Pastaruoju metu mėsos tema mityboje darosi itin aktuali. Klausimai kyla ne tik dėl suaugusiųjų, bet ir dėl vaikų mitybos. Apie tai kokios mėsos ar jų gaminių reikėtų vengti mažiesiems valgytojams kalbamės su sveikos mitybos specialiste Vaida Kurpiene. Ji teigia, kad žemiau aptarti dalykai svarbūs ne tik mažyliams ir didesniems vaikams, bet ir jų tėveliams bei mamytėms, norintiems puikiai atrodyti ir jaustis.
Kokią mėsą reikėtų parinkti mažyliams, kiek jos reikia bei kaip paruošti skaitykite kitame straipsnyje. 
KOKIŲ MĖSOS PRODUKTŲ REIKĖTŲ VENGTI? 
Mažiems vaikams nerekomenduotinas mėsos sultinys bei jo pagrindu virtos sriubos ar košės. Jame yra toksinių medžiagų, gali sukelti alergiją, įprastai nemažai riebalų. Išimtis – tik gastritu sergantys vaikai, tačiau čia jau kitas klausimas, nes sergančių ir sveikų žmonių mityba- skirtinga. Kas gali būti naudinga sergančiam, tas gali kenkti sveikam.
Vengti riebios mėsos, paukštienos odelės. Dažnai apsigaunama su kiauliena, nes šioje mėsoje riebalai pasiskirsto daugmaž tolygiai, mažai matosi riebalinių intarpų, taigi susidaro liesos mėsos regimybė, nors taip nėra. Riebi mėsa sunkiau virškinama, joje žymiai mažiau mums naudingų maistinių medžiagų.
Ankstyvame amžiuje vengti mėsos subproduktų: plaučių, kepenų, liežuvių, etc. Vėliau šiuos produktus rekomenduotina valgyti ne dažniau kaip kartą per mėnesį. Labai išgirtos kepenys, tačiau pamirštama, kad kepenys yra organizmo filtras ir jose išlieka daugybė toksinų.
Vengti rūkytų ir vytintų produktų. Jie ypatingai sunkiai virškinami, didžiulis druskos kiekis, o rūkyti produktai turi ir toksinių medžiagų.
Griežtai vengti pramoniniu būdu apdorotų mėsos produktų: virtų kumpių, rūkytų gaminių, dešrelių. Jau nekalbant apie tai, kad jie sunkiai virškinami, mažai vertingų medžiagų, daug cheminių produktų, bet ir silpnina imunitetą, blogina vystymąsi bei stipriai gadina sveikatą.
KUO BLOGOS DEŠRELĖS? 
Apsigaunama pamačius ant pramoninių mėsos gaminių užrašą “90 proc. mėsos”. Pirkėjas  įsivaizduoja, kad ten 90 proc. natūrali mėsa. Pramoninkų ir jūsų supratimas apie mėsą tikrai skiriasi. Pavyzdžiui “kiaulienos baltymai” – tai išdžiovinta, sutrinta į miltelius ir stipriai chemizuota mėsa, kurios vaikų racione tikrai neturėtų būti.
Įvardinimas “aukščiausios rūšies mėsos produktas” – taip pat nėra susijęs su puikia mėsos kokybe. Tai susiję su mėsos kiekiu gaminyje bei maisto priedų kiekiu. Mane asmeniškai neramina tokių produktų buvimas daugumos darželių racione.
Dar blogiau, kad nemažai tėvelių ne tik kasdien maitina savo vaikus pramoniniu pagamintais gaminiais, bet juos dar ir netinkamai apdoroja. Pavyzdžiui beveik visos virtos dešrelės yra skirtos tik virimui, tačiau ypatingai dažnai jos yra kepamos. Aukštoje temperatūroje maisto priedai, nudažantys mėsos gaminį malonia rausva spalva, skyla bei sutrikdo deguonies apytaką organizme, t.y. sutrikdo organizmo funkcijas. Be to, stipriai kenkia kepenims bei visam virškinimo traktui.
Pavyzdžiui, net kalbant apie suaugusių mitybą, 2014 metų sausio mėnesį moksliniame žurnale  „The British Journal of Cancer“ buvo paskelbta detali Švedijos mokslinio tyrimo ataskaita, kurioje teigiama, per dieną suvartojant 50 gramų perdirbtos mėsos, pavyzdžiui, dešros, padidina riziką susirgti kasos vėžiu. Vienareikšmiškai rekomenduojama vengti pramoniniu būdu apdorotos mėsos.
Švedų mokslininkai nustatė, kad kasos vėžio rizika išauga 19 procentų, jei valgote maždaug 114 gramų perdirbtos mėsos per dieną. Šis kiekis prilygsta maždaug vienai dešrelei ar keturiems ploniems gabalėliams kumpio.  Jei suaugęs žmogus suvalgo dvigubai, padidėjusi vėžio rizika pašoka iki 38 procentų.