Turiu prisipažinti, kad prieš keletą metų taip maniau ir aš. Kai mano bičiulė Aurelija ėmė ieškoti receptų, skirtų gaminti garuose, mintyse nusistebėjau. Mintys buvo tokios: „kokie receptai, juk sudedi, palauki ir gauni dietinį maistą.“ Dabar man pačiai tokios mintys skamba absurdiškai. Kodėl vengiama prieskonių, kai gaminame garuose? Nebesuprantu tad žemiau apie patarimus ir triukus.

Maisto gaminimo garuose triukai ir netikėtas panaudojimas

Garuose gaminu visus receptus, skirtus orkaitei arba virimui. Reikia tik kelis triukus žinoti. Dalinuosi savais, iš patirties:

  1. Kai duona sudžiūva – pašauname trumpam į garinę orkaitę. Netrukus bus kaip šviežia!
  2. Kai garus naudojame maisto atšildymui – reikia paskleisti kuo plonesniu sluoksniu, atšils greičiau, tolygiai ir išlaikys spalvą bei struktūrą.
  3. Daugiau nei įprastai naudoti prieskonių, nes dalis jų „nučiuožia žemyn“ kartu su drėgme.
  4. Druską naudoju dažniausiai jau po gaminimo, beriu ir malūnėlio pateikus porcijas lėkštėje. Taip ir mažiau druskos suvalgome. Bet galima ir iš karto berti.
  5. Jei kepu mėsos didesnį gabalą, dedu į gilesnį indą, nes tada inde, kartu su drėgme, mėsos sultimis ir prieskoniais pasigamina sultinys, kurį vėliau naudoju sriuboms, košėms ir troškiniams.
  6. Riebi žuvis labai „mėgsta garus“, pavyzdžiui, jei bandėte tik keptą lašišą – išbandykite garintą ant grotelių. Man dar padėkosite už šią idėją.
  7. Garuose galima kepti ne tik mėsą ar žuvį, bet ir desertus: pyragėlius, keksus ir pan., tik tokiu atveju ne 100 proc. garai,  o 50 ar 25 proc. garų. Skonis kitoks, puikiai tinka kas mėgsta drėgnesnius desertus su traškia plutele.
  8. Kai kepame duoną ar pyragus, viduje norisi minkštumo, o iš išorės traškumo – garus naudoti ne visą, o dalį laiko ir tik dalinai: mažas ir vidutinis drėgnumas. 
  9. Galima derinti kelis gaminimo būdus, pavyzdžiui apdoroti garuose, ir tada pabaigti kepti kita orkaitės funkcija. Pavyzdžiui, kai kepu vištieną garuose 99 laipsnių temperatūroje vėliau baigiu 180C su vėjeliu., kad odelė išplonėtų, įgautų auksinį atspalvį ir traškumą. 

Garinės orkaitės privalumai

  • Daugiau tikro skonio. Maistas kupinas skonių. Kai kepu šioje orkaitėje dažnai derinu kelis kepimo būdus.
  • Daugiau spalvų – daržovės išlaiko traškumą ir ryškias spalvas.
  • Garuose galima gaminti kelis patiekalus vienu metu – nesusimaišo jų skoniai ir kvapai!
  • Jokių kepimo maišų ar folijos naudojimo! Jų mūsų namuose nebėra. Galima pasirinkti mažą, vidutinį ar didesnį drėgmės lygį ir taip reguliuoti drėgmę. Taip ir sveikiau, ir gamtą saugome, ir piniginę, nes nebereikia jų pirkti.
  • Maistas neperkepa ir neišdžiūva.
  • Galima ilgai troškinti neprižiūrint, tik vandens talpą papildant.
  • Paprastai valosi (garais), tik svarbu nelaukti kol labai užsiterš.
  • Maistas sultingas ir tirpstantis burnoje. Labai gerai ir sveikai maitintis, ir turintiems kramtymo problemų, ar virškinamo trakto bėdų. Net kai mėsa labai liesa – ji išlieka sultinga.
  • Naudoju žemesnę kepimo temperatūrą – sveikiau.
  • Labai skanu – be jos maisto gaminimas man daug sudėtingesnis atrodo.

Receptai garuose

Burnoje tirpstanti orkaitėje kepta višta su bulvėmis ir morkomis

Vištienoje yra gausu seleno, kuris yra galingas antioksidantas, sustiprinantis imuninės sistemos galimybę pasipriešinti įvairioms infekcijoms. Įrodyta, kad dėl savo priešuždegiminių savybių, padedančių kovoje su infekcija, šis mikroelementas gali apsaugoti nuo virusinių ligų.
Išbandyti šį receptą

Garinta menkė keptomis daržovėmis ir špinatų padažu

Menkėje yra mineralų ir vitaminų kompleksas, užtikrinantis normalų žmogaus kūno organų ir sistemų veikimą. Reguliariai vartojant patiekalus iš šios žuvies, galima papildyti organizmo maistinių medžiagų atsargas.
Išbandyti šį receptą

Garuose troškinta vištiena su Imbieru

Vištienoje esantis vitaminas D padeda absorbuoti kalcį ir stiprinti kaulus. Vitaminas A padeda stiprinti regėjimą ir vaidina svarbų vaidmenį imuninėje sistemoje. 
Išbandyti šį receptą

DAUGIAU GARUOSE RUOŠTŲ PATIEKALŲ >>>

0 0 votes
Patiko? Įvertinkite!