Kiekvienas esame susidūrę, kai kurį laiką trokštame vieno ar kito produkto ir susimąstome ką tai galėtų reikšti. Dauguma Jūsų atsakymą rasite šioje lentelėje. Skanaus.

Jei trokštameKo jums tikrai reikiaSveikas pasirinkimas
ŠokoladoMagnioNeapdoroti riešutai ir grūdai, vaisiai, ankštiniai: avinžirniai, įvairios pupelės (mung, sviestinės, toor, čara, etc.), lęšiai, sojos pupelės ir jų produktai
SaldumynųSutrikdytas gliukozės-insulinio balansas organizme. Labai retai trūksta kokio nors konkretaus elemento. Atstatyti pusiausvyrą nesunkiai įmanoma per kelias savaites. Registruokitės į 12 savaičių sveikos mitybos ir lieknėjimo kursus.
ChromoBrokoliai, vynuogės, sūris, pupelės, liesa vištiena
AngliesŠvieži vaisiai
FosforoLiesa žuvis, kiaušiniai, riešutai, grūdai: avižų grūdai ir nešlifuoti ryžiai, sezamo ir saulėgrąžų sėklos, ankštiniai: avinžirniai, įvairios pupelės (mung, sviestinės, toor, čara, etc.), lęšiai, sojos pupelės, tofū sūris
SierosSpanguolės, krienai, kryžmažiedės daržovės: brokoliai, Briuselio, lapiniai ir žiediniai kopūstai, kopūstai, o taip pat lapiniai kopūstai, garstyčių žalumynai, ropių lapai, rėžiukai.
TriptofanoRazinos, saldžios bulvės, špinatai
Duonos ir/ar skrudintos duonosAzotoKoncentruoto baltymo maisto produktai: liesa žuvis, liesa mėsa, riešutai, pupelės ir kiti ankštiniai
MiltiniųAkivaizdžiai sutrikdytas gliukozės-insulinio balansas organizme.  Atstatyti pusiausvyrą nesunkiai įmanoma per kelias savaites. Registruokitės į 12 savaičių sveikos mitybos ir lieknėjimo kursus.
Riebių užkandžių ir maistoKalcioŽalios garstyčios ir ropės, brokoliai, lapiniai kopūstai, pupos, sūris, sezamas
Kavos ir arbatosFosforoLiesa žuvis, kiaušiniai, riešutai, grūdai: avižų grūdai ir nešlifuoti ryžiai, sezamo ir saulėgrąžų sėklos, ankštiniai: avinžirniai, įvairios pupelės (mung, sviestinės, toor, čara, etc.), lęšiai, sojos pupelės, tofū sūris
SierosKiaušinių tryniai, raudonieji pipirai, liesa mėsa, česnakai, svogūnai, kryžmažiedės daržovės: brokoliai, Briuselio, lapiniai ir žiediniai kopūstai, kopūstai, o taip pat lapiniai kopūstai, garstyčių žalumynai, ropių lapai, rėžiukai.
NaCl (druskos)Jūros kita natūrali druska, sojų padažas
GeležiesŽalios lapinės daržovės (pvz. špinatuose, petražolėse, dilgėlėse, garžgraistė (rukola), kopūstuose), nešliduoti rugiai, ankštiniai (lęšiai, pupelės), burokėliai, krienai, sezamų ir moliūgų sėklos, linų sėmenys, taip pat jūros dumbliai, juodos vyšnios.
LedoGeležiesŽalios lapinės daržovės (pvz. špinatuose, petražolėse, dilgėlėse, garžgraistė (rukola), kopūstuose), nešliduoti rugiai, ankštiniai (lęšiai, pupelės), burokėliai, krienai, sezamų ir moliūgų sėklos, linų sėmenys, taip pat jūros dumbliai, juodos vyšnios.
Paskrudusio maistoAngliesŠvieži vaisiai
Gazuotų gėrimųKalcioŽalios garstyčios ir ropės, brokoliai, lapiniai kopūstai, pupos, sūris, sezamas
Sūraus maistoChloridoŠviežias ožkos pienas, žuvis, nerafinuota jūros druska
Rūgštaus maistoMagnioVaisiai, neapdoroti riešutai ir grūdai, ankštiniai: avinžirniai, įvairios pupelės (mung, sviestinės, toor, čara, etc.), lęšiai, sojos pupelės, tofu ir jų produktai
Pirmenybę teikiate   skysčiams, o ne maistui. TroškulysVandensJei jaučiate troškulį, jums jau trūksta ~0,5- 1 ltr vandens. Padidinkite kasdien išgeriamo vandens kiekį
Visai nesinori skysčiųJūs taip ilgai esate dehidratuoti, kad praradote troškulio jausmą. Dehidratuotas žmogus skysčių nenori gerti. Gali net pykinti geriant.Skaičiuoklė vandens kiekio normos per parą. 
Šaltų gėrimųManganoGraikiniai riešutai, migdolai, pekano riešutai, ananasai, šilauogės
Kankina ypatingi prišmenstruaciniai maisto potraukiai (PMS)CinkoRaudona mėsa (ne dažniau kaip 2-3 k.savaitėje), jūros gėrybės, lapinės daržovės, šakniavaisiai
Nuolat norisi persivalgytiSilicioRiešutai, mažai apdoroti grūdai, vengti rafinuoto krakmolo (aukščiausios rūšies miltų gaminiai: makaronai, duona, etc.). Beje nemažai pagamintų produktų jau yra krakmolo, taigi skaitykite etiketes.
TriptofanoSūris, razinos, saldžios bulvės, špinatai
TirozinoVitamino C papildai ar apelsinai, žalumynai, raudoni vaisiai ir daržovės
Apetito stokaVitamino B1Riešutai, grūdai, pupos
Vitamino B3Tunas, otas, jautiena, liesa vištiena ir kalakutiena be odos, sėklos ir ankštiniai (lęšiai, pupelės, avinžirniai)
ManganoGraikiniai riešutai, migdolai, pekano riešutai, ananasai, šilauogės
ChloridoNerafinuota jūros ar Himalajų druska

Sveikai maitinantis akivaizdus potraukis vieniems ar kitiems produktams – išnyksta, nes gauname daugiau įvairių maistinių medžiagų. Norite išmokti? Pradžiai galite atlikti sveikos mitybos žinių testą ir tuomet registruotis 12 savaičių sveikos mitybos kursams
Šaltiniai:
– Cheryl M. Deroin paskaitos Natūralios medicinos pietvakarių kolegijoje, 2003
– Dr.Benard Jensen, Žmogaus chemija (The Chemistry of Man), Jensen Publisher 1983
Originalus šaltinis, papildytas trumpais paaiškinimais

5 1 vote
Patiko? Įvertinkite!