Ką turite padaryti dabar?

Nesiteisinkite, nenagrinėkite priežasčių, kodėl nenumetėte svorio per praėjusią dieną, savaitę, mėnesį. Būkite atviri patys sau – juk viskas priklauso ne nuo aplinkos, o būtent nuo jūsų!

Imkitės ryžtingų veiksmų. Dabar. Šią minutę. Atidarykite savo stalčius ir pavaišinkite ten susikaupusiais saldumynais kaimynus ar kolegas. Dar nevalgėte pusryčių? Suvalgykite dabar bent vaisių.

Apmąstykite, ką turite padaryti šiandien ir rytoj, kad jūsų svoris imtų kristi. Planuokite maksimaliai 3 dienas į priekį. Ir, be abejonės, kiekvieną rytą fiksuokite rezultatą elektroninėmis svarstyklėmis. Jos jus nudžiugins.

Ar gerti sultis?

Jei norite lieknėti – venkite vaisių sulčių, beje natūralių – taip pat. Geriausia keisti jas šviežiais vaisiais ar uogomis. Jei racione trūksta daržovių – galite gerti daržovių sultis. Blogiausiu atveju gerkite trintus vaisų ar uogų kokteilius, kad gautumėte pakankamai skaidulų, lėtinančių fruktozės (gliukozės) patekimą į kraują.

Pagalvokite – juk taip paprasta išgerti sultis iš 4 apelsinų, bet tokį kiekį vaisių suvalgyti – sudėtingiau, ar ne? Ir sotumo jausmas iš esmės skiriasi, o kalorijų kiekis juk beveik toks pat!

Kai norisi saldaus….

Jei labai norisi saldaus, keiskite įprastus saldainius ir bandeles į:
* saldžius vaisius, pavyzdžiui bananą, jame ~25% cukraus, ar vynuoges, kurių kilograme yra apie pusė stiklinės cukraus,
* šokoladą su 70-80% kakavos,
* geros kokybės chalvą,
* džiovintus vaisius, svarbu, kad būtų džiovinti be sirupo,
* kepyklėlių sausainius/paplotėlius iš grūdų,
* kavai ar arbatai saldinti rinkitės agavos sirupą.

Žinoma, saikas – būtinas visada :)

TAIP PAT SKAITYKITE: Ar reikia visiškai atsisakyti saldaus? Kiek galima valgyti saldumynų? >>

Kaip išlaikyti motyvaciją?

Prieš pradėdami mesti svorį susirašykite ant lapo, kodėl tai norite daryti. Būkite atviri sau (pvz. “bus klasiokų susitikimas, noriu, kad klasiokės nustebtų ir… pavydėtų”). Surašykite net smulkius dalykus, pavyzdžiui “noriu įtilpti į suknelę, pirktą prieš kelis metus”. Tą lapelį visada nešiokitės su savimi.

Kai bus sunki minutė – pasiimkite ir paskaitykite, taip atsilaikysite prieš pagundas. Motyvacija ypatingai svarbu, pavyzdžiui britė numetė net 40 kilogramų, kad tilptų į išsvajotą suknelę.

Norite sulieknėti – ilgai kramtykite

Tokiu atveju geriau maistą sumaišysite su seilėmis (jose yra virškinimo fermentų) – taigi geriau pasisavinsite maistą. Antra, suvalgysite mažiau maisto, nes organizmas turės laiko duoti ženklą “aš sotus”. Iliustracijai – trumpas tyrimo aprašymas.

“Mokslininkai iš Rod Ailendo valstijos universiteto tikina, kad norint įsisavinti kuo mažiau kalorijų, reikia valgyti iš lėto, kruopščiai kramtant maistą ir netgi kurį laiką atidedant į šalį įrankius. Buvo atlikta keletas eksperimentų su 30 savanorių. Grupės nariams buvo pasiūlyta suvalgyti didelę porciją spagečių su pomidorų bei daržovių padažu ir parmezano sūriu ir išgerti mineralinio vandens stiklinę. Pirmuoju atveju žmonėms rekomenduota suvalgyti viską kiek įmanoma greičiau. O antrojo eksperimento metu jiems patarta valgyti lėčiau, vis atidedant šakutę į šalį. Vidutiniškai „trumpieji“ pietūs truko 9 minutes, o „ilgieji“ – 30 minučių.

Mokslininkai nustatė, kad pirmuoju atveju eksperimento dalyviai įsisavino 646 kalorijas, antruoju – tik 579, tai yra 67 kalorijomis mažiau.

„Atsižvelgiant į tai, kad žmogus valgo mažiausiai tris kartus per dieną, skirtumas akivaizdus“, – teigia eksperimento vadovė Kathleen Melanson. Be to, greitas maisto suvartojimas turėjo ir „pašalinį poveikį“ -–praėjus vos valandai po pietų eksperimento dalyviai ir vėl praalkdavo.
Visos eksperimente dalyvavusios moterys ir dauguma vyrų pripažino, kad jiems daug labiau patiko „lėtieji“ pietūs, kurių metu galima neskubiai šnekučiuotis. Ir sotumo jausmas, tvirtino dalyviai, buvęs daug ilgesnis. Mokslininkai tatai aiškina tuo, kad lėtai vartodamas maistą žmogus išgeria daugiau vandens, ir tai taip pat skatina atsirasti sotumo jausmui. Medikų nuomone, neskubus valgymas naudingas tiek „sielai, tiek kūnui“.” – Šaltinis: www.lrt.lt

Svorį meskite lėtai

Daugelis dietų skatina greitą svorio metimą. Tačiau per greitas svorio metimas neigiamai veikia liesus audinius (raumenis). Organizmas dažniausiai dehidratuoja (netenkama skysčių), silpninama imuninė sistema ir širdis. Taip pat suardomi raumenys, kurie kartu su vidaus organais daugiausia degina kalorijų.

Kilogramus metant lėtai galima sulieknėti išties tiek, kiek pageidaujama su daug mažesniu stresu organizmui ir pačiam žmogui. Lėtai metant svorį organizmo medžiagų apykaita spėja prisitaikyti prie mažėjančio svorio.

Iš esmės norint numesti svorį, laikinos priemonės nepadeda. Būtina pakeisti savo mitybos įpročius ir laikytis jų visą gyvenimą.

0 0 vote
Patiko? Įvertinkite!