyti. Pradedate šluoti nuo stalo valgius ir per 15-20 minučių suvartojate visą dienos normą, o dar visas vakaras priešakyje…
Išvengti šios situacijos – paprasta. Valgykite visą dieną savo ritmu, pradėdami nuo sočių pusryčių. Tik Kūčių dieną per pietus valgykite šiek tiek mažiau. Jei prie šventinio stalo sėdate iš karto po ilgos kelionės – prieš valgydami išgerkite puodelį šiltos arbatos.
Mėgaukitės maistu
Bendraudami su senai matytais artimaisiais tuo pačiu valgote ir taip nejaučiate nei kiek, nei ką suvalgėte. Šį kartą elkitės kitaip. Pirmiausia įsidėkite į lėkštę po šaukštą norimų patiekalų. Tuomet kiekvieną jų valgykite iš lėto, mažais kąsneliais. Gerai sukramtykite ir pajuskite visą skonių gamą. Valgydami nekalbėkite. Tai ne tik nemandagu, bet ir nejaučiate maisto skonio. Sotumo jausmui atsirasti taip pat trukdote ir per trumpą laiką suvalgote daugiau nei reikėtų ar norėtumėte.
V.Kurpienė primena, kad skonio receptoriai yra liežuvio paviršiuje, taigi daugiau malonumo pajusite valgydami šakute. Jei neturite desertinių šakučių – pats laikas jas įsigyti.
Valgykite tik tai, kas Jums iš tiesų atrodo labai skanu. Jei laikotės dietos ir nenumaldomai masina patiekalas iš Jūsų „draudžiamo maisto“ sąrašo – suvalgykite nedidelį gabalėlį ir pasimėgaukite. Priešingu atveju vis galvodami, kaip išvengti geidžiamo patiekalo, suvalgysite daug didesnį kiekį kito maisto, taigi nieko nelaimėsite.
Raskite kitų malonių užsiėmimų
Jei norisi pakartotinai įsidėti į lėkštę maisto, prieš tai padarykite pertrauką. Atsistokite nors trumpam nuo stalo arba atsigerkite arbatos. Pabendraukite su stalo kaimynais.
Iki švenčių dar liko kelios dienos, galima pasiruošti Kūčių būrimams ir žaidimų idėjų Kalėdoms. Tokiu būdu ir žvalesni jausitės, ir šventė bus įsimintinesnė. Pateikiu kelias nuorodas su žaidimų aprašymais:
Kūčių ir Kalėdų žaidimai bei burtai 
Liaudies žaidimai
Veiksmo žaidimai
–  Žodžių žaidimai 
Žaidimai raštu
Konkursiniai žaidimai
Žaidimai kortomis 

Laikydamiesi šių „Sulieknėk sveikai“ patarimų duosite laiko atsirasti sotumo jausmui, bendras suvalgyto maisto kiekis bus mažesnis. Taigi po švenčių džiugins ir svarstyklių rodomas skaičius, ir gera savijauta.