Kai už lango vis dar vasara, tikrai paskutinis dalykas kurį norite padaryti – tai įjungti viryklę ir prie jos pastovėti dar labiau kaitinantis. Norisi gaivaus ir lengvo maisto, ypač jei saulė palepina savo spinduliais. Lietuviškas šiltasis sezonas jau prie pabaigos.

Ką galima pasigaminti, kad būtų ir skanu, ir sveika, ir gaivintų šiltą dieną pataria sertifikuota mitybos specialistė Vaida Kurpienė, kuri taip pat rašo blogą sulieknek.lt. 

Mūsų tradicinė vasaros sriuba šaltibarščiai iš esmės sveikas maistas. Dar sveikesni būtų, jei naudotumėme ne virtus, o šiek tiek pafermentuotus burokėlius. Skamba gal ir sudėtingai, bet tai visai paprasta. Šviežius burokėlius sutarkuojame šiaudeliais plonais. Apšlakstome rūgščių obuolių ar šviežiai spaustomis citrinos sultimis. Palaikome mažiausiai valandą, jei šaldytuve, galima ir parą. Jie suminkštėja ir puikiai tinka salotoms su kitomis šakninėmis daržovėmis, pavyzdžiui, morkomis, ir idealiai tinka mūsų tradicinei šaltai sriubai – šaltibarščiams. Jei šį patiekalą renkatės pietums – šalia drąsiai suvalgome su lupenomis virtų šviežių bulvių, o vakare tokį priedą renkasi tik norintys priaugti svorio, neturintys bėdų su svoriu, paaugliai ir vaikai. Šaltibarščių nauda dar padidėja, jei į juos pripjaustysime daug žalumynų: šviežių krapų, svogūnų laiškų. Aš pati dar smulkiai pjaustytų salotų lapų prisidedu.

Tikrai yra ir kitų šaltų sriubų, tik ne visos mums žinomos. Norėdami atrasti naujų skonių – būtina gaminti ta, kas neįprasta ir ragauti, juk negali norėti to, ko nesi burnoje turėjęs.

Šaltos sriubos ne tik puikiai atgaivina karštą dieną, bet ir yra greitai pagaminamos iš šviežių, sezoninių puikiai prinokusių vaisių, daržovių ir žalumynų. Taigi jų maistinė vertė tiesiog puiki.

Rekomenduojama rinkitės šaltas sriubas termiškai neapdorotos (nevirtos, netroškintos) taip suteiksite savo organizmui daugiau naudingų medžiagų ir gyvybinės energijos.

Vienintelis šaltų sriubų minusas, kad jos dažniausiai valgomos trintos. Trintas maistas suteikia mažiau sotumo jausmo, nei kramtomas. Taip pat įvertinkite, kiek dedate riešutų ar kitų riebių produktų, jei reikia priaugti svorio- tik į sveikatą, o jei talijos dydis neramina – tuomet pasirinkite mažesnę porciją arba mažiau, nei nurodyta recepte dėkite kaloringų produktų. Įvairių receptų galite rasti žaliavalgių puslapiuose bei sulieknek.lt