Kai kalbama apie celiulitą ir mitybą, dažniausiai sakoma, ko nedaryti, t.y., kad būtina sumažinti cukraus, druskos, alkoholio kiekius, taip pat konservuoto ir stipriai kepto maisto.
Šiame straipsnyje sveikos mitybos specialistė, studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė, Vaida Kurpienė įvardins kokių medžiagų reikia gauti ir kokius maisto produktus būtina valgyti, kad celiulitas dingtų nuo jūsų šlaunų visiems laikams, oda taptų švelni ir lygi.
Teigiama, kad odos stangrumui būtini septyni elementai, dauguma iš jų – antioksidantai. Vaida Kurpienė įspėja, kad šie elementai geriausia pasisavina iš natūralių produktų ir reikėtų vengti jų trūkumą kompensuoti papildais, nes galite perdozuoti ir ilgai vartojant papildus kenkiama kepenims.
Vitaminas C – skatina kolageno gamybą bei gerina kraujotaką. Geriausi šaltiniai yra šviežios ar šaldytos petražolės, juodieji serbentai, raudonosios paprikos, įvairūs kopūstai. Žinoma, ir kitose daržovėse bei vaisiuose yra šio vitamino, tačiau mažiau. Šis vitaminas labai nestabilus ir verdant ar kepant sunyksta nuo 20 iki 80 procentų.
Vitaminas E – gerina kraujotaką, ypatingai gerai pasisavina ir veikia kartu su vitaminu C. Kepimas aukštoje temperatūroje, ypatingai keptuvėje. kontraceptinės tabletės, didelis kiekis rafinuotų aliejų bei nesubalansuota mityba trukdo pasisavinimui. Geriausi vitamino E šaltiniai yra nekepintos saulėgražos ir jų šalto spaudimo aliejus, migdolų, lazdynų ir žemės riešutai.
Beta karotenas – kaupiasi poodiniame riebaliniame sluoksnyje, gerina odos medžiagų apykaitą. Daugiausia yra termiškai neapdorotose ryškiai raudonose ir oranžinėse daržovėse bei vaisiuose.
Selenas padeda veikti vitaminui E, taip pat mažina uždegimą ir yra būtinas tinkamai medžiagų apykaitai. Geriausias šaltinis yra įvairios žuvys, pavyzdžiui otas, menkė, sterkas, karpis, nekonservuotas tunas ar upėtakis. Ypatingai šio elemento trūksta rūkantiems žmonėms.
Cinkas – stimuliuoja kolageno sintezę, dalyvauja vitamino A apykaitoje, padeda palaikyti reikiamą vitamino E koncentraciją kraujyje. Geriausi cinko šaltininiai yra traiškyti linų sėmenys (sėklos), anakardžių ir graikiniai riešutai, saulėgrąžų nekepintos sėklos, avižų kruopos, nešlifuotų ruginių grūdų miltai (pilno grūdo). Trukdo pasisavinti didelis cukraus perteklius ir alkoholis.
Kalis – palengvina maisto medžiagų patekimą į ląsteles ir atliekų pašalinimą iš ląstelių. Šio elemento tikrai yra daugelyje produktų, tame tarpe ir gyvulinės kilmės produktuose. Geriau vartoti augalinės kilmės produktus, pavyzdžiui baltasias pupeles, abrikosus, persikus ar bananus. Taip pat daug kalio yra mairūno ir petražolės prieskoniuose.
Varis – padeda išsaugoti normalią kraujo sudėtį. Maisto produktuose yra nemažai ir paprastai jo kiekiu papildomai rūpintis nereikia. Geriausi šaltiniai grikių ir avižų kruopos, žuvys, įvairios pupelės ir riešutai. Daug netenkama gausiai prakaituojant.
Sveikos mitybos specialistė Vaida Kurpienė atkreipia dėmesį, kad atidžiai pasižiūrėjus į išvardintus septynis celiulito priešų šaltinius darosi akivaizdu, kad būtina laikytis subalansuotos mitybos taisyklių:
– daugiau augalinių produktų, mažiau gyvūninės kilmės (mėsos, pieno produktų).
– kuo mažiau apdorokite augalinius produktus- valgykite šviežias daržoves bei vaisius, vartokite nešlifuotų grūdų produktus bei nekepintus riešutus.
– nedideliais kiekis vartokite šalto spaudimo aliejus
– gerkite pakankamai skysčių.
– skirkite laiko maistui ir būtinai gerai sukramtykite.
Plačiau apie sveikos mitybos taisykles, norint atsikratyti celiulito skaitykite straipsnyje Celiulitas ir mityba„.
Tokiu būdu reikalingų celiulitui naikinti maistinių medžiagų gausite pakankamai. Judėdamos ir limfodrenažinių masažų pagalba suaktyvinsite poodinę kraujotaką ir ilgainiui galėsite džiaugtis oda be celiulito visiems laikams.